آموزش نورپردازی توسط راجر دیکینز - قسمت دوم
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

آموزش نورپردازی توسط راجر دیکینز - قسمت دوم

راجر دیكینز با بخش دوم بحث خود درباره "یادگیری نورپردازی" برمیگردد. در قسمت قبلی تکنیک های فیلمبرداری ، راجر دیکینز ما را در اصول چگونگی مشاهده نور و اینکه چگونه عکاسی هنوز به یک الهام اصلی تبدیل شده است ، راهنمایی کرد. این بار ، همانگونه که دیکینز به تیراندازی در شب ، روشن کردن چهره انسان ، هنر ظریف مخلوط کردن نور در یک عکس و دانستن اینکه کدام چراغ برای این کار بهتر است را می ازماید، کمی بیشتر کاربردی خواهیم شد.

در فصل اول ، دیکینز بر اهمیت شناخت نورهای مختلف موجود و ویژگی های آنها تأکید می کند. در این مورد ، وی به استفاده از skypan در Blade Runner 2049 برای ایجاد سایه های تیز و متحرک در صحنه های Wallace Corp اشاره کرد. فصل بعدی مربوط است به فیلمبرداری صحنه های شبانگاهی است که در واقع مثل شب به نظر می رسند - در مقایسه با صحنه هایی که رنگ آبی یا سبز مشخصی برای شبیه سازی مهتاب اضافه شده است. اگر کارهای او را دیده باشید ، می دانید که بخش بزرگی از فیلمبرداری راجر دیکینز در سایه کار می کند.

راجر دیكینز اعتراف می كند كه یكی از "بزرگترین معضلات" او مخلوط كردن نور است. از زمان تحصیل ، همیشه به او آموخته شده بود كه منابع رنگی اش را مطابقت بدهد- یک قانون باقی مانده از روزهای رنگارنگ. دیكینس به صحنه ای از True Grit اشاره می كند كه در آن او با مخلوط كردن نور آتش با مهتاب و در مقابل روشهای قبلی فیلمبرداری غربی كه نور یكنواخت تری را در هر صحنه حفظ می كرد ، صحنه آتش سوزی را روشن كرد.

سرانجام ، دیكینز درباره یك روش اساسی در عكاسی و فیلمبرداری - روشن كردن صورت انسان - صحبت می كند. او از یک عکاس مد نقل می کند، "اگر می توانید از چهره انسان عکس بگیرید ، می توانید از هر چیزی عکس بگیرید." این چیزی بیشتر از اضافه کردن نور به صورت است ، این در مورد چگونگی زاویه ، پخش و ایجاد کنتراست با نور است تا شخصیت آن شخص را نشان دهد. چیزهای بیشتری برای یادگیری از فیلمبردار راجر دیکینز وجود دارد که در قسمت های بعدی کشف خواهیم کرد. منتظر قسمت بعدی تکنیک های فیلمبرداری باشید.