توضیحات
مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :
Writing 201 By Seth Worley
دربارهی مدرس : ست وورلی
ست وورلی نویسنده و کارگردان فیلمهای کوتاه و استراتژیست محتوا برای مشتریانی همچون کمپانی «بد روبات» جی.جی. آبرامز، «غول سرخ»، «فیلم رایوت»، «ساندویچ ویدیو» و استیو تیلور است.
او به دلیل تواناییاش در ایجاد تعادل بین کمدی شخصیتمحور و مفاهیم و داستانهای سر راست و پرمخاطب مشهور است. فیلمهای کوتاه او عبارتند از: فیلم «ترفند پیرنگ» فیلمی با التقاط ژانرها که برندهی جایزه وبی شده است. فیلم «قدیمی/جدید: روایتی از پاتن ازوالت» داستانی به سبک قصههای دکتر زوس، کمدی سیاه «بهشدت خونسرد» (برندهی جایزهی ویژهی هیئت داوران از جشنواره «موزیکبِد») اکشن علمیتخیلی «ضرباهنگ» (یکی از شش فیلم کوتاه برتر علمیتخیلی سال ۲۰۱۲ به انتخاب مجلهی اسلیت) و فیلم دِرامِدی (ترکیبی از درام و کمدی) «فرم ۱۷» که ترکیبی از سریال ۲۴ و اپیزود «دخترت رو به سر کارِت ببر» سریال «اداره» است.
در سال ۲۰۱۷ او یکی از موسسان شرکت «طرح پیرنگ» بود. شرکتی برای تهیهی و تولید ابزارها و منابعی برای فیلمنامهنویسان و افراد مشتاق به داستان. اولین محصول این شرکت دفترچهی «ساعت داستان» بود که توسط ۵۳۵۴ نفر از حامیان شرکت «کیکاستارتر» فراهم شد و در طی ۳۰ روز بیش از ۱۲۰،۰۰۰ دلار درآمد کسب کرد.
کارهای وی در فوربس، یواسای تودی، هالیوود ریپورتر، فست کمپانی، اسلیت، آیاو۹، اسلش فیلم، هولو، تونایتشو، و موارد دیگر به نمایش درآمده است.
اصول نوشتن – بخش دوم
در ادامهی دورهی اصول نوشتن، با ست وورلی، نویسنده و کارگردان همراه میشویم. او ساختار سنتی سهپردهای در فیلمنامه و همچنین رویکرد خود در خلق یک فیلمنامه، از طراحی داستان تا رسیدن به مرحلهی ارائه برای تولید را واسازی میکند.
دروس
مقدمه و سلب مسئولیت
با شروع دوره، ست این مفهوم را پایهگذاری میکند و به ما یادآور میشود که هیچ روش «صحیحی» برای نوشتن فیلمنامه وجود ندارد. این راهنمایی در راستای یافتهها و تجربیات اوست.
برنامهریزی
خب از کجا شروع کنیم؟ طراحی یک داستان میتواند دشوارترین قسمت این فرآیند باشد، و در این درس، ست پیشنهادات و رهنمودهایی را برای رسیدن به موفقیت ارائه میدهد.
طراحی شخصیتهایی عالی
در اینجا، ست به مفهوم طراحی شخصیت میپردازد، اینکه از کجا میتوانید شخصیتهای خود را پیدا کنید، و اینکه چگونه میتوانید راهکارها و صدای درونی آنها را در هنگام تقابل با سایر شخصیتها در کشمکشها، کشف کنید.
به دشمنانت نزدیکتر باش
در این درس، ست شما را تشویق میکند که منتقد خودتان باشید. از خودناباوریتان در جهت آزمایش ایدههای خود استفاده کنید، و در نهایت اعتماد به نفستان را به عنوان یک نویسنده شکل دهید.
ساختار: یک مرور کلی
در اینجا، ست با اشاره به منابعی همچون جوزف کمپل، بلیک اسنایدر و دن هارمون، جمعبندی مختصری از اینکه اغلب ساختارهای داستانی به چه صورت به نظر میرسند، ارائه میدهد.
دنیای عادی
به فهرست ضروریِ ست، برای ایجاد دنیای عادی قهرمان در شروع پردهی اول داستانتان نگاهی میاندازیم.
برهم زدن وضع عادی
در اینجا، ست بخش دوم و نهایی پردهی اول را تجزیه و تحلیل میکند، جایی که دنیای قهرمان شما به هم ریخته است و آنها چارهای ندارند جز اینکه روند داستان شما را در پردهی دوم دنبال کنند.
دنیای تازه
در ادامهی واسازی ساختار سهپردهای، ست قسمت اول پردهی دوم را مرور میکند، جایی که بسیاری از اتفاقات جذاب رخ میدهد.
نقطهی بیبازگشت
در حالی که به نقطهی میانی داستان شما میرسیم، زمان غیرعادی شدن فرا میرسد… ولی نه لزوماً به معنی واقعی کلمه. در اینجا، ست این مفهوم را توضیح میدهد که چرا باید شخصیتهایتان را وارد یک محیط یا وضعیت ذهنی کاملاً بیگانه کنید.
عوضیها وارد میشوند
در این درس، در نهایت، ست آنتاگونیست را به خط مقدم داستان وارد میکند و در مورد چگونگی رفتار ساختارهای داستانی سنتی با اولین برخورد واقعی آنتاگونیست با قهرمانتان صحبت میکند.
دنیای عادی جدید
هنگامی که به گرهگشایی ساختار سهپردهای میرسیم، ست دستورالعملهای خود را برای پایان ایده آل داستان تجزیه و تحلیل میکند
خوب صحبت کردن
با برقرار کردن ساختار داستان اکنون زمان آن است که فیلمنامه را با جزییات و به تفصیل بنویسید. در این درس، ست بایدها و نبایدهای خود را در نوشتن دیالوگ ارائه میدهد.
نوشتن توضیح صحنهی خوب
در ادامهی درس قبل، ست بهترین توصیههای خود را برای نوشتن توضیح صحنه، انتقالها، و عنوان صحنه بیان میکند
نوشتن فیلمنامهی کوتاه
فیلمنامههای کوتاه تفاوت قابل توجهی با فیلمنامههای بلند دارند، و نیازمند راهکارهایی کاملاً متفاوت هستند. در اینجا، ست بیان میکند که چه چیزی باعث نوشتن یک فیلمنامهی کوتاه عالی میشود. و همچنین برخی از دامهایی را که نویسندگان باید هنگام نوشتن یک فیلمنامهی کوتاه از آنها اجتناب کنند، معرفی میکند.
ارائه
با تکمیل فیلمنامه، وقت آن رسیده که (احتمالاً) آن را به فیلم تبدیل کنید. در این درس، ست توصیههای خوبی در مورد نحوهی ارائهی فیلمنامه یا ایدههایتان چه به دوستان و چه در زمینهی تجاری ارائه میدهد.
توضیحات تکمیلی
زمان آموزش | 51 دقیقه |
---|---|
تعداد دروس | 15 درس |
حجم | 842 مگابایت |
مدرس | Seth Worley |
کتاب کار | دارد |
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.