تجزیه تحلیل فیلم تل‌ماسه  - (Dune) دنی ویلنوو رویکردش به کارگردانی را توضیح می دهد

در برنامه امروز با موضوع بررسی فیلم Dune، دنی ویلنوو ، کارگردان فیلم و تیم فیلمبرداری او ، درباره موسیقی، تدوین، طراحی تولید و بقیه موارد پشت صحنه این حماسه علمی تخیلی توضیح می دهند.

ما در این ویدئوی آنالیز  Dune،  کلیپ هایی از کارگردان فیلم ( دنی ویلنوو )، فیلمبردار اثر ( گریگ فریزر )، تدوینگر ( جو واکر ) و آهنگسازش ( هانس زیمر ) گرد هم آوردیم که در مورد کار خود بر آخرین اقتباس از رمان تل‌ماسه فرانک هربرت گفتگو می کنند. اگر فیلم تل‌ماسه دنی ویلنوو را دیده باشید، می‌دانید که چیزهای زیادی برای تماشا، گوش دادن و قدردانی از هنر فیلمسازی که به نمایش گذاشته شده وجود دارد. پس شما فقط بنشینید و از توضیح نحوه ساخت Dune لذت ببرید.

اولین چیزی که می آموزیم این است که تل‌ماسه ، برای چند دهه در ذهن دنی ویلنوو ریشه داشته ، یعنی از زمانی که نوجوان بوده . حتی اغراق نیست که بگوییم تل‌ماسه رویایی بوده که برای فیلمساز به حقیقت پیوسته .  ویلنوو ، فرآیند اقتباس از کتاب و برجسته کردن شخصیت های زن در داستان را توضیح می دهد.

سپس گریگ فریزر، فیلمبردارِ تل‌ماسه ، در مورد دوربین‌ها و لنزهایی که برای گرفتن نماهای بسیار عریض و نماهای نزدیک با ترکیب بندی تنگاتنگ استفاده کرده صحبت می‌کند. همچنین ، تدوینگر تل‌ماسه ، جو واکر به تصاویر بدیع ویلنوو اشاره میکند و میگوید که این اطلاعاتِ «حسی» چقدر به ما در درک آن سرزمین و دنیا کمک می‌کند. برای آهنگساز فیلم ، یعنی هانس زیمر، تل‌ماسه یک پروژه پرشور و علاقه بود که او مفتخر بود بخشی از آن باشد.

زیمر برای تاکید بر قدرت و حضور زنانه در این قصه، توضیح می‌دهد که چطور صدای زن در ساخت موسیقی متن فیلم Dune به بخش جدایی ناپذیری از آن تبدیل شده است .  

و در نهایت ، طراحی تولید فیلم را بررسی می کنیم. ویلنوو رویکرد منحصربه‌فردش به ژانر علمی تخیلی را توضیح می‌دهد، چون به نظر می‌رسد که فیلم بیشتر شبیه یک قطعه تاریخی است تا یک حماسه علمی تخیلی. بخشی از این امر به دلیل کمبود کامپیوتر ها در دیدِ فرانک هربرت به آینده بود، اما ویلنوو همچنین توضیح می دهد که چطور این «آینده باستانی» به ایجاد یک شناخت مستقیم به مخاطب کمک می کند.