رنگهای استنلی کوبریک - نظریه رنگ از درخشش تا 2001: ادیسه فضایی و موارد دیگر
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

رنگهای استنلی کوبریک - نظریه رنگ از درخشش تا 2001: ادیسه فضایی و موارد دیگر

میزانسن  شامل تعدادی از عناصر مختلف است اما شاید هیچ یک از آنها به اندازه رنگ تأثیر مستقیم و قدرتمندی در جلوه ی کلی یک نما ندارند. رنگ در فیلم ابزاری اساسی در قصه گویی بصری است و اگر یک فیلمساز وجود دارد که این موضوع را درک کند ، آن استنلی کوبریک است. A Space Odyssey 2001  A Clockwork Orange و The Shining همه جشن های تصویری هستند که رنگ به غذای اصلی تبدیل می شود.

در این مقاله ویدئویی ، ما پالت رنگ استنلی کوبریک را در سراسر چرخ رنگ مرور خواهیم کرد. هنگامی که می بینید کوبریک چه میزان به رنگهای میزانسن خود توجه می کند ، خواهید دید که نقشی که بازی می کند را نمی توان کم رنگ دانست. به رنگ سبز غالب در Full Metal Jacket  یا چراغ های زرد کریسمس در Eyes Wide Shut  یا حتی قرمزهای برجسته در Barry Lyndon فکر کنید. مشخص می شود که پالت رنگی هر فیلم نقش مهمی را در میزانسن بازی می کند.

در داستان سرایی بصری و میزانسن ، می توانیم رنگ را در چهار منطقه مشخص پیدا کنیم: مجموعه ها و مکان ها ، وسایل جانبی ، لباس /مو/ آرایش  و نور. در فیلم های استنلی کوبریک ، می توانیم کل چرخ رنگ را نشان دهیم که در هر یک از عناصر صحنه های مختلف وجود دارد. همانطور که در کارهای خود به تئوری رنگ و روانشناسی رنگ نزدیک می شوید ، درس های فیلمسازانی مانند استنلی کوبریک را بخاطر بسپارید.

دلیلی وجود دارد که ما هنوز بعد از دهه ها در مورد فیلم های استنلی کوبریک وسواس داریم - کنترل او بر روی صحنه های مختلف ، به خصوص پالت های رنگی ، بی همتا است.