توضیحات
مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :
Short Films 101 By Seth Worley
دربارهی مدرس : ست وورلی
ست وورلی نویسنده و کارگردان فیلمهای کوتاه و استراتژیست محتوا برای مشتریانی همچون کمپانی «بد روبات» جی.جی. آبرامز، «غول سرخ»، «فیلم رایوت»، «ساندویچ ویدیو» و استیو تیلور است.
او به دلیل تواناییاش در ایجاد تعادل بین کمدی شخصیتمحور و مفاهیم و داستانهای سر راست و پرمخاطب مشهور است. فیلمهای کوتاه او عبارتند از: فیلم «ترفند پیرنگ» فیلمی با التقاط ژانرها که برندهی جایزه وبی شده است. فیلم «قدیمی/جدید: روایتی از پاتن ازوالت» داستانی به سبک قصههای دکتر زوس، کمدی سیاه «بهشدت خونسرد» (برندهی جایزهی ویژهی هیئت داوران از جشنواره «موزیکبِد») اکشن علمیتخیلی «ضرباهنگ» (یکی از شش فیلم کوتاه برتر علمیتخیلی سال ۲۰۱۲ به انتخاب مجلهی اسلیت) و فیلم دِرامِدی (ترکیبی از درام و کمدی) «فرم ۱۷» که ترکیبی از سریال ۲۴ و اپیزود «دخترت رو به سر کارِت ببر» سریال «اداره» است.
در سال ۲۰۱۷ او یکی از موسسان شرکت «طرح پیرنگ» بود. شرکتی برای تهیهی و تولید ابزارها و منابعی برای فیلمنامهنویسان و افراد مشتاق به داستان. اولین محصول این شرکت دفترچهی «ساعت داستان» بود که توسط ۵۳۵۴ نفر از حامیان شرکت «کیکاستارتر» فراهم شد و در طی ۳۰ روز بیش از ۱۲۰،۰۰۰ دلار درآمد کسب کرد.
کارهای وی در فوربس، یواسای تودی، هالیوود ریپورتر، فست کمپانی، اسلیت، آیاو۹، اسلش فیلم، هولو، تونایتشو، و موارد دیگر به نمایش درآمده است.
اصول ساخت فیلم کوتاه
شرح دوره
با «ست وورلی»، نویسنده و کارگردان، در سفر کوتاهی دیگر به روند ساخت فیلم همراه شوید. او این بار تجربیات خود در زمینهی ساخت فیلمهای کوتاه برنده جایزه را به اشتراک میگذارد. در این دوره شما مهمترین مراحل ساخت فیلم کوتاه خود را به بهترین شکل ممکن فرا خواهید گرفت، از یافتن لحن و صدای خود به عنوان یک فیلمساز گرفته تا مرحلهی پس تولید و ایجاد مخاطب.
دروس دوره
مقدمه و بررسی اجمالی
با شروع کلاس ست اهداف دوره و آنچه خواهیم آموخت را بررسی میکند.
صدا
در این درس ست به ما کمک میکند تا صدای منحصربهفرد خود را به عنوان یک فیلمساز کشف کنیم. چیزی که باعث خاص بودن ما و جذاب بودن داستانهای ما میشود.
چرا یک فیلم کوتاه میسازیم؟
دلایل زیادی برای ساخت یک فیلم کوتاه وجود دارد، اما ست در این درس به طور عمده بر روی این موضوع تمرکز میکند که چرا نباید این کار را انجام دهید
ایدهها
فیلم کوتاه باید به یک ایدهی واحد خلاصه شود. ست در اینجا به کمک مثالهایی بر این مفهوم صحه میگذارد
ساختار
به جهت طراحی بهتر فیلم کوتاه خود، به ساختار نیاز دارید. در این درس ست دربارهی مدل «ساعت داستان» خود و نحوه استفاده از آن برای فیلم کوتاه صحبت میکند.
نوشتن
در این درس بررسی میکنیم که چطور رویکرد و روش پرداختن به فیلمنامهی کوتاه با فیلمنامهی بلند متفاوت است
طراحی تولید
در اینجا ست نکاتی را برای سادهسازی طراحی تولید یک فیلم کوتاه ارائه میدهد.
فهرست نماها
فهرست نماها برای هرگونه روند تولید برنامهریزی شدهای ضروری است. ست، در این درس، مراحل تولید فهرست نماها در فیلمهایش را برایمان شرح میدهد.
استوریبرد
بسیاری از فیلمسازان نسبت به طراحی استوریبرد دافعه دارند، اما همانطور که در این درس یاد میگیریم، این بخش مهمی از انتقال بینشِ خلاقانهی شما است.
هدایت عوامل
در این درس، ست نکات و توصیههایی در رابطه با همکاری با عوامل، برای کارگردانانی که فیلم اولشان را میسازند، ارائه میدهد.
هدایت بازیگران
یکی از ترسناکترین جنبههای فیلمسازی هدایت بازیگران است. ست در اینجا توصیههایی ارائه میدهد که چطور از این رابطه بهترین استفاده را داشته باشیم
جلوههای ویژه
در اینجا به اهمیت جلوههای بصری نگاهی میاندازیم، و اینکه چرا الزاماً نباید پیشرفتهترین جلوههای ویژهای کامپیوتری به کار گرفته شود تا ارزش فیلم کوتاهتان بالاتر برود.
اصلاح در پستولید
ست در این درس تعدادی آموزش کوتاه از برنامهی افتر افکت را به ما ارائه میدهد تا امکاناتی که انجام دادن جلوهها ویژهی سریع و کوتاه در اختیارمان میگذارد را نمایش دهد
طراحی صدا
ست با استفاده از صحنهای از فیلم کوتاه خود به نام «ضرباهنگ»، در مورد روند خود در پرداختن و رویکردش به طراحی صدا صحبت میکند.
اتمام
اکنون که فیلم کوتاه شما به پایان رسیده، مهم است که صادقانه نتیجه را ارزیابی کرده و به دنبال بازخورد صادقانه باشید.
توضیحات تکمیلی
زمان آموزش | 1 ساعت و 6 دقیقه |
---|---|
تعداد دروس | 15 درس |
حجم | 1.24 گیگابایت |
مدرس | Seth Worley |
فایل تمرین | دارد |
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.