35%

آموزش سواد رسانه ای (همراه با زیرنویس فارسی)

Original price was: 150,000 تومان.Current price is: 97,500 تومان.

توضیحات

مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :

 

Crash Course Media Literacy

آموزش سواد رسانه ای

مقدمه‌ای بر سواد رسانه‌ای: قسمت اول

آسیاب به نوبت: اصلاً این سواد رسانه ای چی هست؟ در قسمت اول از برنامه، جی این سوال را پاسخ می‌دهد و توضیح می دهد که چگونه می‌توانیم از سواد رسانه ای برای گشت و گذار در دنیای اشباع شده از رسانه ها استفاده کنیم!

 

تاریخچه سواد رسانه ای بخش اول: قسمت دوم

برای درک تاریخچه سواد رسانه ای باید یک دور کامل بزنیم و مستقیم به سمت مفهوم خود «سواد» برگردیم. در نیمه اول بررسی تاریخ سواد رسانه ای، جی ما را به یونان باستان می برد و همینطور تا دستگاه چاپ، روزنامه ها و روزنامه نگاری زرد پیش میرود.

 

تاریخچه سواد رسانه ای، بخش دوم: قسمت سوم

جی سفر ما در تاریخچه سواد رسانه‌ای را با ورود سینما، تلویزیون و دیگر صفحه‌های نمایش که اکنون در زندگی ما نفوذ کرده‌اند، ادامه می‌دهد – همراه با شرح برخی از رویکردهای مختلف سواد رسانه‌ای که این اختراعات با خود به همراه آوردند.

 

رسانه و ذهن: قسمت چهارم

شما دائماً توسط رسانه های گوناگون احاطه شده اید، بنابراین سؤالی که مطرح می‌شود این است: مغز چگونه همه این ها را مدیریت می‌کند؟ پاسخ تاسف بارش هم این است که مغز ما فرآیندهای زیادی دارد که برای سواد رسانه ای زیاد مفید نیستند، اما امیدواریم با کمی خودآگاهی بتوانیم راهی برای غلبه بر این مشکل پیدا کنیم.

 

رسانه و پول: قسمت پنجم

رسانه‌ها فقط شامل فیلم‌ها و روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی نیستند، بلکه بخشی از جامعه‌اند که پول زیادی را در برمی‌گیرند. و این همه پول برای رسانه ای که ایجاد می شود، پیامدهایی به همراه دارد. رسانه ها توسط مردم ساخته می شوند – طیفی از افراد، طیف وسیعی که تصمیماتی می گیرند و برای اجرای آن ها دستمزدهای مختلفی دریافت می کنند. این تصمیمات مهم هستند و درک اینکه پول چگونه بر آن تصمیمات تأثیر می گذارد، جزء ضروری سواد رسانه ای است.

 

تأثیر و تشویق: قسمت ششم

قبلاً اشاره کردیم که پول زیادی در رسانه‌ها جریان دارد و بخش عظیمی از آن پول صرف تلاش برای انجام کاری می‌شود – چیزی بخرید، به شخص خاص رای دهید، یک رفتار را تغییر دهید. حالا سوال این است که تبلیغات چگونه کار می کنند؟ و تفاوت بین تبلیغات، روابط عمومی و پروپاگاندا چیست؟ امروز در مورد همه این ها و بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

تبلیغات آنلاین: قسمت هفتم

شما تحت نظر هستید ….ای بابا، این جمله خیلی بدتر از چیزی که در نظر داشتم به نظر رسید!! اما وقتی آنلاین باشید، حقیقت دارد. فیسبوک، اینستاگرام، آمازون، نتفلیکس… و این لیست بی پایان که خودتان می‌دانید. آن‌ها بر کارهایی که شما انجام می‌دهید نظارت دارند، چیزی که می‌خرید، چیزی که تماشا می‌کنید… همه این ها را زیر نظر می گیرند. آیا واقعاً تا حالا شده موقع ساختن یک حساب کاربریTerms of Service  را بخوانید ؟ در این قسمت از سواد رسانه ای، جِی در مورد اینکه تبلیغات آنلاین چگونه کار می‌کند و چرا شرکت‌ها می‌خواهند از همه چیزهایی که شما به آن نگاه می‌کنید خبر داشته باشند، صحبت می‌کند.

 

مالکیت رسانه: قسمت هشتم

ما تا الان در مورد گسترده بودن مفهوم “رسانه” صحبت کردیم – و با توجه به این، اطلاع داشتن از همه نیروهای مختلفی که “رسانه” را تشکیل می دهند، می تواند سخت باشد. و با این حال که ممکن است سخت باشد، اما غیرممکن نیست. امروز ما در مورد این صحبت می کنیم که چگونه همه این بازیکنان بزرگ در کنار هم قرار می‌گیرند و چرا همه آن ادغام ها و خریدها برای داشتن یک شهروند با سواد رسانه ای اهمیت دارند.

سیاست رسانه ای و شما: قسمت نهم

قانون کپی رایت و سایر مقررات رسانه ای همیشه کمی سخت و پیچیده بوده‌اند، اما ورود اینترنت همه این ها را بی نهایت پیچیده تر کرده است . همه این قوانین برای شما، یعنی مصرف کننده چه معنایی دارد؟

 

نیمه تاریک رسانه : قسمت دهم

پروپاگاندا! اطلاعات غلط! دروغ پراکنی! امروز در مورد نیمه تاریک – یا، بهتر است بگوییم، تاریک تر – رسانه ها صحبت می کنیم. برای اینکه یک شهروند با سواد رسانه ای بیشتر باشید، شناخت این ابلیس های رسانه ای بسیار ضروری است.

 

مهارت های رسانه ای: قسمت یازدهم

اکنون که درک کاملی از چشم انداز رسانه ها دارید، زمان آن رسیده که شما را به مهارت های ضروری برای گشت و گذار در آن مجهز کنیم.

 

سوادهای مورد نیاز برای آینده رسانه ها : قسمت دوازدهم

تا الان با این آشنا شدیم که ریتم سریع تغییرات تکنولوژی چطور بر چشم‌انداز سواد رسانه‌ای تأثیر گذاشته ، و این ریتم طبیعتاً قرار نیست کند شود و رو به جلو ادامه خواهد داشت. حالا باید ببینیم این تغییرات چه تاثیری بر آینده سواد رسانه ای خواهند داشت؟ چگونه می‌توانیم مهارت‌هایی که در این دوره مورد بحث قرار دادیم و یاد گرفتیم را برای رسانه‌ها و فناوری‌های آینده هم استفاده کنیم؟

توضیحات تکمیلی

زمان آموزش

2 ساعت و 3 دقیقه

تعداد دروس

12 درس

حجم

1.93 گیگابایت

مدرس

Jay Smooth

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “آموزش سواد رسانه ای (همراه با زیرنویس فارسی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =