سینما اسکولز

استیون اسپیلبرگ چگونه وارد هالیوود شد؟

استیون اسپیلبرگ چگونه وارد هالیوود شد؟

«استیون اسپیلبرگ» ساخت فیلم را از سنین بسیار پایین و با دوربین سوپر ۸ آغاز کرد. او از همان ابتدا بسیار بلندپرواز بود و اولین فیلم سینمایی خود را در هفده سالگی ساخت. فیلم «Firelight» در ۸ مارس ۱۹۶۴ در شهر فینیکس ایالت آریزونا آمریکا به نمایش درآمد. البته که این فیلم با بودجه بسیار کم (حدود ۵۰۰ دلار) با همکاری والدینش ساخته شده بود و «اسپیلبرگ» جوان آن را با یک دوربین سوپر ۸ فیلمبرداری کرد که جایزه فیلم کوتاهی بود که قبل از آن ساخته بود.

«اسپیلبرگ» در سال ۱۹۷۷ فیلم «Firelight» را با عنوان جدید «Close Encounters of the Third Kind» بازسازی کرد. او یک روز پس از اکران فیلم «Firelight» به لس آنجلس رفت تا شرایط را برای ورودش به هالیوود فراهم کند. در «Universal» او با تدوینگری به نام «چاک سیلورز» دوست شد و فیلمی که ساخته بود را به او نشان داد و «سیلورز» تحت تأثیر اولین فیلم «اسپیلبرگ» قرار گرفت.

فیلم کوتاه «Amblin» یک فیلم ۲۶ دقیقه‌ای بدون دیالوگ (صامت) است که با دوربین ۳۵ میلی‌متری و در سال ۱۹۶۸ ساخته شد و هدف او از ساخت آن وارد شدن به هالیوود بود. «چاک سیلورز» از این متعجب بود که او توانسته این فیلم را برای «سید شینبرگ»، مدیر تولید تلویزیونی در شرکت «Universal Studios» نمایش دهد.

«شینبرگ» بلافاصله یک قرارداد هفت ساله برای کارگردانی یک مجموعه تلویزیونی را به «اسپیلبرگ»  پیشنهاد می‌کند و حتی برای برای تکمیل تحصیلات دانشگاهی به او فرصتی نمی‌دهد. «اسپیلبرگ» در ماه دسامبر در دانشگاه ثبت نام کرد و یک ماه بعد یعنی در ماه ژانویه مشغول کارگردانی «جوآن کراوفورد» در فیلم «Night Gallery» بود؛ آن هم درحالی‌که فقط ۲۲ سال داشت. «سید شینبرگ»، «اسپیلبرگ» جوان را زیر بال و پر خود گرفت و به خصوص در سال‌های ابتدایی از او پشتیبانی زیادی کرد.

طول زیادی نکشید که «اسپیلبرگ» همه را در «Universal» تحت تأثیر قرار داد. از جمله کارگردانانی که دو یا سه برابر او سن داشتند.

دومین موفقیت بزرگ او زمانی بود که فیلم «Duel» را ساخت. این فیلم قرار بود یک فیلم تلویزیونی باشد، اما بعد از آنکه نسخه دیگری از آن ساخته شد، به قدری خوب بود که در سینما نیز به نمایش درآمد. فیلم «Duel» مقدمه ورود «اسپیلبرگ» از تلویزیون به سینما بود.

اولین فیلم سینمایی او «The Sugarland Express» (محصول سال ۱۹۷۲) ساخته که بر اساس داستانی واقعی بوده و «گلدی هان» نیز در آن حضور داشت. این فیلم موفقیت زیادی در گیشه به دست نیاورد و شاید به این دلیل بود که عنوان آن کمی گمراه‌کننده به نظر می‌رسید، اما در حقیقت فیلم زیبایی است و نشانه‌های آثار «اسپیلبرگ» را در خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلمبرداری عالی، روابط گرم انسانی و فیلمنامه‌ای تقریباً بی‌نقص اشاره کرد.

فیلم بعدی او به نام «Jaws» (محصول سال ۱۹۷۵) رکورد باکس آفیس را جابه‌جا کرد و «اسپیلبرگ» را به مردی ثروتمند تبدیل نمود. او در سن ۲۸ سالگی، به یکی از موفق‌ترین و بحث‌برانگیزترین کارگردانان هالیوود بدل شد و از آن هنگام نیز موفقیت او روز به روز فزونی یافت.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

13 − ده =

جشنواره نوروزی تمدید شد : 35 درصد تخفیف بر روی تمامی محصولات + 50 درصد تخفیف بیشترکلیک کنید
+