راهنمای نهایی تمام انواع لنزهای دوربین
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

راهنمای نهایی تمام انواع لنزهای دوربین

لنز دوربین یکی از موارد ضروری در عکاسی و فیلمبرداری است. لنزهای دوربین در خط مقدم نحوه ثبت تصویر هستند اما همه به طور یکسان خلق نمی شوند. در این قسمت از لیست نماها، ما در محدوده لنزهای دوربین قرار خواهیم گرفت تا بین ویژگی های ذاتی آنها و اینکه هرکدام چگونه داستان متفاوتی را روایت می کنند تمایز بگذاریم.   

بیایید با ایجاد تمایز مهم بین لنز بزرگنمایی و لنز پرایم شروع کنیم. در هر یک از این دسته ها می توان انواع لنزهای دوربین را مشاهده کرد اما آنچه آنها را از هم جدا می کند به فاصله کانونی ارتباط دارد. یک لنز پرایم دارای فاصله کانونی ثابت است در حالی که لنز زوم می تواند از طریق طیف وسیعی از فاصله کانونی کار کند. در بحث بزرگنمایی لنز در مقابل لنز اصلی ، موافقان و مخالفانی وجود دارد که در ویدیو به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

انواع مختلف لنزهای دوربین بر اساس فاصله کانونی آنها که به میلی متر اندازه گیری می شوند ، عمدتا به دسته هایی تقسیم می شوند. فاصله کانونی فاصله بین پشت لنز و سطح تصویر است - هرچه فاصله کوتاهتر باشد ، میدان دید گسترده تر است. به عنوان مثال ، لنزهای با زاویه دید گسترده و لنزهای فیشآی وسیع ترین میدان دید را ضبط می کنند. میدان دید با لنز تله بسیار باریکتر است اما در عوض می توانید از سوژه ها در فاصله بیشتری عکس بگیرید.

لنز استاندارد به هر لنزی گفته می شود که فاصله کانونی با اندازه سنسور دوربین مطابقت داشته باشد. این به تصویر ظاهری "طبیعی" می دهد که بینایی انسان را به بهترین وجه تقریب می بخشد. یک لنز ماکرو برای گرفتن سوژه در فاصله بسیار نزدیک طراحی شده است. در حالی که بیشتر لنزهای دوربین عناصر خود را عمود بر سطح تصویر تراز می کنند ، یک لنز تغییر شیب عملکرد منحصر به فردی دارد که می تواند آن تراز را "کج" یا "تغییر مکان" دهد. این امر منجر به اعوجاج های ظریف و شدید می شود.

هر یک از این لنزهای دوربین دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که به شکل و بافت تصویر می پردازند. هنگامی که در لیست شات خود کار می کنید ، این گزینه ها را در ذهن داشته باشید و تا رسیدن به چشم انداز خود بسیار نزدیکتر خواهید بود.