30%

رازهای اصلاح رنگ از اریپ ویپ (همراه با زیرنویس فارسی)

Original price was: 300,000 تومان.Current price is: 210,000 تومان.

توضیحات

درباره ی مدرس : اریک ویپ

اریک ویپ در دهه ۱۹۹۰ کار خود را به عنوان یک کالریست آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ در فیلم برنده جایزه اسکار «هپی‌فیت» کار کرد. از اینجا بود که رابطه او با جُرج میلر آغاز شد و آنها دوباره در «مد مکس: جاده خشم» با هم همکاری کردند. اریک درباره‌ی رویکرد، تکنیک‌ها و ایده‌های خود برای اصلاح رنگ و کارش روی فیلم «مد مکس: جاده خشم» صحبت می‌کند.

 

مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :

 

Color Correction Secrets from Eric Whipp

رازهای اصلاح رنگ از اریپ ویپ

اریک ویپ در درجه‌بندی و اصلاح رنگ دیجیتال پیشگام است. او با کارگردانان بزرگ در سراسر جهان کار کرده و در فیلم برنده جایزه اسکار «مد مکس: جاده خشم» کار کرده است. اکنون کالریستی که کارش الهام‌بخش میلیون‌ها نفر بوده است، معلم شما در اصلاح رنگ است. او در مورد کار با رنگ، کنار زدن مرزها در اصلاح رنگ و تبدیل شدن به بهترین کالریستی که می‌توانید باشید بحث خواهد کرد، همه‌ی اینها در کنار بررسی تکنیک‌های درجه‌بندی و اصلاح رنگ سنتی و مرسوم انجام می‌پذیرد.

 

فصل ۱ – آغاز

با مدرس خود آشنا شوید

اریک ویپ ورود شما را به کلاس خود خوش‌آمد می‌گوید و شما را با سابقه و گذشته‌ی خود و آنچه که او را عاشق درجه‌بندی و اصلاح رنگ کرده است آشنا می‌کند.

 

پیش از شروع یک پروژه

اریک روند کار خود پیش از شروع کردن یک پروژه را تشریح می‌کند، و در مورد این مسئله صحبت می‌کند که چرا همیشه خوب است که قبل از شروع کردن، آنچه به آن نیاز دارید را مشخص کنید. مهمتر از آن، چرا باید به کارهای قبلی یک کارگردان نگاه کنید، اگر به یک لوک و تصویر یکدست و ثابت نیاز دارد.

 

سر صحنه در مقابل پس‌تولید

«در پس‌تولید درستش کنید» شعاری‌ست که افراد زیادی سر صحنه بیان می‌کنند، هنگامی که یک مشکل را نادیده می‌گیرند. اریک به بررسی اصلاح کارها سر صحنه فیلمبرداری در مقابل انجام آن در پس‌تولید می‌پردازد، چه زمانی بهتر است کارها را در پس‌تولید انجام دهید و چه زمانی بهتر است آن را در صحنه فیلمبرداری انجام دهید.

 

برقراری ارتباط

برقراری ارتباط کلید موفقیت یک پروژه است. اریک بررسی می‌کند که کالریست‌ها چگونه باید با کارگردان، تهیه‌کننده و مدیر فیلمبرداری ارتباط برقرار کنند.

 

اختلاف نظر در اتاق اصلاح رنگ

گاهی اوقات ارتباط‌ها از بین می‌رود یا باید از موقعیت‌های حساس عبور کنید، اریک به بررسی حل اختلافات در اتاق اصلاح رنگ با تهیه‌کنندگان، کارگردانان و فیلمبرداران می‌پردازد.

 

کار کردن به عنوان یک تیم

بهترین نتایج یک پروژه زمانی حاصل می‌شود که مدیر فیلمبرداری، کارگردان و کالریست در کنار هم و در هماهنگی با هم کار کنند. برخی از کارها قبلاً در دوربین یا در حین انتقال انجام می‌شد، مانند نمره درجه‌بندی آسمان. این کارها اکنون در پس‌تولید انجام می‌شود. باید گفت‌وگویی بین افراد کلیدی انجام شود تا کالریست درک درستی از دیدگاه کارگردان یا مدیر فیلمبرداری داشته باشد. به عنوان یک تیم، شما یک چشم انداز و نگرش جدید ایجاد می‌کنید که ترکیبی از لوک فیلمبرداری و اصلاح رنگ است.

 

سندروم ایمپاستر (خودتخریبی)

از دستیاران گرفته تا کارگردانان مشهور، همه در برخی مواقع احساس می‌کنند که شاید صلاحیت حضور در جایی که هستند را ندارند و این ساختگی و جعلی‌‌ست. این احساس چیزی است که همه با آن سر و کار دارند و اریک این را از دیدگاه افراد خلاق بررسی می‌کند.

 

فصل ۲ – کالریست به مثابه یک داستان‌گو

رنگ به عنوان یک ابزار داستان‌گویی

درباره‌ی کتاب موردعلاقه خود و احساسات و عواطفی که در طول داستان به دست می‌آورید فکر کنید.کالریست‌ها قصه‌گو هستند و از رنگ برای کمک به انتقال احساسات به مخاطب استفاده می‌کنند. یک پالت رنگی روشن حسی کاملاً متفاوت نسبت به یک ظاهر تیره و کم‌رنگ ایجاد می‌کند. ظاهر تصویر (لوک) همیشه باید با داستان مطابقت داشته باشد. حتی نما به نما، آنچه در هرفریم می‌گذرد برای داستان ضروری و بسیار مهم است.

 

پیدا کردن یک لوک که در راستای داستان باشد

هنگامی که به عنوان یک کالریست کار می‌کنید، همه چیز باید به این برگردد که چگونه رنگ می‌تواند داستان را تقویت کند. در این ویدیو، اریک به بررسی چگونگی پیدا کردن لوکی می‌پردازد که داستان فیلم را تقویت کرده و برای مخاطب جذاب باشد.

 

لوک‌، ساب‌لوک و روایت کردن یک داستان

ایجاد لوک و ساب‌لوک (ظاهر فرعی) ابزاری است که کالریست‌ها هر روز از آن استفاده می‌کنند. اریک چگونگی ایجاد لوک و ساب‌لوک را به عنوان یک ابزار داستان‌گویی بررسی می‌کند.

 

ایجاد یک منحنی رنگی

در پروژه‌های طولانی‌تر مانند فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی، کالریست اغلب باید در مورد منحنی داستانی کلی فکر کند و اینکه رنگ برای تقویت و پشتیبانی از آن چه کاری انجام می‌دهد. اریک در مورد این صحبت می‌کند که چگونه تفکیک هر صحنه به یک قاب، یا تعداد انگشت‌شماری که نمایانگر آن صحنه هستند و قرار دادن آنها روی دیوار می‌تواند به شما در دیدن تغییرات رنگ کمک کند.

 

فصل ۳ – اصول و مبانی

رنگ و ژانر

اغلب ژانرهای فیلم ظاهری مورد انتظار دارند. علمی تخیلی معمولاً ظاهری سرد و صیقلی دارد، در حالی که وسترن‌ها ظاهری گرم‌تر و خاکی دارند. البته فیلم‌های پسا آخرالزمانی کنتراست بالا و رنگ کمی دارند. اریک ویپ توضیح می‌دهد که چرا گاهی اوقات باید این کلیشه‌ها را به چالش بکشید. مثلاً کار او در «مد مکس: جاده خشم»

 

تئوری رنگ

اریک چگونگی استفاده از تئوری رنگ را در یک رویکرد خلاقانه و استفاده و سود بردن از چرخه رنگ را بررسی می‌کند. رنگ پوست اغلب در رنگ‌های قرمز/طلایی ترجیح داده می‌شود، و کمتر در رنگ‌های سرخابی یا سبز، و باید در تُن‌های میانی تنظیم شود.

 

استفاده از اسکوپ‌ها

اسکوپ ها می‌توانند جنبه بسیار فنی اصلاح رنگ باشند. در این ویدیو، اریک نحوه‌ی استفاده از اسکوپ ها برای کمک به شما در انجام درجه‌بندی و اصلاح رنگ و پرداختن به یک صحنه را بررسی می‌کند.

 

فصل ۴ – ترفندها و تکنیک‌ها

ترفند دید تازه

اریک ترفند خود را برای تازه و سرحال نگه داشتن چشم خود پس از ساعت‌های طولانی اصلاح رنگ آشکار می‌کند. این ترفند به شما کمک می‌کند خود را منصف‌تر و واقع‌بین‌تر حفظ کنید و به دنبال بهتر کردن نما، صحنه و فیلم باشید.

 

واقعی نگه داشتن تصویر

گاهی اوقات کارگردان برای فیلم یک لوک یا ظاهر اغراق‌آمیز می‌خواهد، اما چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که رنگ‌ها بیش از حد افراطی نباشند و باعث از هم پاشیدگی تصویر نشوند یا بدتر از آن حواس مخاطب را پرت نکنند؟ اریک به این سوال پاسخ می‌دهد و به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان یک تصویر را به سمت افراط‌های اغراق‌آمیز سوق داد، در عین حال آن را واقعی نگه داشت.

 

حرکت در نما

اصلاح رنگ فقط اصلاح یک فریم نیست، بلکه شامل صحنه‌هایی است که حرکت می‌کنند. اریک توضیح می‌دهد که چگونه به حرکت در نما بپردازید، تا ظاهری که ایجاد کرده‌اید حفظ شود.

 

زمینه و صحنه

درک زمینه صحنه‌ای که در حال اصلاح رنگ آن هستید، ضروری است. در این بخش، اریک استفاده از زمینه و بستر صحنه برای بهبود اصلاح رنگ را مورد بحث قرار می‌دهد.

 

فیلم در مقابل دیجیتال

به‌عنوان کالریست، شما مدام نماها را با هم مقایسه می‌کنید، و اگر مدیای ترکیبی داشته باشید، این می‌تواند مشکل‌تر و پیچیده‌تر شود. در این ویدیو، اریک در مورد تطبیق فیلم و دیجیتال صحبت می‌کند.

 

درک نورپردازی و محل قرارگیری

اریک نشان می‌دهد که چرا باید به نور و موقعیت عناصر در تصویر احترام بگذارید تا مخاطب را از تجربه‌ی تماشای فیلم بیرون نکشید.

 

تطبیق دادن تصویر دوربین‌ها

به‌عنوان کالریست، شما مدام نماها را با هم مقایسه می‌کنید، و اگر مدیای ترکیبی داشته باشید، این می‌تواند مشکل‌تر و پیچیده‌تر شود. در این ویدیو، اریک در مورد مطابقت دادن دوربین‌های مختلف صحبت می‌کند.

 

تطبیق نماها

هماهنگ کردن و مطابقت دادن رنگ پوست و نوردهی کلی و سایر مسائل مهم برای ایجاد ظاهری یکدست برای صحنه‌ها و فیلم شما ضروری است. اریک به رویکرد خود برای تطبیق نماها در یک صحنه می‌پردازد.

 

فصل ۵ – بررسی عمیق

درجه‌بندی ابتدایی و پایه

اریک توضیح می‌دهد که چگونه اولین کارها و اقدامات را روی تصاویرتان انجام دهید. چه چیزی لازم است تا شما را به نقطه‌ای برساند که بتوانید آب و هوا را دستکاری کنید یا آسمان را جایگزین کنید.

 

جایگزین کردن آسمان

اریک نشان می‌دهد که چگونه به جایگزینی آسمان می‌پردازد تا تصویر دقیقاً آنطور که می‌خواهد به نظر برسد. چیزی که می‌تواند کار شما را به سطح بالاتری برساند و تصویر شما را برجسته کند.

 

روز به جای شب

اریک در مورد تغییر یک صحنه‌ی فیلمبرداری شده در روز به یک صحنه‌ی شب صحبت می‌کند. او درباره برخی از ترفندها و تکنیک‌هایی که برای ساخت سکانس های شب در «مد مکس: جاده خشم» استفاده کرده است، صحبت می‌کند.

 

طوفانی در راه است

گاهی اوقات یک کارگردان از یک کالریست درخواست می‌کند که آب و هوا را تغییر دهد و در بسیاری از موارد این امکان وجود دارد. اریک بحث جایگزینی آسمان را بسط می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان این احساس را ایجاد کرد که طوفانی در راه است یا در حال حاضر اینجاست.

 

VFX و رنگ

اریک در مورد چگونگی پرداختن به اصلاح رنگ با عناصر VFX در صحنه صحبت می‌کند.

 

فصل ۶ – در پایان

بعد چه می‌شود؟

خب، شما کلاس را تمام کردید، بعد چه باید کرد؟

 

ضمیمه الف – کفِ اتاق تدوین

حل و فصل کردن اختلافات

هنگامی که همه اعضای تیم در یک اتاق با هم همکاری می‌کنند، اغلب راه‌هایی برای یافتن وجه اشتراک و اتفاق نظر وجود دارد. اریک در مورد حل و فصل کردن اختلافات در اتاق اصلا رنگ صحبت می‌کند.

 

کالریست را زودتر وارد کار کنید

اریک در مورد اینکه چرا باید کالریست را زودتر وارد پروسه‌ی کار کنید صحبت می‌کند.

 

فیلم‌های سیاه و سفید

از اریک در مورد تفاوت بین کار بر روی فیلم های رنگی و سیاه و سفید پرسیده شد، و او برخی از تفاوت‌های کوچک را مورد بحث قرار می‌دهد.

ترکیب ژانرها

سوالی از طرف اعضای تیم پرسیده شد، اریک در مورد اصلاح رنگ فیلم‌های ژانر و گاهی اوقات ترکیب آنها صحبت می‌کند.

 

فیلمنامه

کالریست در مرحله فیلمنامه به دنبال چه چیزی است؟

 

عشق LUT

عشق موقت (موسیقی یا افکت صوتی موقتی که در تدوین استفاده می‌شود) وجود دارد، اما آیا چیزی به نام عشق LUT هم وجود دارد؟ سوالی که عوامل پرسیدند. برخی از کارگردانان به یک LUT خاص علاقه‌مند هستند و کالریست‌ها را به استفاده از آن در هر شات ترغیب می‌کنند. اریک ویپ توضیح می‌دهد.

 

آیا می‌توانید از بیابان صحنه‌ی برفی بسازید؟

پس از اینکه عوامل دیدند اریک از صحنه‌ی بیابان یک صحنه‌ی طوفانی ساخت، سوالی مطرح کردند. آیا کسی می‌تواند صحنه‌ی بیابان را برفی کند؟ هیچ کس تا به حال این را از اریک نپرسیده بود، بنابراین او برای سرگرمی این کار سخت را امتحان می‌کند.

 

ضمیمه ب – موارد اضافی

فید آپ تا فید داون – گفت‌وگویی بین همکاران

گاهی اوقات شما می‌خواهید یادگیری خود را در حال حرکت انجام دهید، شاید در حین رانندگی یا در وسایل حمل و نقل عمومی. بنابراین ما پادکستی ارائه کرده‌ایم که در آن اریک ویپ با همکارکالریست خود وید اودلوم، که در «مد مکس: جاده خشم» به او کمک کرده، در مورد اصلاح رنگ و همکاری با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو می‌نشینند. با مراجعه به بخش دانلود در این صفحه می‌توانید این فایل صوتی را دانلود کنید تا همراه خود داشته باشید. در کامپیوترهای رومیزی فایل در سمت راست ظاهر می‌شود، کاربران موبایل، لطفاً به پایین اسکرول کنند.

 

پی‌دی‌اف تئوری رنگ

آیا می‌خواهید تئوری رنگ را بیشتر بررسی کنید؟ این پی‌دی‌اف را که برای کمک به برجسته کردن برخی از اصول اولیه تئوری رنگ فراهم کردیم، ببینید. با مراجعه به بخش دانلود در این صفحه می‌توانید این فایل پی‌دی‌اف را دانلود کنید تا همراه خود داشته باشید. در کامپیوترهای رومیزی فایل در سمت راست ظاهر می‌شود، کاربران موبایل، لطفاً به پایین اسکرول کنند.

 

پی‌دی‌اف ترکیب رنگ

آیا می‌خواهید درباره ترکیب رنگ بیشتر بدانید؟ این پی‌دی‌اف را که برای کمک به برجسته کردن برخی از اصول اولیه ترکیب رنگ فراهم کردیم، ببینید. با مراجعه به بخش دانلود در این صفحه می‌توانید این فایل پی‌دی‌اف را دانلود کنید تا همراه خود داشته باشید. در کامپیوترهای رومیزی فایل در سمت راست ظاهر می‌شود، کاربران موبایل، لطفاً به پایین اسکرول کنند.

 

استفاده از توهمات یا خطای حسیِ رنگی به عنوان کالریست

در این ویدیو یاد بگیرید که چگونه می‌توانید به‌عنوان یک کالریست، از توهمات یا خطای حسیِ رنگی به نفع خود استفاده کنید.

 

آشنایی با RGB Parade

آیا می‌خواهید در مورد RGB Parade بیشتر بدانید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر این ویدیوی کوتاه را ببینید.

 

آشنایی با وکتوراسکوپ

آیا می‌خواهید در مورد وکتوراسکوپ بیشتر بدانید؟ این یک ویدیوی کوتاه است که توضیح می‌دهد وکتوراسکوپ چگونه کار می‌کند.

 

آشنایی با شکل موج Y

آیا می‌خواهید در مورد شکل موج Y بیشتر بدانید؟ این ویدیو به شما کمک می‌کند تا بتوانید با این ابزار کار کنید.

 

هارمونی رنگ

برای تبدیل شدن به یک کالریست خوب، درک هارمونی رنگ بسیار مهم است. این ویدیو که هارمونی رنگ را توضیح می‌دهد، ببینید.

 

واژه‌نامه

آیا کلمه‌ای را شنیده‌اید که نمی‌دانید؟ واژه نامه‌ای را که برای اصلاح و درجه‌بندی رنگ جمع‌آوری کرده‌ایم، آن را ببینید. با مراجعه به بخش دانلود در این صفحه می‌توانید واژه‌نامه را دانلود کنید تا همراه خود داشته باشید. در کامپیوترهای رومیزی فایل در سمت راست ظاهر می‌شود، کاربران موبایل، لطفاً به پایین اسکرول کنند.

 

تیتراژ

چه کسانی تمام این کارها را انجام دادند؟ با مراجعه به بخش دانلود در این صفحه می‌توانید تیتراژ را دانلود کنید. در کامپیوترهای رومیزی فایل در سمت راست ظاهر می‌شود، کاربران موبایل، لطفاً به پایین اسکرول کنند.

توضیحات تکمیلی

زمان آموزش

3 ساعت

تعداد دروس

41 درس

حجم

2.34 گیگابایت

مدرس

Eric Whipp

کتاب کار

دارد

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “رازهای اصلاح رنگ از اریپ ویپ (همراه با زیرنویس فارسی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 15 =