30%

آموزش فیلمبرداری مستند با کریستن جانسون (همراه با زیرنویس فارسی)

Original price was: 450,000 تومان.Current price is: 315,000 تومان.

توضیحات

درباره ی مدرس : کرستن جانسون (عضو جامعه فیلمبرداران آمریکا)

کرستن جانسون مستندساز و فیلمبردار موفقی است که جوایز بسیاری را برای کارهایش به دست آورده است. او به دلیل توانایی‌اش در ثبت داستان‌های تاثیرگذار و احساسی در فیلم، که اغلب با مسائل پیچیده اجتماعی و سیاسی سروکار دارد، شناخته شده است. برجسته‌ترین فیلم او، «فیلم‌بردار» ابعاد اخلاقی و شخصی فیلم‌سازی مستند را با استفاده از تصاویری از دوران حرفه‌ای خودش بررسی می‌کند. جانسون یکی از افراد پیشرو در دنیای فیلمسازی مستند است و تاثیر قابل توجهی بر این ژانر گذاشته است.

 

فیلمبرداری مستند با کرستن جانسون

کرستن جانسون به عنوان فیلمبردار در بسیاری از مستندهای نامزد اسکار و برنده جایزه کار کرده است. فیلم هایی مانند «شهروند چهار»، «فارنهایت ۱۱/۹» و «جنگ نامرئی»، فقط تعدادی از کارهای او به عنوان مدیر فیلمبرداری محسوب می‌شود. اولین فیلم او در مقام کارگردان، یعنی فیلم «فیلمبردار» در فهرست اولیه اسکار قرار گرفت، و آخرین مستند بلند اون «دیک جانسون مُرده است» با نقدهای بسیار مثبتی در اولین نمایشش در جشنواره فیلم ساندنس مواجه شد، که منجر به انتشار آن در نتفلیکس شد.

 

مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :

 

Shooting Documentaries with Kirsten Johnson, ASC

فصل ۱: در شروع

با مدرس خود آشنا شوید

کرستن جانسون به عنوان فیلمبردار در بسیاری از مستندهای نامزد اسکار و برنده جایزه کار کرده است. فیلم هایی مانند «شهروند چهار»، «فارنهایت ۱۱/۹» و «جنگ نامرئی»، فقط تعدادی از کارهای او به عنوان مدیر فیلمبرداری محسوب می‌شود. اولین فیلم او در مقام کارگردان، یعنی فیلم «فیلمبردار» در فهرست اولیه اسکار قرار گرفت، و آخرین مستند بلند اون «دیک جانسون مُرده است» با نقدهای بسیار مثبتی در اولین نمایشش در جشنواره فیلم ساندنس مواجه شد، که منجر به انتشار آن در نتفلیکس شد.

 

بینشی ناگفته

فیلمسازان باید توجه داشته باشند که آنچه در دوربین ثبت می‌کنند ممکن است به طور کامل تجربیات یا احساسات درونی سوژه‌های فیلم‌برداری شده را منعکس نکند و باید با نشانه‌ها یا شاخص‌های غیرکلامی که می‌تواند به آنها در درک بهتر و بیان وضعیت عاطفی سوژه کمک کند، تنظیم شوند.

 

خود را به چالش بکشید

کرستن در مورد روند یافتن داستان در فیلمسازی مستند صحبت می‌کند. او بر اهمیت کاوش در عناصر مختلف داستان و دادن زمان و آزادی عمل به خود برای کشف داستان تاکید می‌کند. گاهی اوقات، داستان ممکن است خود را در طول فیلمبرداری برای شما آشکار کند و مهم است که نسبت به این اکتشافات پذیرا باشید.

 

برای شکست آماده باشید

کرستن بر اهمیت آمادگی برای خرابی تجهیزات یا فراموش کردن چیزی در طول فیلمبرداری تاکید می‌کند و توصیه می‌کند برای هر موقعیتی که ممکن است پیش بیاید آمادگی بیش از حد داشته باشید. اوه همچنین پیشنهاد می‌کند که سر صحنه احساسات را مدیریت کنید، تا بتوانید به شکل درست و موثر تغییرات و اصلاحات را انجام دهید تا هر مشکل یا شکستی را حل و فصل کنید. در نهایت، هدف این است که موقعیت را بپذیرید و روی ثبت لحظه و انجام دادن کار با موفقیت کامل تمرکز کنید.

 

 بقای اقتصادی

فیلمسازی مستند راهی برای ثروتمند شدن نیست و شامل زندگی با عدم اطمینان و عدم قطعیت است. کرستن در مورد مدیریت امور مالی و حفظ استاندارد زندگی صحبت می‌کند در حالی که شور خود برای روایت کردن داستان‌های مهم را دنبال می‌کنید.

 

فصل ۲: کار شخصی

دنبال کردن داستان

در این بخش، کرستن نماهایی از «زنان، جنگ و صلح: من آمدم تا شهادت دهم» را با استفاده از همان ابزار مشابه با پخش‌کننده‌های ورزشی، تجزیه و تحلیل خواهد کرد. او تصاویر و ویدیوها را برای هنرجویان تجزیه و تحلیل می‌کند

 

فصل ۳: بدن فیلمبردار

بدن فیلمبردار

کرستن توضیح می‌دهد که بدن یک فیلمبردار برای ثبت تجربیات در فیلم بسیار مهم است. مراقبت از بدن خود با مصرف کافی آب، و تغذیه خوب بسیار مهم است. پوشیدن لباس و کفش راحت نیز ضروری است. راحت بودن با بدن خود برای ثبت موثر سوژه‌ها مهم است. شما باید بتوانید به راحتی در هر جهتی حرکت کنید. همچنین مهم است که از قرار دادن سوژه‌ها در موقعیت‌های ناخوشایند و دشوار خودداری کنید. بدن فیلمبردار نقش به‌سزایی در ثبت و انتقال تجربیات حسی در تصویر دارد.

 

فصل ۴: دوراهی‌های اخلاقی

حقیقت و مفهوم

هنگام ساخت مستند، دوراهی‌های اخلاقی همیشه وجود دارند. خود دوربین می‌تواند مسائل اخلاقی ایجاد کند و کاهش این مسائل مهم است. در دوراهی‌های اخلاقیِ کارگردانان و مدیران فیلمبرداری تفاوت‌هایی وجود دارد. در پس‌تولید، مهم است که به داستان و سوژه‌ها وفادار بمانید و بدانید چه زمانی مناسب است که عناصر داستان را تغییر دهید.

 

روانشناسی شاهد

فیلمبرداری در مناطق ناآرامی مدنی می‌تواند از نظر ذهنی آزاردهنده باشد و باعث اختلال استرس پس از سانحه شود. برای مراقبت از سلامت روان خود، مهم است که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. کرستن رژیم مراقبت از خود و راه‌های جلوگیری از بدبینی و منفی‌نگری را به اشتراک می‌گذارد.

 

فصل ۵: داستان‌گویی بدون فیلمنامه

جست‌وجو برای فهمیدن

این بخش به فرآیند «جستجو برای فهمیدن» در ساخت فیلم مستند می‌پردازد. این شامل رفتن به لوکیشنی است که در آن رویدادها در حال رخ دادن هستند و پذیرا بودن برای آنچه در اطراف شما اتفاق می‌افتد، کار کردن با تصاویر و مناسبات اجتماعی برای به تصویر کشیدن داستان. این نیاز به صبر، آمادگی برای وقایع غیرمنتظره و جمع‌آوری تصاویر برای تدوینگر دارد.

 

یافتن تمرکز در آشوب

کرستن در مورد ای مسئله صحبت می‌کند که اگر هنگام فیلمبرداری مستند شرایط آشفته و پر هرج و مرجی به وجود آمد، چه باید کرد. او بر اهمیت تمرکز بر داستان و آنچه که مخاطب در آن لحظه باید بداند تاکید می‌کند.

 

چه زمانی باید لحظه را دنبال کرد

کرستن همچنین به اهمیت دانستن زمان ماندن روی سوژه و زمان فاصله گرفتن از او، و همچنین داد و ستد و تبادل نظر بین فیلمساز و سوژه در تصمیم‌گیری برای اینکه روی چه کسی و روی چه چیزی تمرکز کنند، اشاره می‌کند. این امر مستلزم ایجاد تعادل بین وفادار ماندن به داستان و احترام به حریم خصوصی و مرزهای سوژه است. علاوه بر این، کرستن بر اهمیت ایجاد اعتماد با سوژه‌های خود و به وجود آوردن فضایی امن برای آنها برای به اشتراک گذاشتن داستانهای‌شان تاکید می‌کند.

 

فصل ۶: شما به طور خودکار بر کار تاثیر می‌گذارید و کار نیز بر شما تاثیر می‌گذارد

ذهنیت

کرستن اهمیت پایبندی به استانداردهای روزنامه‌نگاری را مورد بحث قرار می‌دهد، که شامل خودداری از قضاوت و مشاهده‌ی صرف رویدادها با ذهنیتی آگاهانه، بدون فرض یا دانستن آنچه در حال رخ دادن است، می‌شود.

 

تعصبات خود را بررسی کنید

به عنوان یک فیلمساز و مدیر فیلمبرداری، شما در قبال محتوایی که تولید می‌کنید و تاثیر آن بر سوژه‌های خود، مسئول هستید. بسیار مهم است که به تصویر سوژه‌های خود احترام بگذارید و به جای تداوم بخشیدن به کلیشه‌ها، حقیقت را آشکار کنید. برای کنار زدن کلیشه‌ها، مهم است که نحوه‌ی عملکرد بازنمایی را زیر سوال ببریم. تاریخ مملو از بازنمایی نادرست است و فیلمسازان باید به تغییر جهت نحوه‌ی بازنمایی انسان‌ها کمک کنند. مهم است که با دقت به موضوعات حساس تاریخی بپردازید و با سوژه‌ها کار کنید تا از بازنمایی نادرست جلوگیری کنید. خاطرات می‌توانند ذهنی باشند و حقیقت می‌تواند مبهم باشد، بنابراین مهم است که هنگام روایت کردن داستان از این موضوع آگاه باشید.

 

فصل ۷: تعادل بین جنبه‌ی فنی و هنری

ابزارهایی برای مخاطبان شما

کرستن بر این تاکید می‌کند که حتماً اجازه بدهید، مخاطب خودش تصاویر را تعبیر و تفسیر کند، و اطلاعات را به شکل لقمه‌های آماده در اختیار آنها قرار ندهید. او همچنین به بررسی رابطه‌ی منحصر به فرد بین تماشاگر و فیلمساز و چگونگی برقراری آن به صورتی درست و بر زمینه‌های مناسب می‌پردازد.

 

فصل ۸: مگس روی دیوار

مگس روی دیوار

کرستن از رویکرد «مگس روی دیوار» در فیلم‌سازی مستند صحبت می‌کند، جایی که هدف این است که سوژه راحت باشد و به‌طور طبیعی رفتار کند، گویی که انگار دوربین آنجا نیست. او بر اهمیت پرسش از سوژه‌ها برای ترجیح آنها و یافتن تعادل بین مشاهده و تعامل با آنها تاکید می‌کند.

 

کارگاه آموزشی موسسه پرَت

کرستن با هنرجویان کلاسی از موسسه پرت در مورد نقش یک فیلمبردار در فیلم‌های مستند صحبت می‌کند و بر اهمیت راحت بودن با بدن خود در حین فیلمبرداری و اینکه با بودن در بهترین حالت خود، از هر لحظه بیشتری بهره را ببرید، تاکید می‌کند. او همچنین در مورد چالش‌های سبک مگس روی دیوار و ثبت لحظات اصیل و واقعی بدون تعامل بیش از حد با سوژه‌ها صحبت می‌کند، در حالی که همچنین باید بدانید که آدم‌ها به لحاظ توجه از شما چه می‌خواهند و آن را با مشاهده‌ی صرف آنها متعادل کنید.

کارگاه آموزشی برانکس

 

ضمیمه الف کفِ اتاق تدوین

بوسنی

عدم ارتباط

دسترسی پیدا کردن

ملاقات با درید

سوالات کارگاه آموزشی از کارگاه برانکس

سوالات کارگاه آموزشی از موسسه پرَت قسمت اول

سوالات کارگاهی آموزشی از موسسه پرَت قسمت دوم

 

ضمیمه ب موارد اضافی

Sight, Sound & Story – انجام دادن کار به طور درست، از تدوینگر تا کارگردان – رویداد کامل

Sight, Sound & Story – انجام دادن کار به طور درست، از تدوینگر تا کارگردان – رویداد کامل

مجری: جرمی ورک‌من («دنیای جادویی» و «جهان پیش پاهای تو»)

سخنران‌ها: کرستن جانسون (عضو جامعه فیلمبرداران آمریکا) («دیک جانسون مُرده است»، «فیلمبردار»، «شهروند چهار») و نلز بنگرتر («دیک جانسون مُرده است»، «فیلمبردار»)

درون قسمت هفتم: در فیلمسازی هیچ رابطه‌ی مبتنی برهمکاری و در هم تنیده‌تری به اندازه رابطه‌ی بین کارگردان و تدوینگر وجود ندارد. این امر در فیلمسازی مستند، به شکل خاص وجود دارد. به ما ملحق شوید، تا کارگردان کرستن جانسون و تدوینگر نلز بنگرتر، در مورد روند خلاقانه ساخت فیلم مستند در فیلم‌های تحسین‌شده «دیک جانسون مُرده است» و «فیلمبردار» و سایر فیلم‌ها، صحبت کنند.

جرمی ورک‌من، مدیر خلاق Wheelhouse Creative، و فیلمساز مستند، به هدایت گفتگو کمک خواهد کرد. و همچنین نمونه‌هایی از کار کرستن و نلز را نشان می‌دهد. جرمی همچنین یکی از همکاران تدوین سکانس رقص در «دیک جانسون مُرده است» بود و تریلر فیلم «فیلمبردار» را تدوین کرد.

 

«دیک جانسون مُرده است» کرستن جانسون برای اولین بار در ساندنس ۲۰۲۰ نمایش داده شد و جایزه هیئت داوران را برای نوآوری در داستانگویی در فیلم غیرداستانی دریافت کرد. از آن زمان، این فیلم همچنین برنده جایزه بهترین مستند و بهترین کارگردانی در جوایز منتخب منتقدین و جوایز بهترین تدوین و بهترین نویسندگی از IDA شده است، و همچنین در ده‌ها فهرست فیلم‌های برتر سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است. فیلم قبلی او «فیلمبردار» در بین ۱۰ فیلم برتر نیویورک تایمز جای گرفت و در فهرست اولیه‌ی جوایز اسکار نیز حضور داشت. فیلم کوتاه او، «بالا» نامزد دریافت جایزه «بهترین فیلم کوتاه» IDA در سال ۲۰۱۶ شد. فیلمبرداری او در فیلم‌های «شهروند چهار» برنده‌ی جایزه اسکار، «جنگ نامرئی» نامزد اسکار و «فارنهایت ۱۱/۹» برنده جایزه کَن دیده می‌شود. او یکی از تنها ۴% زنان عضو انجمن فیلمبرداران آمریکاست.

 

نلز بنگرتر یک تدوینگر فیلم مستند برنده جایزه است که قبلاً با کرستن جانسون در فیلم «فیلمبردار» کار کرده و برای آن جوایز بهترین تدوین را از Cinema Eye Honors و انجمن بین المللی مستند دریافت کرده است. آثار نلز همچنین شامل «بگذار آتش بسوزد»، برنده‌ی جایزه Independent Spirit Awards’ Truer Than Fiction و برنده جوایز بهترین تدوین از IDA، Cinema Eye و جشنواره فیلم ترایبکا است. انتخاب منتقدین نیویورک تایمز «گرمترین آگوست»؛ برنده جایزه امی «بسیار نیمه جدی؛ کومو هینا»، برنده جایزه تماشاگران لنز مستقل PBS. و «کودک جنگ» که برای اولین بار در جشنواره فیلم برلین نمایش داده شد و برنده جایزه تماشاگران ترایبکا شد. نلز مستند کوتاه «پروژه ایکس» به کارگردانی لورا پویتراس و هنریک مولتکه و با بازی میشل ویلیامز و رامی مالک را تدوین کرد، که در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش در آمد. او دو بار نامزد دریافت جایزه امی برای تدوین اخبار و مستند شده است

 

جرمی ورکمن مستندساز و تدوینگر برنده جوایز است. جدیدترین مستند او Lily Topples The World، در‌مورد ساخت دومینوی لیلی هِوِش، ماه مارس امسال در SXSW نمایش داده خواهد شد. در سال ۲۰۱۸، او مستند تحسین شده «جهان پیش پاهای تو» (گرینویچ انترتینمنت) را ساخت که بیش از ۵ ماه در سینماهای ایالات متحده و کانادا پخش شد، و در حال حاضر از سایت راتن‌تومیتوز امتیاز ۱۰۰% را کسب کرده است. مستند او «دنیای جادویی» (IFC Films) زمانی که در سال ۲۰۱۴ اکران شد، منختب منتقدان لس‌آنجلس تایمز و ویلج وُیس بود. جرمی در این حرفه به عنوان مدیر خلاق Wheelhouse Creative، یک شرکت بازاریابی فیلم و ساخت تریلر که با فیلم‌های و مستند کار می‌کند، به طور گسترده شناخته شده است. او در این سِمت، نزدیک به ۲۰۰ تریلر فیلم را تدوین کرده و دو بار نامزد دریافت جایزه امی شده است.

 

Sight, Sound & Story 2016: هنر فیلمبرداری – رویداد کامل

در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۶; مجموعه سخنرانان تحسین شده MEWShop با یک شب مختص به هنر فیلمبرداری ادامه می‌یابد. در بزرگداشت هنر داستانگویی بصری به وسیله‌ی اساتید پشت دوربین، به ما بپویندید. با برخی از فیلمبرداران تحسین‌شده این صنعت به پشت‌ِ صحنه می‌رویم و سپس روند فیلمبرداری فیلم‌های داستانی و سریال‌های تلویزیونی را بررسی می‌کنیم.

 

فکر کردن با تصویر: پرسپکتیو، ترکیب‌بندی، نورپردازی و حس و حال. مجری: دیوید لایتنر (Chuck Close: A Portrait in Progress) سخنرانان: ولفگانگ هلد («برونو»، «نوجوان آمریکایی») و کرستن جانسون («شهروند چهار»، «فیلمبردار» و «فارنهایت ۱۱/۹»)

 

زندگی پشت لنز: مدیران فیلمبرداری در مورد مسیر کاری و خلاقیت در سینما و تلویزیون صحبت می‌کنند.

 

مجری: مارسین کاپرون (فیلمبردار)، سخنرانان: وانیا چرنول (عضو جامعه فیلمبرداران آمریکا) («۳۰ راک»، «نارنجی مد جدید است») اریک ادواردز («باردار»، «بچه‌ها»، «آیداهوی اختصاصی خودم») و اریک لین («در پاسخ لبخند می‌زنم» و «برابری»)

 

کرستن جانسون درباره فیلم «فیلمبردار» قسمت ۱

کریستن جانسون، فیلمبردار، درباره ثبت لحظه‌ای عالی در فیلمش «فیلمبردار» صحبت می‌کند. ضبط شده در رویداد «Sight, Sound & Story: هنر فیلمبرداری» در ۶ دسامبر ۲۰۱۶٫

 

کرستن جانسون درباره فیلم «فیلمبردار» قسمت ۲

کریستن جانسون، فیلمبردار، درباره فیلمبرداری بی‌پروا و آزادانه در فیلمش «فیلمبردار» صحبت می‌کند. ضبط شده در رویداد «Sight, Sound & Story: هنر فیلمبرداری» در ۶ دسامبر ۲۰۱۶٫

 

تیتراژ

توضیحات تکمیلی

زمان آموزش

8 ساعت و 42 دقیقه

تعداد دروس

29 درس

حجم

8.1 گیگابایت

مدرس

Kirsten Johnson

کتاب کار

دارد

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “آموزش فیلمبرداری مستند با کریستن جانسون (همراه با زیرنویس فارسی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =