دیوید فینچر چگونه یک فیلم را کارگردانی می کند - از مجموعه مصاحبه با فینچر (صندلی کارگردان)

دیوید فینچر ، فیلمساز، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی ، رویکرد شخصی خود در کارگردانی یک فیلم را توضیح می دهد.

دیوید فینچر ، کارگردانِ کارگردان هاست . او به تسلط کامل در تمام زمینه های حرفه اش مشهور است، اما خب کارگردانانِ دیگری هم هستند که توانمندی مشابهی داشته باشند. پس با این اوصاف، چه چیزی رویکرد او در کارگردانی فیلم را تا این حد مسحور کننده می کند؟ در این مقاله ویدیویی در باب دیوید فینچر، گوی و میدان را در اختیار این مرد بزرگ می‌گذاریم تا خودش همه چیز را برای ما توضیح دهد . فینچر در مجموعه‌ای از مصاحبه‌های حرفه‌ای‌اش، ما را با برخی از قوی‌ترین ویژگی‌های سبک کارگردانی‌اش آشنا می‌کند.

تا به امروز، طی چهار دهه گذشته، دیوید فینچر تعداد زیادی موزیک ویدیو، آگهی‌ تبلیغاتی و 11 فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است. او در طی این مسیر سبک کارگردانی خود را صیقل داده و جلا بخشیده است که میتوان آن را در دو کلمه خلاصه کرد : دقیق و هدفمند.  موقع تماشای هر فیلم از دیوید فینچر، به سختی می‌توانید یک حرکت دوربین بی ربط یا یک ترکیب بندی شلخته در یک قاب پیدا کنید. یکی از درس هایی که از فینچر می‌آموزیم این است که چگونه او در صحنه اولین ملاقات نیک و ایمی در فیلم Gone Girl، قاب را متعادل و نامتعادل میکند تا "جاذبه و دافعه" معاشقه آنها را نشان دهد.

یکی دیگر از عناصر اصلی شناخته شده در سبک کارگردانی دیوید فینچر، تمایل او به گرفتن برداشت های متعدد است. برای مثال، معروف است که برای صحنه آغازین فیلم شبکه اجتماعی ، 99 برداشت گرفت . اما او برای این کارش دلیل دارد - می خواهد بازیگران "فراتر از حافظه عضلانی" خود عمل کنند، به خصوص در صحنه هایی که قرار است فضای خانه آن ها باشد . در منطق فینچر، وقتی بازیگر روی کاناپه خود می نشیند، باید صد بار روی آن بنشیند تا به نظر برسد که واقعا صد بار روی آن نشسته است.

فینچر همچنین توضیح می دهد که چگونه با استفاده از نور، رنگ و موسیقی ، حال و هوا و لحن فیلم را میسازد . مطمئناً با قاب های تیره‌ ، رنگ‌های غیراشباع  و موسیقی های جذاب آتیکوس راس و ترنت رزنور تماشای فیلم‌های دیوید فینچر تجربه‌ای متمایز در پی دارد . در حالی که همه این کارها با هم افراطی به نظر می رسد، اثباتی است بر اینکه فینچر کارش را درست انجام می دهد . چون همه چیز روی پرده نقره‌ای پدیدار میشود .