راجر دیکینز و هنر نورپردازی پرکتیکال
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

راجر دیکینز و هنر نورپردازی پرکتیکال

راجر دیكینز فیلمبردار با نورپردازی کاربردی بیگانه نیست. در این جستار ویدئویی ، دیکینز روش خود را در مورد نورپردازی کاربردی توضیح می دهد و اینکه چرا این قضیه تنها به تسهیلات ختم نمی شود، بلکه در مورد داستان سرایی است. دیکینز به عنوان فیلمبردار فیلم هایی که به زیبایی نورپردازی شده اند مانند رستگاری در شائوشنگ، روستا و سیکاریو ، چیزهایی در مورد نور پردازی کاربردی می داند.

استفاده از نورپردازی کاربردی در فیلم دو تأثیر مستقیم و مثبت دارد. اول ، نورپردازی کاربردی انگیزه ای برای نور در صحنه شما ایجاد می کند. این امر همیشه لازم نیست اتفاق بیفتد اما به ایجاد واقعیت صحنه کمک می کند. همانطور که راجر دیکینز توضیح می دهد ، نورپردازی بی انگیزه شخصاً او را از یک فیلم بیرون می کشد. به عبارت دیگر ، نور کاربردی به ایجاد یک تجربه منسجم و همه گیر کمک می کند.

دومین مزیت نور کاربردی در فیلم، به معنای واقعی کلمه کاربردی است. بدون وجود چراغ های کاربردی ، کل تنظیمات نور برای هر عکس در یک صحنه باید تنظیم شود. و اگر می خواهید اصلاح هالیوودی کلیشه ای، "وقت طلاست" را سرعت ببخشید، نورپردازی با وسایل کاربردی به کاهش زمان اضافی کمک می کند و به فیلمسازان اجازه می دهد تا روان و موثرتر در فضا کار کنند.

فیلمبرداری راجر دیکینز فقط خوب به نظر نمی رسد ، همچنین اغلب برانگیزاننده و مینیمال است. این را می توانید حتی در دنیای های بسیار سبک وار مانند بلید رانر 2049 و سر وقت مشاهده کنید. ساختن نورپردازی کاربردی را مستقیماً در پروژه بعدی خود در نظر بگیرید و خودتان ببینید که چگونه می تواند به بیان داستان های بهتر کمک کند.