سینما اسکولز

۳ ​​درسی که ناتالی پورتمن از همکاری با ترنس مالیک آموخت

امروز در این مقاله ، ۳ ​​درسی که ناتالی پورتمن این بازیگر قدرتمند از همکاری با ترنس مالیک کارگردان آمریکایی و استاد فلسفه آموخته است را یاد می‌گیریم .

برای ناتالی پورتمن ، بازیگر برنده جایزه اسکار، همکاری با کارگردان تحسین شده و مشهور بین المللی ، ترنس مالیک ، فرصت بی نظیری بود، چون مالیک تابع قوانین سنتی فیلمسازی نیست و بسیار پیشگام عمل میکند .

 

فهرست مطالب :

  • رویکرد متفاوت به فیلمسازی
  • نحوه رسیدن به کاراکتر
  • یافتن لحظات بزرگ حتی پس از پایان یک صحنه

 

ناتالی پورتمن : ترنس مالیک از لحاظِ دور ریختن تمام قوانین و قواعد فیلمسازی، یک معلم شگفت انگیز برای من بود و خوشحالم که فرصت همکاری باهاش رو داشتم. شما در این همکاری متوجه میشید که خیلی از این آیین ها اونقدرا هم که فکر می کنید مهم نیستند.

ترنس مالیک، کارگردان فیلم هایی مثل : روزهای بهشت، خط باریک سرخ ، دنیای جدید و درخت زندگی، یکی از تحسین شده ترین کارگردانانی است که امروزه فعالیت می کنند.

برای ناتالی پورتمن، بازیگر برنده جایزه اسکار، همکاری با مالیک یک فرصت منحصر به فرد بود، چون مالیک قوانین سنتی فیلمسازی را رعایت نمی کند.

اینجا با سه ​​چیزی که پورتمن از همکاری با مالیک یاد گرفت آشنا می‌شوید :

 

رویکرد متفاوت به فیلمسازی :

ترنس مالیک به عنوان یک فیلمسازِ سختگیر و بسیار مستعد شناخته شده است ، با رویکردی خاص به داستان سرایی تصویری که در طول یک دهه کار حرفه ای توسعه یافته .

 

سازگاری منجر به خلاقیت می شود :

پورتمن برای همکاری موفقیت آمیز با ترنس مجبور شد که با سبک فیلمسازی کارگردانش سازگار شود. در این فرآیند، او راه‌های جدیدی برای رسیدن به کاراکتر خود پیدا کرد و حتی برای پیشبرد روند فیلم‌سازی خودش هم ایده‌هایی گرفت.

 

نحوه حضور :

در فیلم‌های ترنس، بازیگران فقط یک بار در شروعِ روز فیلمبرداری ، گریم می‌شوند و دیگر هیچ تغییر و اصلاحی انجام نمی‌گیرد . پورتمن این را برای حفظ کاراکتر مفید میدانست ، چون اینطوری میتوانست تمام روز ، زندگی لحظه به لحظه در پوست کاراکترش را تجربه کند .

 

ایجاد ارتباط با دوربین :

ترنس مالیک معمولا یک محیط تئاتری ایجاد می کند. در صحنه های او می توانید آزادانه راه بروید بدون اینکه نگران ایستادن روی علامت ها باشید .

او به بازیگران خود دستور می دهد که بی وقفه حرکت کنند، هرگز متوقف نشوند، هرگز ننشینند، هرگز در مقابل دوربین بی حرکت نباشند .

بازیگران با حرکات خود دوربین را هدایت می کنند، یعنی بازیگران و اپراتور دوربین باید با هم هماهنگ باشند. این روش کار مستلزم آگاهی دقیق از موقعیت دوربین است.

پورتمن در مورد ایجاد زوایای جالب با بدنش برای دوربین صحبت می کند. او برای انجام این کار، باید از فیزیک کاراکترش و رابطه با کاراکتر(های) دیگر در یک صحنه بخصوص آگاه میبود .

نحوه رسیدن به کاراکتر :

در فیلم شوالیه جام ها ، کاراکتر پورتمن یک زن متاهل است که رابطه نامشروع دارد . او دچار کشمکش درونی شده، اما عاشق هم هست !!

 

آمادگی زودتر از موعد :

مالیک عموما بدون فیلمنامه یا با یک فیلمنامه بسیار جزئی کار می‌کند، بنابراین موقع پیش تولید فیلم ، یک سری کتاب‌ و فیلم‌هایی که با کاراکتر پورتمن مرتبط بودند را برایش فرستاد تا به او کمک کنند برای نقش آماده شود.

ناتالی این تجربه را بسیار مشارکتی و در نهایت بسیار آزادانه دانست چون احساس می‌کرد که دارند یک چیز مشترک خلق می‌کنند . کار آماده سازی او هم به او اعتماد به نفس می داد تا از عهده برداشت های طولانی معروف ترنس مالیک بربیاید .

 

بداهه پردازی در احساسات :

هنگامی که پورتمن با اولین صحنه رمانتیک بداهه خود روبرو شد، از درک عمیق خود از رابطه شخصیت خود با معشوقش استفاده کرد و از یک حرکت فیزیکی صادقانه، خلاقانه و بی خطر استفاده کرد. لحظه ای که احساسات صحنه را منتقل می کرد.

خیلی مهم است که همیشه مرزهای خود را با بازیگران و کارگردان خود در میان بگذارید، به خصوص زمانی که به روشی بداهه کار می کنید.

 

دسترسی به ناخودآگاه :

در فیلم شوالیه جام‌ها و بی‌وزن، مالیک از صدای راوی برای ایجاد یک ناخودآگاه جمعی استفاده می کند که هر دو فیلم را از نقطه نظر شخصیت های مختلف هدایت می کند.پورتمن از صداپیشگی لیندا مانز در فیلم دیگری از مالیک به نام روزهای بهشت الهام گرفت.

 

یافتن لحظات بزرگ حتی پس از پایان یک صحنه :

پورتمن بعضی از درس‌هایی که از مالیک آموخته را در کار خودش به عنوان کارگردان هم به کار برده است. او دوست دارد به دوربین اجازه دهد بعد از پایان صحنه هم به ضبط ادامه دهد ، چون گاهی اوقات درست ترین و خلاقانه ترین لحظات همان جا اتفاق می افتند.

این لزوماً به این معنی نیست که بازیگران به صحبت کردن ادامه دهند – او سعی می کند آنچه در سکوت پیدا میشود را ببیند. خیلی مهم است که تا زمانی که در آن لحظه هستید ،  احساس صحنه ادامه داشته باشد .

در کار آماده سازی خود به عنوان یک بازیگر، سعی کنید به این فکر کنید که شخصیت شما پس از پایان صحنه شما چه خواهد کرد و از آنجا شروع کنید !

دیدگاه‌ها (0)

*
*

19 − دو =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+