ادگار رایت و چگونگی نوشتن و کارگردانی فیلم هایش | صندلی کارگردان
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

ادگار رایت و چگونگی نوشتن و کارگردانی فیلم هایش | صندلی کارگردان

ادگار رایت فقط 6 فیلم سینمایی کارگردانی کرده است. لحظه ای برای حلاجی کردن این قضیه وقت بگذارید. A Fistful of Fingers ، Shaun of the Dead ، Hot Fuzz ، Scott Pilgrim vs. The World ، The World’s End ، Baby Driver - هر کدام یک کلاسیک قریب الوقوع در ژانرهای مربوط به خود هستند. کمتر فیلمسازی توانسته است چنین تاثیری را به این سرعت ایجاد کند و این تصادفی نیست. در این ویدئو ، آخرین قسمت از مجموعه صندلی کارگردان ، مصاحبه های ادگار رایت را از کل دوران حرفه ای وی جمع آوری کرده ایم که به طور کلی روند فیلم سازی او را توضیح می دهد.

مدت ها قبل از سه گانه محبوب Cornetto او ، فیلم های ادگار رایت کمدی بصری بی نظیری را با مارک تجاری "Edgar Wright Transitions" (معروف به برش های سریع) و رویکرد پیچیده ای برای چرخاندن ژانرها در مرحله نوشتن به نمایش گذاشتند. حتی فیلم های کوتاه او مانند A Fistful of Fingers نیز "سبک کارگردانی ادگار رایت" را بر همه جای خود دارند. ادگار رایت در فیلمنامه نویسی خود آشکارا به سمت فیلم های ژانر کشیده می شود و همانطور که توضیح می دهد فرمول هایی که ارائه می دهند به نقشه های خلاقیت تبدیل می شوند. ترکیب بی دردسر زامبی ها و زیر ژانرهای کمدی رمانتیک در Shaun of the Dead یا ادای احترام درخشان به فیلم های اکشن در Hot Fuzz را در نظر بگیرید.

موسیقی هم یکی از عناصر اصلی در فیلم های ادگار رایت است. در Baby Driver ، او فیلمنامه را با در نظر گرفتن آهنگهای خاصی در ذهنش نوشت با این برنامه که صحنه ها را برای انطباق با موسیقی تدوین کند. در واقع ، او فاش می کند که آنها قبل از شروع تصویربرداری ، یک انیمیشن بلند زمان بندی شده ضرباهنگ ساختند. اما باز هم ، این چیز جدیدی نیست - شما به خاطر اعدام هیجان انگیز مشروب فروش در shaun of dead تنظیم شده با Queen "Don’t Stop Me Now" را به یاد خواهید آورد.

در این مصاحبه های ادگار رایت بلافاصله مشخص می شود که او فیلمسازی عاشق مدیوم خودش است. رایت با کمدی بصری ، علامت تجاری "Edgar Wright transitions" (برش سریع) ، روش های دقیق فیلمنامه نویسی و داستان پردازی دقیق ، کنترل کامل فیلم سازی خود را در دست دارد. و این به ما مخاطبان توانایی این را می دهد که فقط بنشینیم و کار استادانه اش را تماشا کنیم.