تفنگ چخوف چیست - چگونه فیلم Knives Out از کاشت و برداشت به بهترین شکل استفاده میکند
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

تفنگ چخوف چیست - چگونه فیلم Knives Out از کاشت و برداشت به بهترین شکل استفاده میکند

اسلحه چخوف در مورد اسلحه ها نیست ، بلکه در مورد مقدمه چینی و پرداخت نهایی است. به عنوان چیزی که بیشتر یک اصل قصه گویی است و کمتر یک تکنیک فیلمنامه نویسی، چیزهای زیادی می توان از اسلحه آنتوان چخوف یاد گرفت. در این جستار ویدیویی ، ما قصد داریم چاقوکشی به نویسندگی و کارگردانی ریان جانسون را، به عنوان یک مطالعه موردی در مورد نحوه کار اسلحه چخوف  بررسی کنیم. در این  جنایی رمزآلود دقیق ساخته شده، جایی که همه مظنون اند و همه چیز سرنخ است، جانسون به ما قدرت "مقدمه چینی و پرداخت نهایی" و سرگرمی ای که با تماشای دست به کار شدن یک فرد چیره دست به دست می آوریم را به ما نشان می دهد.

هنگام بررسی نحوه به کار گیری اسلحه چخوف  در فیلمنامه خود ، سه چیز را باید در نظر بگیرید. اول ، چیزی است که ما آن را "پدیداری" می نامیم یا اینکه چقدر اشکارا "اسلحه" را به مخاطب ارائه می دهید. آیا برای اطمینان از اینکه متوجه آن می شویم ، یک نمای نزدیک به همراه موسیقی دراماتیک به ما می دهید؟ یا بدون اشاره زیادی اجازه می دهید بگذرد؟

دومین عامل "ارتباط" یا اهمیت "اسلحه" برای داستان است. آیا مخاطب از اهمیت آن آگاه است؟ یا نقشی که این "اسلحه" دارد باید رمز و راز خودش را داشته باشد؟ آخرین عامل "شتاب" یا این است که وقتی مخاطب از وجود "اسلحه" مطلع شود می شود با چه سرعتی شلیک می شود. آیا بلافاصله و برای آخرین مقدار شوک شلیک می شود؟ یا اینکه بهتر است در حالی که تعلیق ساخته می شود در پس زمینه منتظر بماند؟

در این مقاله ویدیویی چاقوکشی، ما به بسیاری از اسلحه های چخوف ریان جانسون نگاه می کنیم ، هرکدام با نقش خاص خود در حل معما و هر یک با ترکیب خود از این عوامل. به عنوان مثال ، لکه خون در کفش  مارتا بسیار مشهود است ، ما دقیقاً می دانیم که در صورت کشف اش چه اتفاقی خواهد افتاد و این "اسلحه" تا آخرین صحنه شلیک نمی شود.

به یاد داشته باشید ، اسلحه چخوف می تواند و باید در هر لایه از داستان سرایی شما استفاده شود. از گفتگو ، وسایل ، طرح و حتی مضمون. درس ساده است: فقط موارد مهم را نگه دارید و بقیه موارد را کنار بگذارید. مخاطبان از داستانی تمیز و عمدی که توسط یک فرد حرفه ای نوشته شده است قدردانی خواهند کرد.