تاثیر دالی زوم– حرکات سینمایی دوربین در فیلم (اثر سرگیجه*)

*[Vertigo Effect]

یکی از مشهورترین جلوه های دنیای سینما ، اثر سرگیجه است.  ، در واقع این کار به عنوان دالی زوم شناخته می شود ، اما از آنجا که در فیلم سرگیجه هیچکاک معرفی شد ، بسیاری از آن به عنوان اثر سرگیجه نام می برند . دالی زوم (اسم های دیگر : هیچکاک شات ، نمای سرگیجه ،  زولی شات)

دالی زوم ، راهی عالی برای جلب توجه و به رخ کشیدن مهارت و توانایی فیلمسازی شماست . همانطور که گفته شد ، بسیاری از بهترین فیلمسازان این روش را به طریق منحصر به فرد خود دوباره ابداع کردند و به سبک خود استفاده کردند. به جای اینکه فقط یک سری نماها و تصاویر تکراری را برای بیننده ضبط کنند.

ویدئوی ما مقصود و هدف استفاده ازدالی / زوم را تحلیل میکند  و برخی از موفق ترین نمونه ها در دوره های مختلف تاریخ فیلم ، از جمله دالی / زوم معروف فیلم سرگیجه هیچکاک ، دالی / زوم اسپیلبرگ و دالی / زوم  پیتر جکسون به شما نشان می دهد .

شما همچنین در مورد :

تاریخچه دالی / زوم

دستورالعمل های دالی / زوم

 تکنیک های دالی / زوم  

مطالبی خواهید آموخت .

ما همچنین،تغییر و تحولات حال حاضر دالی / زوم را بررسی میکنیم ، و می پردازیم به اینکه قطعا دوستان فیلمساز شما از آنها در آینده نزدیک استفاده خواهند کرد.پس نگذارید آنها شروع کنند و از شما جلو بزنند .

وقتی این ویدئو را به پایان برسانید ، از منظر فیلمسازان خواهید فهمید که چرا دالی / زوم بسیار ارزشمند و معروف است. همچنین میتوانید الهام و ایده بگیرید و تکنیک های فیلمی خودتان را ایجاد کنید که با فاصله کانونی ، حرکات دوربین وکمی نبوغ ، بازی کند.

نتیجه نهایی:  خواهید فهمید که چگونه انتخاب های مختلف حرکات دوربین و انتخاب لنز می تواند باعث ایجاد احساسات مختلفی مثل  ترس ، گمراهی و اثرات ماوراء طبیعی شود .