تجزیه تحلیل نما به نمای صحنه انتظار و واقعیت در فیلم 500 روز سامر
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

صحنه انتظار و واقعیت در فیلم 500 روز سامر - کارگردانی یک صحنه مشابه به دو شکل

تجزیه تحلیل نما به نمای صحنه انتظار و واقعیت در فیلم 500 روز سامر

انتظار در مقابل واقعیت - قبل از اینکه این روش در یوتیوب ترند شود ، نقطه اوج احساسی فیلم 500 روز سامر بود. فرضیه پشت این روش ساده و جهان شمول است. همه ما انتظاراتی از شغل، روابط عاشقانه و غیره در زندگیمان داریم. اما آنچه که صحنه واقعیت و انتظار در 500 روز سامر به ما یادآوری می کند این است که واقعیت تقریباً همیشه با خیالات متفاوت است.

در این مقاله ویدیویی قصد داریم این صحنه را از منظر کارگردانی بررسی کنیم. صحنه انتظار و واقعیت در این فیلم به ما فرصت کمیابی می دهد تا ببینیم چگونه میشود دو صحنه متفاوت را همزمان فیلمبرداری کنیم . به طور خاص ، ببینیم که چطور جزئیات ریزی مثل سیاهی لشکرهای حاضر در پس‌زمینه تصویر ، صحنه آرایی، انتخاب لنز و کادربندی دوربین همگی می‌توانند حال و هوا و معنای صحنه را تغییر دهند.

وقتی تام برای مهمانی به آپارتمان سامر میاید ، انتظار یک آغوش گرم و یک بوسه سریع را دارد، اما در واقعیت، یک آغوش دوستانه و افلاطونی نصیبش میشود . بلافاصله از این دو کنش ، تفاوت بین انتظار و واقعیت مشخص میشود، اما کارگردان فیلم ، مارک وب ، چه تصمیمات دیگری برای برجسته کردن و تقویتِ زبان بدن و بازی آن ها گرفت ؟ استفاده از یک نمای نزدیک با فوکوس نرم از سامر در حالی که وقتی تام می رسد به او لبخند شیرینی میزند (در تصویر انتظار)  ، در مقابل یک مدیوم تو شات (نمای متوسط دونفره ) خنثی در حالی که با کمی حالت عاشقانه هم را در آغوش می گیرند( در تصویر واقعیت).

تام همچنین انتظار دارد تنها چند مهمان در مهمانی حضور داشته باشند، که توجه کامل سامر به خودش باشد . اما در واقعیت، آپارتمان پر از مهمان است و امید تام برای یک شب آرام و رمانتیک پودر میشود . اگر هر یک از صحنه‌ها را به صورت مجزا ببینیم، ممکن است حواسمان به تعداد آدم های حاضر در مهمانی نباشد . اما با نشان دادنِ این لحظات در کنار هم، به راحتی می توان فهمید که چگونه یک مسئله صرفا لجستیکی مثل تعداد سیاهی لشکر ها و افراد حاضر در صحنه میتواند به بخشی از داستان کلی تبدیل شود.

تام انتظار یک شام صمیمانه همراه با شراب، شمع، و یک گفتگوی جذاب و شخصی با سامر را دارد .  ولی در واقعیت، تام و سامر تعامل غیر شخصی و معذب کننده‌ای با غریبه‌های حاضر در جمع برقرار میکنند و هیچکدام از این بازی های رمانتیک رخ نمی‌دهند .  اینجا دوباره می‌توانیم ببینیم که چگونه یک انتخاب ساده مثل قرار دادن عشاق در مرکز قاب یا قرار دادن آن ها در مقابل هم ، راهی مستقیم برای نشان دادن ارتباط یا گسست ارتباط بین آن هاست .

500 روز سامر اثر مارک وب بر ایده انتظار در مقابل واقعیت استوار است . تام با واقعیت کلنجار میرود چون انتظارات به شدت در خیال او ریشه دوانده.  بنابراین ، ایده‌ی ساختن صحنه انتظار در مقابل واقعیت در فیلم 500 روز سامر به این شکل ، برای نشان دادن لحظه دلخراش شکست عشقی تام یک نبوغ است. و برای ما فیلمسازان، درس تمام عیاری از این موضوع است که چگونه جزئیات ریز ، واقعاً حال و هوا و معنای یک صحنه را شکل می دهند .