35%

آموزش فیلمسازی توسط مارتین اسکورسیزی (همراه با زیرنویس فارسی)

Original price was: 250,000 تومان.Current price is: 162,500 تومان.

توضیحات

مشاهده نمونه درس هایی از این دوره آموزشی :

Martin Scorsese Teaches Filmmaking | MasterClass

درباره مدرس

مارتین چارلز اسکورسیزی (متولد ۱۷/نوامبر/۱۹۴۲) تاریخ‌دان و فیلمساز آمریکایی است که دوران فعالیتش به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. او به عنوان یک ایتالیایی-آمریکایی، در آثار خود به موضوعاتی مانند مفاهیم کاتولیک رم درباره گناه، رستگاری، ایمان، مرد برتر پنداری، جنایت مدرن و برخورد گنگسترها پرداخته است. بسیاری از فیلم‌های او به خاطر استفاده از خشونت و ناسزاگویی شهرت دارد. اسکورسیزی به عنوان قسمتی از فیلمسازی هالیوود نو، یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ شناخته می‌شود. در سال ۱۹۹۰، او سازمان غیرانتفایی «The Film Foundation» را ایجاد کرد که فعالیت آن به حفظ و ترمیم آثار فیلمسازی اختصاص داشت و در سال ۲۰۰۷، بنیاد «World Cinema Foundation» را تاسیس نمود. او برای سهمی که در سینما داشته برنده جایزه «AFI Life Achievement Award» شده و جوایز دیگری از جمله جایزه جایزه اسکار «Academy Award، یک جایزه «Palme d’Or»، جایزه بهترین کارگردان از مراسم «Cannes Film Festival»، جایزه «Silver Lion»، «Grammy»، «Emmy»، «Golden Globes»، «BAFTAs» و «Directors Guild of American Awards» را برنده شده است.

مرور اجمالی

مارتین اسکورسیزی فیلمسازی را آموزش می‌دهد

همراه با اسکورسیزی مطالعه کنید

مارتین اسکورسیزی اولین استوری‌برد خود را در هشت سالگی نقاشی کرد. امروز او یکی از کارگردانان افسانه‌ای است که فیلم‌هایش (از «Mean Streets» تا «The Wolf of Wall Street») در فیلمسازی تاریخ‌ساز شده‌اند. کارگردان برنده جایزه اسکار در اولین کلاس آنلاین خود، روش فیلمسازی‌اش را از طراحی استوری‌برد تا تدوین و کار با بازیگران روایت می‌کند. او ساختار فیلم‌ها و مهارت فیلمسازی خود را تجزیه می‌کند و نحوه فیلمسازی و فیلم دیدنتان را متحول می‌سازد.

برنامه درسی

  • ۱) مقدمه

با مدرس جدید خود، مارتین اسکورسیزی برنده جایزه اسکار آشنا شوید. مارتین اهداف کلاس پیشرفته خود را شرح داده و از اهمیت پایبند بودن به خود و مسیر فیلمسازی‌تان صحبت می‌کند.

  • ۲) شروع کار

مارتین توضیح می‌دهد که چگونه فهمید که فیلمسازی باید شغل او در زندگی‌اش باشد. او همچنین درباره اهمیت دیدن کارهای اساتید قدیمی سینما از «Orson Welles» گرفته تا «Max Ophuls» صحبت می‌کند.

  • ۳) تحصیلات مارتین اسکورسیزی

مارتین از شما می‌خواهد که قدر تک تک درس‌هایی ارزشمندی که در این آموزش است را بدانید؛ درس‌هایی که او از استاد سختگیر خود (و در عین حال الهام بخش) در دانشگاه نیویورک آموخته است.

  • ۴) پروسه کاری خود را کشف کنید

این مجموعه فرآیندی برای فیلمسازی وجود ندارد، اما در این درس، مارتین از به روند کلی کارهای خود نگاهی می‌اندازید. بیاموزید که چطور فیلمتان مسیر خود را طی کند و همیشه تغییرات ناخواسته‌ای که ممکن است یک صحنه را ارزشمند کند، پذیرا باشید.

  • ۳) تأثیرات خود را به چالش بکشید

مارتین شما را تشویق می‌کند که از آثار سایر کارگردانان الهام بگیرید و سپس در خصوص اهمیت ارجاع سایر فیلم‌ها در آثاری که می‌سازید صحبت می‌کند.

  • ۶) سبک کاری خود را توسعه دهید

مارتین اصول سواد بصری و توسعه آثار سبک خود مانند ایجاد پیش‌تصور با کمک استوری‌برد، استفاده از صدای افزوده (صدای گوینده)، نفوذ مستندات در فیلم‌های سینمایی‌اش صحبت می‌کند.

  • ۷) کارگردانی و فناوری

مارتین فضای فیلمسازی را زمانی که خودش این کار را شروع کرده با زمان حال مرتبط می‌کند و نشان می‌دهد که پیشرفت‌های تکنولوژیکی چگونه می‌توانند هم به پروسه خلاقانه شما به عنوان یک کارگردان کمک کنند و هم مانعی برای آن باشند.

  • ۸) پیدا کردن داستان

مارتین به شما یاد می‌دهد که چگونه عناصر ذاتی سینمایی را در زندگی روزمره خود ببینید و چگونه موضوع و داستانی که به آن علاقه دارید را شناسایی کنید.

  • ۹) کار با فیلمنامه

مارتین پروسه خود را برای خواندن فیلمنامه و نحوه شکل دادن ایده‌ها را نشان می‌دهد. او همچنین درس‌های مهمی در خصوص تحقیق کردن ارائه داده و توضیح می‌دهد که چگونه با تمرین و مرور، فیلمنامه خود را بیشتر توسعه بدهید.

  • ۱۰) انتخاب بازیگران

مارتین از اهمیت انتخاب بازیگران و روش خود را برای تعامل با بازیگران احتمالی، چه به صورت شخصی و چه گروهی بیان می‌کند. او همچنین اجراها و پرفورمنس‌هایی را به اشتراک می‌گذارد که به عنوان یک مدل مورد استفاده قرار می‌دهد و اینکه در یک بازیگر به دنبال چه چیزی می‌گردد.

  • ۱۱) کارگردانی بازیگران

مارتین اهمیت قرار گرفتن جلوی دوربین به عنوان یک کارگردان را ذکر می‌کند. همچنین مواردی چون نحوه ایجاد یک رابطه قابل اطمینان با بازیگران، وقت گذاشتن برای تمرین و آزمایش آن‌ها را مورد بحث قرار داده و در خصوص زمانی صحبت می‌کند که باید حرف زدن را متوقف کرد و فیلمبرداری را آغاز نمود.

  • ۱۲) لوکیشن‌ها

مارتین به شما نشان می‌دهد که هنگام پیدا کردن و بررسی مکان و لوکیشن باید به دنبال چه چیزی بگردید و چگونه محدودیت‌های لوکیشن را به مزیت و فرصت تبدیل کنید.

  • ۱۳) طراحی تولید

مارتین نحوه انعکاس موضوع و زمینه داستان از طریق طراحی تولید را نشان می‌دهد. در این قسمت نحوه زنده کردن دنیای فیلمتان و اینکه در زمان فیلمبرداری در یک دوره تاریخی، چه موقعی از مجوز هنری می‌توان استفاده کرد را خواهید آموخت.

  • ۱۴) طراحی لباس

یاد بگیرید که چگونه به کاراکتر خود اجازه دهید تا لباسش را تعیین کند و اینکه چگونه با بازیگران همکاری کنید تا بهترین لباس را برای نقش‌هایتان پیدا کنید.

  • ۱۵) درک سینماتوگرافی (فیلمبرداری)

مارتین نحوه کار با فیلمبردارتان و بهترین راه برای یادگیری از طریق پرسیدن سوال از مدیر فیلمبرداری را می‌آموزد.

  • ۱۶) فیلمبرداری فیلم‌های با بودجه کم

تجربه مارتین در زمینه فیلمسازی با بودجه کم با همکاری فیلمبرداری به نام «Michael Ballhaus» را بشنوید و بیاموزید که چگونه به صورت خلاقانه با وجود بودجه کم و زمانبندی محدود، نماهایی که لازم دارید را ضبط کنید.

  • ۱۷) کار با گروه

از تفاوت بین کار با گروه‌های کوچک و بزرگ آگاه شوید و اینکه چگونه انگیزه و انرژی تک تک اعضای گروه خود را بالا ببرید.

  • ۱۸) تدوین: قسمت ۱

مارتین از جادوی اتاق تدوین پرده برمی‌دارد و خصوصیاتی که باید در یک تدوینگر دنبال آن‎‌ها باشید را بیان می‌‎کند. او همچنین شما را برای تحول همیشگی که در فرآیند تدوین طبیعی است آماده می‌سازد.

  • ۱۹) تدوین: قسمت ۲

مارتین اهمیت هماهنگ بودن با تدوینگر را گفته و یک درس بسیار ارزشمند ارائه می‌کند؛ اینکه ممکن است مجبور باشید صحنه‌ای که دوستش دارید را (از فیلم نهایی) برش دهید.

  • ۲۰) رنگ

مارتین از تاریخچه استفاده از رنگ‌ها در سینما صحبت می‌کند و کاربرد رنگ در فیلم‌های خود را شرح می‌دهد.

  • ۲۱) انتخاب سیاه و سفید

مارتین از سیر تحول فیلمسازی سیاه و سفید صحبت می‌کند و اینکه چرا تصمیم گرفت فیلم «Raging Bull» را به صورت سیاه و سفید بسازد.

  • ۲۲) اهمیت طراحی صدا

مارتین از رویکرد خود نسبت به طراحی صدا می‌گوید: با این هدف وارد اتاق تدوین شوید که به جای اضافه کردن، صداهایی را حذف کنید. در این بخش نحوه ایجاد اتمسفر و فضای خاص با بهره‌گیری از طراحی صدا و نیز نحوه استفاده از صدا برای حل مشکلات تدوین را می‌آموزید.

  • ۲۳) قدرت موسیقی

مارتین نشان می‌دهد که موسیقی چگونه در نقش روح و جان کاراکترهایش نقش ایفا می‌کند و سپس درباره فیلم‌هایی می‎‌گوید که موسیقی‌‎شان او را تحت تأثیر قرار داده؛ از فیلم‌های مستقل «Kenneth Anger» گرفته تا موسیقی متن سنتی فیلم‌های هالیوودی.

  • ۲۴) ارتقای سطح فیلم

مارتین راهکارهایی را برای افزایش سطح فیلم ارائه می‌دهد و نحوه شناسایی و هدفگیری مخاطبین احتمالی را عنوان می‌کند.

  • ۲۵) بررسی یک صحنه: صحنهای از فیلم «Barry Lyndon»

مارتین اولین صحنه فیلم «Barry Lyndon» اثر «Stanley Kubrick» را آنالیز می‌کند. ببینید که مارتین درباره استفاده نور طبیعی و صدای گوینده در این فیلم چه می‌گوید و دقت کنید که هر تصویر در این صحنه چگونه نمایانگر ساختار یک لحظه کاملاً تاریخی و قدیمی است.

  • ۲۶) بررسی یک صحنه: صحنهای از فیلم «Out of the Past»

مارتین زبان بصری یکی از صحنه‎های فیلم «Out of the Past» اثر «Jacques Tourneur» را آنالیز کرده و استفاده‌های کارگردان از نورها و سایه‎های طبیعی را توضیح می‌دهد. بحث درباره عمودگردی دوربین و بازی «Robert Mitchum» نیز بخش دیگری از این قسمت آموزش است.

  • ۲۷) بررسی یک صحنه: صحنهای از فیلم «Jules and Jim»

مارتین صدای گوینده در فیلمی به کارگردانی «Francois Truffaut» و نحوه پیشبرد داستان بدین روش را توضیح می‌دهد و اینکه چگونه این کار اطلاعات فراوانی را درباره شخصیت‌ها ارائه می‌دهد. همچنین مارتین ترکیب و کامپوزیشن کادرها و اثر موسیقی در فیلم را بررسی می‌‎کند.

  • ۲۸) بررسی یک صحنه: صحنهای از فیلم «Vertigo»

مارتین از بازی رنگ و پس‌‎زمینه در صحنه‎ای از فیلم «Vertigo» به کارگردانی «Alfred Hitchcock» را مورد بحث قرار می‌دهد. در این قسمت خواهید آموخت که نماهای نقطه دید و زاویه‎های خاص دوربین، چگونه قدرت صحنه را از لحاظ احساسی بالا می‌برد.

  • ۲۹) بررسی یک صحنه: صحنهای از فیلم «۸ ½»

مارتین انتخاب‌های موجود در ترکیب صحنه و نورپردازی «Federico Fellini» در فیلم «۸ ½» آنالیز کرده و نشان می‎دهد که این عوامل چگونه بر درک ما از قهرمان داستان اثر می‌گذارد. در این قسمت خواهید دید که مارتین چگونه حرکت‌های دوربین و تعیین مکان بازیگران را تجزیه و تحلیل می‌کند.

  • ۳۰) پیدا کردن مسیر خودتان

مارتین در سخنان پایانی خود، تشویقتان می‎کند که راه خود را پیدا کرده و هرگز جرقه‌های ذهنی خلاقانه‌ای که در هر فیلم به ذهنتان خطور می‎‌کنند را از دست ندهید.

توضیحات تکمیلی

زمان آموزش

4 ساعت و 35 دقیقه

تعداد دروس

30 درس

حجم

2.51 گیگابایت

مدرس

Martin Scorsese

کتاب کار

دارد

دیدگاهها

  1. amirmahdi bahadori (مالک تایید شده)

    سلام وعرض ادب خدمت تیم سینما اسکولز خواهشن چیزی که میگم رو پیگیری کنید بنده اموزش های اسکورسیزی و جیمز کامرون رو خریداری کردم از اونجایی که پارت اول رو اکسترکت میکنیم و با پیغامی مواجهه میشیم که باید زنجیره وار پارت های دوم و سوم رو در قسمت brows اضافه کنیم به مشکل میخوره و از ۳۰ تا تعداد درسی که باید دانلود کنیم فقط ۲۱ درس برای ما خروجی میگیره .نکته بعدی که میخواستم بگم این بود که کتاب کار یعنی چی ؟وقتی همه ی عنوان اون کتاب انگلیسیه ایا به درد ما میخوره یا خیر ؟

    • ادمین

      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر ، در خصوص مشکل اولی که فرمودین باید خدمتتون عرض کنم که ببینید آموزش هایی که بصورت فایل rar هست و چند پارت هست ، پارتهاشون به همدیگه متصل هستند و شما باید همه ی پارت هاشون رو دانلود کرده و کنار هم قرار بدین و باهمدیگه اکسترکتشون کنید . مثلا این آموزش اسکورسیزی ، ۳ تا پارت rar هستنش . شما نباید دونه دونه پارت هاشو اکسترکت کنید ! باید هر ۳ تا پارت رو دانلود کنید و کنار همدیگه قرار بدین و باهمدیگه اکسترکت کنید تا بصورت کامل بتونید از حالت فشرده خارج کنید . کتاب کار خوندنش ضروری نیست ، یعنی شما تمام نکات رو از همون ویدیوهای آموزشی میگیرین ، کتاب کار یک چیز اضافه بر سازمانه … بازهم اگر مشکلی تو بحث اکسترکت کردن یا … داشتین از قسمت تماس بامای سایت با پشتیان فنی ارتباط بگیرین تا بهتر بتونیم راهنماییتون کنیم !

  2. amirmahdi bahadori (مالک تایید شده)

    مشکلم برطرف شد با سپاس فراوان از شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =