ساختار سه پرده‌ای با بیت شیت نجات گربه ( اثر بليك اسنايدر ) - توضیح فیلم پاراسایت در 15 بیت
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

ساختار سه پرده‌ای با بیت شیت نجات گربه ( اثر بليك اسنايدر ) - توضیح فیلم پاراسایت در 15 بیت

انگل (2019) جوایز اسکار را، با قصه ای از نابرابری اجتماعی درو کرد. فراتر از کارگردانی و فیلمبرداری نفیس ، فیلمنامه انگل  نیز قابل تقدیر است. نه تنها از ساختار داستان کلاسیک پیروی می کند (و واژگونش می کند)، بلکه نویسندگان بونگ جون هو و هان جین وون موفق به ساختن مضامینی پیچیده و ظریف شده اند. نتیجه نهایی یک داستان غافلگیرکننده، مهیج و پیشگامانه است. در این جستار ویدیویی از فیلم انگل ، ما قصد داریم 15 ضرب داستان فیلمنامه انگل  را با استفاده از محور-برگ کتاب "نجات گربه" بلیک اسنایدر ترسیم کنیم.

برای اینکه فیلم انگل  توضیح داده شود، می توانیم به ضرباهنگ داستان نجات گربه مراجعه کنیم. در "تصویر افتتاحیه" ، ما اولین نگاه اجمالی به زندگی فقیر خانواده کیم در یک زیرزمین را خواهیم داشت. بیشترین کسی که به طور فعالانه سعی در بیرون کشیدن خانواده اش از این زندگی غیر ایده آل دارد ، پسر خانواده، کی-وو است. او معتقد است که با سخت کوشی و زیرکی ، سیر صعودی امکان پذیر است. این ضرب "مضمون معین" است و ما کیم ها را دنبال می کنیم که به دنبال این هدف به واسطه کی-وو هدایت می شوند.

و سپس ، "کاتالیزور" که طرح را به حرکت درمی آورد. دوست کی وو ، مین ، به او فرصتی می دهد تا به عنوان یک معلم سرخانه برای خانواده ثروتمند پارک فعالیت کند. پس از تردیدهای اولیه ("مباحثه") ، کی وو رزومه ای را جعل می کند و کار را به دست می اورد - و نقشه جدیدی شکل می گیرد. در طول ضرب "سرگرمی و بازی ها" ، پدر ، مادر و خواهر کی وو همه شغلی نزد پارک ها پبدا می کنند. همینکه که کیم ها فکر می کنند به زندگی جدید و راحت خود رسیده اند ، "نقطه مرکزی" رویاهای آنها و جهت گیری داستان را برهم می زند.

مون گوانگ ، سرایدار سابق پارک ها، زمانی که کیم ها جشن می گیرند به خانه برمی گردد. او بی خبر از همه کس ، شوهرش را در زیرزمین پارک ها پنهان کرده است. یک سهل انگاری واقعی باعث می شود کیم ها در چنگ مون گوانگ و شانس موفقیتشان در کمترین حد خود قرار بگیرد ("همه چیز از دست رفته است"). در ضربات پیش روی داستان فیلمنامه انگل ، خانه زیرزمینی کیم ها غرق شده است اما حتی وقتی پدر کی وو ایده "داشتن یک برنامه" را زیر سوال برد ، کی وو مصمم تر شده و نقشه جدیدی را طراحی می کند.

اوج ("پایان") انگل  یک قتل عام در مهمانی تولد است که در حین اینکه آقای پارک توسط پدر کی وو کشته می شود، به مرگ خواهر کی وو و شوهر مون گوانگ می انجامد. در حالی که پدرش در همان زیرزمین زیر خانه پارک مخفی شده بود ، و علی رغم همه آنچه اتفاق افتاده است ، کی وو همچنان سرسختانه اعتقاد خود را حفظ می کند که روزی می تواند به طور قانونی خانه پارک را بخرد و پدرش را نجات دهد.

فیلم انگل که در این ضربات داستانی توضیح داده شده است ، به نویسندگان فیلمنامه این امکان را می دهد تا ببینند فرمولی مانند محور برگ نجات گربه چقدر می تواند مفید باشد. البته بونگ جون هو و هان جین وون همچنین توانستند با پایانی که هم اندوهبار و هم ساختار داستانی سنتی را بربیاندازند.