توضیحات
فیلمساز کارآمد: اسکن و برنامهریزی
آیا تاکنون آرزو کردهاید ای کاش میتوانستید یک لوکیشن احتمالی فیلمبرداری را با خودتان به خانه ببرید و با جزییات بیشتری آن را بررسی کنید؟ در دورهی جدید از مجموعهی «فیلمساز کارآمد»، یاد میگیرید چگونه فیلم سادهای که با گوشی موبایل گرفتهاید را به یک محیط سهبُعدی قابلگشتوگذار و بررسی تبدیل کنید، حرکتهای دوربین را بهصورت مجازی امتحان کنید و ایدههای نماهای خود را پیشتجسم کنید، آن هم بدون نیاز به مهارتهای VFX یا نرمافزارهای گرانقیمت. چه به تنهایی در حال بازدید از لوکیشن باشید، چه مشغول برنامهریزی صحنههای پیچیده یا آمادهسازی استوریبردی دقیق، این روندهای تقویتشده با هوش مصنوعی به شما آزادی عمل میدهند تا سریعتر آزمایش کنید و تصمیمهای خلاقانه بگیرید.
«اسکن و برنامهریزی» ترکیبی است از کمی تئوری و نمایشهای عملی. در پایان این دوره، ابزارهایی قدرتمند و جدید در اختیار خواهید داشت تا ایدههایتان را به صورتی بهینه و مناسب و با خلاقیت بیشتری برنامهریزی، تجسم، بررسی و ارائه کنید.
مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :
The Efficient Filmmaker: Scan and Plan
درباره ی مدرس : ماشا دیکووا
ماشا دیکووا فیلمسازی مستقر در اتریش و یکی از مالکان شرکت تولید محتوای ویدیویی Holy Moly Films است. او در حوزهی تبلیغات، موزیکویدیوها، فیلمهای سازمانی و مستند فعالیت میکند. علاقهی اصلی ماشا در کشف و بررسی تکنیکهای سینمایی و روایی برای داستانگویی و همچنین ابزارهای نوظهور هوش مصنوعی برای سادهسازی کارهای تکراری و زمانبر است. او بهطور منظم درباره این موضوعات برای وبسایت CineD.com مینویسد.
درسها
توضیح تکنولوژی برای بازآفرینی سهبُعدی
پیش از آن که شروع کنیم به اسکن کردن دنیای واقعی، بهتر است تکنولوژی پشت این فرایند را بشناسیم. در این درس با مفاهیمی مثل ۳D Gaussian Splatting، NeRF و LiDAR آشنا میشوید، و میبینید این ابزارهای در حال پیشرفت چگونه امکانی فراهم میکنند تا محیطهای واقعی را مستقیماً از داخل گوشی موبایل خود بازسازی کنید. نگران پیچیدگی اصطلاحات نباشید؛ همه چیز با زبانی ساده توضیح داده شده تا برای همه قابل درک باشد.
اسکن سهبعدی از لوکیشن شما
گاهی یک لوکیشن آنقدر خوب است که نمیخواهید فراموشش کنید، و حالا مجبور نیستید فراموشش کنید. در این بخش یاد میگیرید چطور تنها با استفاده از گوشی موبایل خود، یک فضای واقعی را به محیط سهبعدی قابل کشف و بررسی تبدیل کنید. نکات عملی برای بهتر کردن کیفیت این نوع کپچرها را بررسی میکنیم، و سپس و ابزار قدرتمند Luma AI و Polycam را تشریح میکنیم؛ ابزارهایی که امکان بازآفرینی لوکیشنها را برای پیشتجسم، طراحی صحنه یا همکاری از راه دور برای کاربر فراهم میکنند.
حرکت دادن دوربین مجازی در صحنهی اسکنشده
در این قسمت بررسی میکنیم که چگونه اسکنهای سهبعدی خود را به پیشنمایشهای سینمایی تبدیل کنید. یاد میگیرید چگونه یک دوربین مجازی را در فضای بازسازیشده حرکت بدهید، کیفریمها را برای حرکت نرم و روان تنظیم کنید و از نماهای آزمایشی به سرعت رندر بگیرید، همهی اینها داخل برنامهی تحت وب Lumaانجام میشود. این روشی سریع و واضح است برای تجسم حرکتهای دوربین، تست کادربندی و جان بخشیدن به صحنهها، آن هم بدون اینکه از پشت میزتان بلند شوید.
بررسی نماهای ناممکن
برخی نماها در دنیای واقعی دشوار، پرریسک یا بسیار پرهزینهاند؛ پس بهتر است پیش از اجرا، آنها را آزمایش کنیم. در ادامه روند درس قبلی، اینجا میبینید چگونه میتوان حرکات درُن FPV، دالیزوم یا دیگر حرکتهای ممکن و حتی ناممکن را در یک فضای سهبعدی بازسازیشده شبیهسازی کرد.
استفاده از اسکنها در استوریبرد
در این بخش یاد میگیرید چگونه اسکنهای سهبعدی لوکیشن را به فریمهای استوریبرد تبدیل کنید که برای تولید کاملاً آمادهاند. همچنین با روندهایی آشنا میشویم که به کمک ابزارهای هوش مصنوعی، این فریمها را ارتقاء دهید؛ مثل اضافه یا اصلاح کردن وسایل صحنه، نورپردازی یا شخصیتها.
طراحی و سبکپردازی پیشتجسم خود
یاد بگیرید چطور با ابزارهای تقویتشده با هوش مصنوعی، به پیشتجسمهای خود حال و هوا و ظاهری سینمایی یا سبکپردازی شده بدهید. در درس پایانی روندها و روشهای کاری را بررسی میکنیم که به کمک آنها میتوان از یک اسکن ساده، فضایی خلاقانه ساخت، مثلاً تبدیل یک استودیو به یک اتاق سفینه فضایی علمیتخیلی آیندهنگرانه. و روی این تمرکز میکنیم که چگونه هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند دیدگاهتان را بهتر و شفافتر به تیم منتقل کنید.
توضیحات تکمیلی
| زمان آموزش | 51 دقیقه |
|---|---|
| تعداد دروس | 6 درس |
| حجم | 804 مگابایت |
| مدرس | Mascha Deikova |





دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.