راهنمای نهایی حرکات دوربین - توضیحات تمام تکنیک های حرکت دوربین
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

راهنمای نهایی حرکات دوربین - توضیحات تمام تکنیک های حرکت دوربین

حرکت دوربین راهی مطمئن برای تقویت داستان پردازی بصری شماست. چه نمای دالی را انتخاب کنید ، چه نمای ردیابی یا تصمیم بگیرید که دستی عمل کنید ، یک صحنه ساده می تواند به یک لحظه مبهوت کننده تبدیل شود. در این مقاله ویدئویی ، قسمت 6 فهرست نما ، قصد داریم هر نوع حرکت دوربین را در فیلم پوشش دهیم. از ارزش داستان سرایی هر حرکت دوربین گرفته تا تکنیک های حرکت دوربین که برای عملی کردن انها ضروری اند.

قبل از هر چیز نمای ساکن است - عدم حرکت دوربین. نماهای ثابت برای صحنه های دیالوگ یا وقتی می خواهید عملکرد بازیگر را به نمایش بگذارید بسیار مناسب هستند. زمانی که می خواهید زمینه را مشخص کنید ، تنظیم کنید یا حتی تعلیق ایجاد کنید ، نمای پان مناسب است. نمای تازیانه می تواند راهی پویا برای انتقال بین شخصیت های یک صحنه یا بین صحنه های مختلف باشد. شتاب، حرکت دوربین است که معمولاً برای معرفی شخصیت ها یا نشان دادن اندازه و دامنه یک مکان استفاده می شود.

جلو یا عقب بردن دوربین حرکات دوربین است که برای اتصال یا قطع ارتباط مخاطب با یک شخصیت یا موقعیت طراحی شده است. نمای بزرگنمایی از نظر فنی یک حرکت دوربین نیست زیرا تابعی از بزرگنمایی یا عدم بزرگ نمایی تصویر لنز است. اما وقتی آن را با یک حرکت دوربین دالی ترکیب کنید ، می توانید یک حرکت چشمگیر و سینمایی دوربین به نام بزرگنمایی دالی ایجاد کنید. جلوه بزرگنمایی دالی ، پس زمینه اطراف سوژه برای یک نمای مهیج یا قدرتمند فشرده می کند یا کش می اورد. وقتی دوربینی می چرخد ، دنیا به معنای واقعی کلمه وارونه می شود.

نماهای های ردیابی موضوع را هدایت یا دنبال می کنند و می توانند در هر تعداد موقعیتی مورد استفاده قرار گیرند. وقتی دوربین به موازات سوژه دنبال می شود ، به عنوان باربری شناخته می شود. وقتی حرکت دوربین سوژه را احاطه می کند تا باعث شود احساس محاصره یا شاید قهرمانی به آنها دست دهد ، یک نمای قوسی گرفته اید. بوم شات یک حرکت عمودی دوربین است ، که می تواند مانند نمای جرثقیل ظریف یا بزرگ باشد. حرکت نهایی دوربین با لرزش تصادفی و / یا بزرگنمایی های به ظاهر دلخواه انجام می شود. وقتی به دنبال رئالیسم مستند می روید ، این رویکرد ایده آل برای حرکت دوربین است.