تدوین فیلم مستند با نامزد اسکار و برنده امی، سَم پولارد (همراه با زیرنویس فارسی)

450,000 تومان

توضیحات

درباره ی مدرس : سَم پولارد

ساموئل دی پولارد کارگردان، تدوینگر، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. فیلم‌های او جوایز متعددی مانند پیبادیز، امی و نامزدی جایزه اسکار را به دست آورده‌اند. اسپایک لی، که پولارد فیلم‌هایش را تدوین و تهیه کرده است، او را به عنوان یک «فیلمساز چیره‌دست» توصیف کرده است. – هنری لوئیس گیتس جونیور.

 

تدوین فیلم مستند با نامزد اسکار و برنده امی، سَم پولارد

با سَم پولارد نامزد اسکار و برنده جایزه امی، سفری بی‌نظیر را به دنیای تدوین مستند داشته باشید. سَم پولارد که برای همکاری با اسپایک لی در فیلم «چهار دختر کوچک» نامزد جایزه اسکار شد، اسطوره تدوین مستند است. مستند پیشگامانه «جنگ استایل» که او تدوین کرد، به تعریف و ایجاد یک دوره کمک کرد. اسپایک لی با قطعیت گفت: «ساموئل پولارد یک فیلمساز چیره دست است.»، «اگر بگویید او فقط یک تدوینگر یا فقط یک کارگردان است، این تمام ماجرا نیست» – نیویورک تایمز

 

مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :

 

Documentary Editing with Oscar-nominated and Emmy-winner Sam Pollard

فصل ۱ – آغاز

با مدرس خود آشنا شوید

با مدرس جدید تدوین مستن خود، سَم پولارد آشنا شوید. کارهای سَم شامل تدوین فیلم‌های داستانی و مستند برای اسپایک لی، ایمی رایس و تونی سیلور می‌شود. علاوه بر این، او برای پخش‌کننده‌های بزرگی مانند HBO و PBS کار کرده است. و آخرین کارهای او شامل MLK/FBI، Mr. Soul! و «هنر سیاه: در غیاب نور» است. در این ویدیوی بیوگرافی کوتاه، به بررسی آثار، فلسفه تدوین و ایده‌های او می‌پردازیم.

 

بازگشت به اصول اولیه

سَم درباره‌ د. دبلیو. گریفیث و سرگئی آیزنشتاین و اهمیت آنها برای تدوینگران فیلم صحبت می‌کند. سپس به بررسی سکانس مشهور پلکان اودسا در فیلم «رزمناو پوتمکین» می‌پردازد و لحظه به لحظه پیش می‌رود و در مورد این صحبت می‌کند که چرا این تدوین، یک تدوین جسورانه‌ است. او سپس به مفاهیم و برداشت‌های سیاسی فیلم «تولد یک ملت» و اهمیت این فیلم در سینما، علیرغم موضوع آن، می‌پردازد.

 

هرگز یادگیری را متوقف نکنید

سَم در مورد رشد خود به عنوان یک تدوینگر صحبت می‌کند و اینکه چگونه شما همیشه به یادگیری و کشف جهان نیاز دارید تا تدوین خود را بهبود دهید. او همچنین به اهمیت تواضح و فروتنی در اتاق تدوین اشاره می‌کند و می‌گوید که باید ایگو یا منیت خود را بیرون اتاق بگذارید.

 

فصل ۲ – ساختار

فرایند تدوین مستند

سَم به نحوه برخورد و مواجهه با فرآیند تدوین می‌پردازد، وقتی پوشه‌هایش پر از فایل‌های مختلف است و او باید نقطه شروعی پیدا کند.

 

ایجاد یک ساختار

سَم در مورد نحوه‌ی مواجهه و کار با حجم عظیمی از تصاویر، گاهی اوقات تا ۴۰۰ ساعت، صحبت می‌کند. او به استفاده از دفترچه، بررسی تصاویر، و اینکه شکل‌گیری یک مستند پس از بحث‌های اولیه شما با کارگردان به پایان نمی‌رسد، بلکه در واقع یک فرآیند مداوم است، می‌پردازد.

 

پیدا کردن یک منحنی

شخصیت‌های فیلم شما باید تکامل پیدا کنند. در این ویدیو، سَم در مورد منحنی شخصیت بحث می‌کند، چالشی برای تدوین‌گران مستند.       چگونه ساختار را در فیلم خود پیدا می‌کنید و از آنچه دارید برای ایجاد یک داستان جذاب استفاده می‌کنید؟

 

فصل ۳ – کارگردان‌ها و تدوین‌گرها

ساخت مصاحبه

سَم به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه وقتی صدها ساعت مصاحبه دارید، داستانی جذاب بسازید.

 

وقتی لحظه مناسب فرا می‌رسد

سَم به بررسی چگونگی شناسایی لحظه مناسب هنگام تدوین یک مستند می‌پردازد.

 

کارگردان خود را بشناسید

سَم به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه مطمئن شوید که نیازهای کارگردان خود را درک کرده‌اید، و چگونه این موضوع می‌تواند برای تدوین‌گر در فرآیند تدوین، احساس آزادی عمل ایجاد کند.

 

کار با کارگردان‌ها

سَم درباره نحوه‌ی کار با کارگردانان و اینکه هر کارگردانی متفاوت است صحبت می‌کند. او همچنین در مورد اینکه خودش چگونه دوست دارد با یک تدوین‌گر کار کند صحبت می‌کند.

 

هدایت تدوین‌گر

سَم به این مقوله می‌پردازد که چگونه دوست دارد یک تدوین‌گر را کارگردانی و هدایت کند و با او برای ساختن داستان همکاری کند.

 

فصل ۴ – فیلمنامه

دنبال کردن یک فیلمنامه

آیا برای تدوین یک مستند به فیلمنامه نیاز دارید؟ سَم پروژه‌هایی را که با یک فیلمنامه روی آنها کار کرده است را بررسی می‌کند، و به این می‌پردازد که چطور در برخی موارد باید فیلمنامه را کنار بگذارید.

 

تدوین‌گرهای مستند، و عنوان و اعتبار نویسندگی

آیا تدوین‌گر باید اعتبار کارگردانی را در مستندها بگیرد؟ سَم این سوال بحث‌برانگیز را بررسی می‌کند و در مورد این موضوع چالش‌برانگیز اظهار نظر می‌کند.

 

فصل ۵ – شکل دادن به یک فیلم

ساخت یک مستند

با انتخاب تصاویر آغاز می‌شود، سَم توضیح می‌دهد که او چگونه تصاویر را کاهش می‌دهد و انتخاب‌هایش را محدود می‌کند.

 

موسیقی و مونتاژ

سَم توضیح می‌دهد که چگونه موسیقی به شکل دادن به تصویر کمک می‌کند و چگونه تدوینگر می‌تواند از آن به عنوان یک ابزار استفاده کند.

 

فصل ۶ – یافتن دیدگاه و نقطه‌نظر

دیدگاه‌های متعادل‌کننده

وقتی روی یک مستند کار می‌کنید، مهم است که بین دیدگاه‌های مختلف تعادل برقرار کنید، سَم به بررسی چگونگی یافتن این تعادل می‌پردازد.

 

خلق درام

گاهی اوقات متریالی که دارید درام ذاتی و درونی ندارد. سَم توضیح می‌دهد که چگونه نمایش یک فیلم متعادل‌تر و متوازن‌تر می‌تواند به درام بیشتر منجر شود.

 

حقیقت و ذهنیت (یا نظر شخصی)

سَم در مورد ایجاد توازن بی حقیقت با دیدگاه ذهنی خود صحبت می‌کند و اینکه چگونه باید درک کنید که در هنگام تدوین چقدر نظر شخصی و ذهنیت خود را پیش می‌برید.

 

فصل ۷ – ریتم

پیدا کردن یک ریتم برای داستان

سَم توضیح می‌دهد که چگونه محتوای درون قاب بر حس و درک ریتم تاثیر می‌گذارد.

 

ایجاد ریتم در یک مستند

ایجاد ریتم در یک مستند بسیار دشوار است، زیرا محتوای قاب توسط فیلمنامه از پیش تعیین نشده است. سَم در مورد ایجاد ساختار و ریتم در یک مستند صحبت می‌کند.

 

پیدا کردن ترفند چارچوب‌بندی یک فیلم

هر فیلم به یک ترفند و روش چارچوب‌بندی نیاز دارد، سَم در مورد یافتن یک چارچوب برای فیلم صحبت می‌کند، در حالی که لزوماً چارچوب خاصی ندارید.

 

فصل ۸ – حس و حال، لحن و بافت

لحن و بافت

هر فیلمی لحن و بافتی دارد که تدوینگر باید آن را کشف کند.

ایجاد یک حس و حال (مود)

چگونه در فیلم‌های مستند حس و حال ایجاد می‌کنید؟ سَم این موضوع را با مستندی در مورد گوردون پارکس بررسی می‌کند.

 

فصل ۹ – تدوین صدا

تدوین رادیویی

استفاده از صدا به عنوان عنصر اصلی و سنگ بنا در ساخت فیلم مستند بسیار مهم است. سَم، نحوه مواجهه‌اش با تدوین رادیویی را مورد بحث قرار می‌دهد.

 

فرانکنبایت

فرانکنبایت، راه رفتن روی مرز باریک کوتاه کردن یک لحظه و و تغییر آنچه سوژه می‌گوید است. سَم به انجام این نوع تدوین، می‌پردازد.

 

فصل ۱۰ – تدوین و تدوین مجدد

تدوین و تدوین مجدد

سَم در مورد سه نوع کارگردانی که در اتاق تدوین ملاقات خواهید کرد صحبت می‌کند و اینکه چگونه باید آنها را درک کنید، و یاد بگیرید تا زمانی که داستان به درستی روایت شود، تدوین کنید و تدوین کنید و تدوین کنید.

 

ترنزیشن‌ها (انتقال یا گذار)

ترنزیشن‌ها در هنگام کات بین دو صحنه، اهمیت دارند. سَم به این می‌پردازد که در یک مستند به دنبال چه چیزی است و چگونه در مستندها از ترنزیشن‌ها استفاده می‌کند.

 

وقتی تصویر (فوتیج) ندارید

مستندسازی می‌تواند لحظاتی را برای شما ایجاد کند، که در آن برای آنچه که می‌خواهید نشان دهید فیلم یا تصویری ندارید. سَم به این موضوع می‌پردازد که چگونه در فیلم‌هایی که کارگردانی کرده با این مسئله مواجه می‌شود.

 

فصل ۱۱ – سبک‌های مستند

تصاویر وریته

بسیاری از افراد فیلم وریته را سخت‌ترین فیلم برای تدوین می‌دانند. سَم در مورد اهمیت یک مدیر فیلمبرداری خوب و کار بر روی فیلم برای روایت داستان صحبت می‌کند.

 

بازسازی وقایع

آیا باید برای مستند خود وقایع را بازسازی کنید؟ سَم درباره‌ی هدایت بازیگرها، مانند یک تدوینگر صحبت می‌کند.

 

جامت کات

سَم در مورد این صحبت می‌کند که چرا جامپ کات ممکن است از نظر تدوینی، کار کند.

 

فصل ۱۲ – تدوین

تدوین

سَم می‌نشیند تا یک صحنه را تدوین کند، و در حین این کار توضیح می‌دهد که چه کار می‌کند و چرا این کار را انجام می‌‌دهد.

 

فصل ۱۳ – مراحل بعدی

برای دستیابی به موفقیت باید شکست بخورید

شما به عنوان یک تدوینگر باید اشتباه کنید تا یاد بگیرید و رشد کنید، و سَم در مورد این موضوع صحبت می‌کند و اینکه چقدر روی کارش تاثیر گذاشته است.

 

قدم بعدی

سَم پنج مرحله خود را برای تبدیل شدن به یک تدوینگر توضیح می‌دهد.

 

ضمیمه الف – کف اتاق تدوین

درک موسیقی

سَم در رابطه با درک موسیقی در تدوین صحبت می‌کند.

 

تاثیر Avid بر دیزالو

سَم توضیح می‌دهد که چگونه معرفی Avid Media Composer رویکردش نسبت به دیزالو را تغییر داد.

 

تدوین بر اساس موسیقی – جنگ استایل

سَم در مورد استفاده از موسیقی در «جنگ استایل» صحبت می‌کند.

 

نکاتی در مورد گردآوری تصاویر (اسمبلی)

سَم در مورد ساخت یک مجموعه تصویر و کنار هم قرار دادن آنها صحبت می‌کند.

 

حقیقت در مستند – فرانک سیناترا در مقابل جری لوییس

سَم درباره‌ی حقیقت در فیلمسازی مستند صحبت می‌کند.

 

پیوند صوتی

سَم در مورد ادامه دادن صداها، برای ایجاد یک پل و پیوند بین صحنه‌ها توضیح می‌دهد.

 

چه زمانی کات نزنید

سَم در مورد کات نزدن صحبت می‌کند.

 

کار کردن با تونی سیلور در «جنگ استایل»

سَم در مورد همکاری با تونی سیلور در «جنگ استایل» صحبت می‌کند.

 

ضمیمه ب – موارد اضافی

صحبت‌های سَم پولارد درباره‌ی تدوین «۴ دختر کوچک» در EditFest NY 2009

گزیده‌ای از تدوینگران سینمای آمریکا در EditFest NY سال ۲۰۰۹ با حضور سَم پولارد که در مورد «۴ دختر کوچک» صحبت می‌کند.

 

صحبت‌های سَم پولارد در مورد تدوین «ونوس و سرنا» در Sight, Sound & Story 2018

گزیده‌ای از نشست پس‌تولید  Sight, Sound & Story در سال ۲۰۱۸ با حضور سم پولارد که در آن در مورد «ونوس و سرنا» صحبت می‌کند.

 

صحبت‌های سَم پولارد درمورد تدوین «جنگ استایل» در Sight, Sound & Story 2018

گزیده‌ای از نشست پس‌تولید  Sight, Sound & Story در سال ۲۰۱۸ با حضور سم پولارد که در آن در مورد «جنگ استایل» صحبت می‌کند.

 

سازمان‌دهی مستند

سازمان‌دهی فایل‌ها

متن رونوشت

 

واژه‌نامه

آیا کلمه‌ای را شنیده‌اید که نمی‌دانید؟ واژه نامه‌ای را که برای تدوین جمع‌آوری کردیم، آن را ببینید. با مراجعه به بخش دانلود در این صفحه می‌توانید واژه‌نامه را دانلود کنید تا با خود همراه داشته باشید. در کامپیوترهای رومیزی فایل در سمت راست ظاهر می‌شود، کاربران موبایل، لطفاً به پایین اسکرول کنند.

 

تیتراژ

چه کسانی تمام این کارها را انجام دادند؟ با مراجعه به بخش دانلود در این صفحه می‌توانید تیتراژ را دانلود کنید. در کامپیوترهای رومیزی فایل در سمت راست ظاهر می‌شود، کاربران موبایل، لطفاً به پایین اسکرول کنند.

توضیحات تکمیلی

زمان آموزش

4 ساعت و 33 دقیقه

تعداد دروس

48 درس

حجم

4.29 گیگابایت

مدرس

Sam Pollard

کتاب کار

دارد

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تدوین فیلم مستند با نامزد اسکار و برنده امی، سَم پولارد (همراه با زیرنویس فارسی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =