35%

آموزش نویسندگی توسط مالکوم گلدول (همراه با زیرنویس فارسی)

195,000 تومان

توضیحات

مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :

Malcolm Gladwell Teaches Writing – MasterClass

درباره مدرس

مالکم تیموتی گلادول (متولد ۳/سپتامبر/۱۹۶۳) روزنامه‌نگار، نویسنده و سخنران عمومی اهل کاناداست. او از سال ۱۹۹۶ از نویسندگان مجله «The New Yorker» بوده است. مالکم تاکنون پنج کتاب به نام‌های «The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference» (۲۰۰۰)، «Blink: The Power of Thinking Without Thinking» (۲۰۰۵)، «Outliers: The Story of Success» (۲۰۰۸)، «What the Dog Saw: And Other Adventures» (۲۰۰۹)، مجموعه مطالب دوران روزنامه‌نگاری و «David and Goliath: Underdogs, Misfits, and the Art of Battling Giants» (۲۰۱۳) را نوشته است. تمامی این پنج کتاب در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار دارند. او همچنین یکی از موسسین شرکت پادکست «Pushkin Industries» بوده و مجری یک برنامه پادکست به نام «Revisionist History» می‌باشد. کتاب‌ها و مقالات گلادول اغلب با پیامدهای غیرمنتظره تحقیق در علوم اجتماعی درگیر بوده و از کارهای آکادمیک به خصوص در حوزه‌های جامعه‌شناسی، روانشناسی و روانشناسی اجتماعی به طور وسیع و مکرر استفاده نموده است. او در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۱ نشان «Order of Canada» دریافت کرد.

بررسی اجمالی

مالکم گلادول نویسندگی را تدریس می‌کند

چیزهای ساده را متحول کنید

سس کچاپ. جنایت. بازیکن خط حمله. به لطف مالکم گلادول، این موضوعات کاملاً معمولی به میلیون‌ها خواننده کمک کرده تا ایده‌های پیچیده‌ای مانند اقتصاد رفتاری و پیشبینی عملکرد را بتوانند هضم کنند. اکنون این داستان‌سرای مشهور و نویسنده پرفروش کتاب‎هایی چون «Blink» و «The Tipping Point»، مهارت خود را برای اولین بار به صورت آنلاین آموزش می‌دهد. یاد بگیرید که مالکم چگونه در موضوعات تحقیق می‌کند، کاراکترها را به وجود می‌آورد و ایده‌های بزرگ را ساده کرده و روایت‌های قدرتمندی می‌سازد تا بتوانید داستان‌هایی بنویسید که خوانندگان را جذب خود کند.

برنامه درسی

  • ۱) مقدمه

با مدرس خود آشنا شوید: نویسنده پرفروش و از کارمندان مجله «New Yorker»، یعنی آقای مالکم گلادول. مالکم در ابتدا خلاصه‌ای از برنامه این کلاس را ارائه می‌دهد و در خصوص نویسندگی به عنوان یک شغل تأملی می‌کند.

  • ۲) ایجاد روایت: معمای ناتمام

مالکم استدلال ناقص را دوست دارد. استدلال کامل خیلی بدیهی به نظر می‌رسد. در این قسمت خواهید آموخت که مالکم چگونه یک معمای با انتهای باز در داستانش می‎سازد: «معمای سس کچاپ».

  • ۳) حفظ خوانندگان: ابزارهای مشارکت و درگیری

داده‌‎ها قسمت عظیمی از داستان‌های مالکم هستند. در این قسمت، سه راهی را خواهید آموخت که مالکم با استفاده از آن‌ها به خوانندگان کمک می‌کند تا داده‌ها را هضم کرده و با ایده‌های پیچیده او در نویسندگی درگیر شوند.

  • ۴) حفظ خوانندگان: کنترل اطلاعات

در این قسمت نحوه استفاده از غافلگیری، بازی‌های حدس و گمان و روش تعلیق برای دعوت خوانندگان به داستانتان را فرا خواهید گرفت.

  • ۵) تحقیق کردن

مالکم اصول راهبردی خود برای درآوردن یک ایده خوب را برای یک داستان با استفاده از تحقیق به اشتراک می‌گذارد.

  • ۶) انتخاب داستان

چه چیزی یک داستان را برای تعقیب و دنبال کردن ارزشمند می‌کند؟ مالکم در باب معیار و شاخص خود برای کشف یک داستان منحصر به فرد صحبت کرده و اولین قدم‌ها برای توسعه داستان را عنوان می‌نماید.

  • ۷) توسعه داستان

در این قسمت نحوه رشد دادن ایده یک داستان توسط مالکم را خواهید آموخت و اینکه او چگونه ایده‌های جدید را از طریق دوستان و خانواده‌اش آزمایش می‌کند.

  • ۸) توسعه داستان: دنیاهای متشابه

با استفاده از کتاب‌هایی چون «David and Goliath» و «What the Dog Saw»، مالکم به شما آموزش می‌دهد که چگونه به دنبال الگو بگردید و بین ایده‌هایی که نامتجانس به نظر می‌رسند، ارتباط ایجاد کنید.

  • ۹) مصاحبه کردن

مصاحبه کردن برای توسعه یک کاراکتر در یک داستان واقعی امری بسیار مهم و ضروری است. مالکم در این بخش نحوه هدایت مصاحبه برای کشف چیزهایی که در مورد سوژه مورد نظر جالب هستند را آموزش می‌دهد.

  • ۱۰) کاراکترها: توصیفات

مالکم دو مورد از نوشته‌های خود را تجزیه می‌کند تا نشان دهد که چگونه به یک کاراکتر جدید زندگی می‌بخشد: یکی که برای مجله «The New Yorker» و دیگری که برای یک مجله پزشکی نوشته شده است.

  • ۱۱) کاراکترها: ساختن جهان

اگر قرار بود یک کاراکتر را با ظاهری که دارد، یا با چیزی که در اتاق خوابش پنهان کرده توصیف کنید، نظر مالکم این است که مورد دوم را انتخاب نمایید. در این قسمت نحوه صحنه‌آرایی و حرکات و اکشن‌ها در اطراف یک کاراکتر برای ساختن شخصیت وی را خواهید آموخت.

  • ۱۲) مورد مطالعه کاراکتر: «The Pitchman»

مالکم باورد دارد آن زمانی که داستان خود را فاش می‌کنید به اندازه خود آن داستان اهمیت دارد. او این پنداشت خود را با نگاهی دقیق به یکی از کاراکترهای محبوبش یعنی آقای «Ron Popeil» توضیح می‌دهد.

  • ۱۳) ساختن زبان و کلام

در این قسمت خواهید دید که مالکم چگونه از طول جملات و قسمت‌های مورد تأکید برای راهنمایی خوانندگان در فهم یک ایده پیچیده و سطح بالا استفاده می‌کند.

  • ۱۴) زبان فنی

مالکم با استفاده از یک مقاله از «New Yorker» درباره شرکتی که داروی جدیدی را آزمایش می‌کرد، مطلبی نوشت. او در این بخش نحوه استفاده از زبان فنی برای جذب خوانندگان را نشان می‌دهد.

  • ۱۵) لحن و صدا

مالکم در این قسمت با مثال‌هایی از کتاب خودش به نام «David and Goliath» و نیز سخنرانی‌های عمومی‌اش در «Q&A»، نحوه تنظیم لحن برای خوانندگی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

  • ۱۶) غم و شادی

مالکم حس می‌کند برای تولید احساسات واقعی، خویشتنداری امری ضروری است. در این قسمت او نحوه ایجاد غم و شادی را برای برقراری ارتباطی عمیق با خوانندگان آموزش می‌‎دهد.

  • ۱۷) مطالعه موردی: زبان و احساس در مقاله «Something Borrowed»

مالکم با مثالی از مقاله خود به نام «Something Borrowed» نشان می‌دهد که چگونه با بهره‌گیری از زبان و احساسات، روایتی قدرتمند را می‌سازد.

  • ۱۸) عناوین

از نظر مالکم، عنوان آخرین راه جلب توجه خوانندگان است. او به شما یاد می‌دهد که چگونه عناوین قدرتمندی بنویسید که با احساسات خواننده حرف بزنند.

  • ۱۹) پیشنویس‌ها و اصلاحات

تبدیل چند تکه نوشته به کار نهایی و قابل انتشار، مستلزم طی کردن یک فرآیند است. مالکم روش خود را از ابتدای کار تا اصلاحات نهایی آن به شما نشان می‌دهد.

  • ۲۰) وقتی که داستانتان را منتشر می‌کند

وقتی که داستانتان منتشر شد، دنیا به آن واکنش می‌دهد. در این بخش مالکم در خصوص نحوه ارتقای کار، رویارویی با منتقدان و اینکه اگر خوانندگان از نیت شما تفسیر نادرستی داشتند، چه باید بکنید صحبت می‌کند.

  • ۲۱) کار کردن به عنوان یک نویسنده

مالکم در این قسمت برای نویسندگان مشتاق توصیه‌هایی ارائه می‌دهد از جمله اینکه چگونه حرفه خود را به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای شروع کرده و حفظ نمایند.

  • ۲۲) چگونه بخوانید

مالکم بر این باور است که بدون اینکه خواننده خوبی باشید، نمی‌توانید نویسنده خوبی شوید. راهبردهای او برای خواندن با دید منتقدانه را مشاهده کنید.

  • ۲۳) آثار چه کسی را بخوانید

مالکم به بررسی و تجزیه تحلیل نقاط قوت نویسندگان محبوب خود از جمله «Lee Child»، «David Epstein»، «Michael Lewis» و «Janet Malcolm» می‌پردازد.

  • ۲۴) جمع‌بندی: تئوری ذهن سایر افراد

مالکم سخنان پایانی خود را در خصوص هدف واقعی نویسندگی ادبیات غیر داستانی عنوان می‌کند.

توضیحات تکمیلی

زمان آموزش

5 ساعت

تعداد دروس

24 درس

حجم

3.32 گیگابایت

مدرس

Malcolm Gladwell

کتاب کار

دارد

نقد و بررسی‌ها

  1. z

    سلام وقتتون به خیر. من دو سه تا از کلاسهای نویسندگی مستر کلاس رو از سایت دیگه ای خریدم و بعد متوجه شدم زیرنویس نداره. امکان داره زیرنویسش رو از شما خریداری کنم؟ فارسی یا انگلیسی فرق نداره. ممنون

    • ادمین

      سلام دوست عزیز ، زیرنویس به تنهایی رو بخاطر مسائل کپی رایت منتشر نمیکنیم . تمامی مجموعه های سایت ما بصورت کامل ترجمه شده و با زیرنویس فارسی چسبیده به فیلم هستند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یازده =