خون به پا خواهد شد  - چگونه  پل توماس اندرسن ، سلطه و رسوایی را کارگردانی می کند؟
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

خون به پا خواهد شد  - چگونه  پل توماس اندرسن ، سلطه و رسوایی را کارگردانی می کند ؟

خون به پا خواهد شد (2007 ) نه تنها یکی از بهترین فیلم های پل توماس اندرسون است ، بلکه  یکی از بهترین فیلم های تاریخ نیز هست  . دنیل دی لوئیس – نقش دنیل پلین‌ویو - به عنوان یک بارون ( شخص مهم و برجسته در هر قسمتی )  نفتی بدطینت ، درخشان است  و هربار که همراه با پل دانو در نقش پل و ایلای ساندی که کینه جوی و دشمن اوست ( به اصطلاح ، الهه انتقامش )  ، روی صفحه سینما  ظاهر میشوند ، جرقه و آتش به پا  میکنند . پاول توماس اندرسون کار خود را با فیلم های پر انرژی  وپرطمطراقی  مانند شب‌های عیاشی ، مگنولیا و عشق پریشان آغاز کرد . خون به پا خواهد شد یک تغییر چشمگیر دراماتیک در لحن و انرژی را برای پل توماس اندرسن رقم می زند - در نهایت منجر به ساخت  فیلم های محتاط تر اما با این حال  قوی مانند استاد  ، خباثت ذاتی و رشته خیال  می شود.

در این تجزیه و تحلیل  ازخون به پا خواهد شد  ، پل توماس اندرسون ، این دو شخصیت متخاصم را به نقطه شکست  ( فروپاشی روانی و لبریز شدن کاسه صبر و تحمل ) می رساند . پل توماس اندرسون این صحنه را به گونه ای می گیرد که ما با ایلای ساندی همذات پنداری می کنیم - چه در زمان برخورد عصبی و مضطرب او با دنیل و چه در زمان غرق شدنش در لجن و روغن . اما اندرسون چگونه او این کار را انجام می دهد ؟ او ، انتخاب های کارگردانیش در زمینه بلاکینگ و صحنه پردازی فیلم را در راستای به دست آوردن و ضبط  همزمان دو چیز ، انجام  میدهد - سلطه و چیرگی دانیل و رسوایی و خواری ایلای .

برای این کار ، پل توماس اندرسون از دوربین استفاده می کند تا همواره ایلای یا نقطه نظرش را نشان دهد . حتی وقتی دنیل شروع به ضرب و شتم ایلای روی زمین می کند ، ما (دوربین) به زمین میفتد ، تا این دید نمایان شود . در فیلم خون به پا خواهد شد ، فیلمبرداری نقشی اساسی و کلیدی در خلق و ثبت این داینامیک خشونت بار دارد .