سرعت شاتر چیست ؟
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

سرعت شاتر چیست ؟

سرعت شاتر یک جنبه جدایی ناپذیر برای هر عکس یا فیلمبرداری ای است. همراه با دو تنظیم دیگر دوربین که مثلث نوردهی ، دیافراگم و ISO را تشکیل می دهند ، سرعت شاتر چیزی است که باید بفهمید. در این آموزش فیلمبرداری و عکاسی ، ما مجموعه مثلث نوردهی خود را با نگاهی به نقش اصلی شاتر دوربین ادامه خواهیم داد.  مباحث مربوط به سرعت شاتر ، تفاوت بین زاویه شاتر در مقابل سرعت شاتر ، تاری حرکت و نحوه خواسته یا ناخواسته بودن تمام اثرات این تنظیمات بسته به دید شما ، شامل شده است.
این توضیح سرعت شاتر است.

شاتر دوربین مانعی متحرک است که از برخورد نور با سنسور یا فیلم دوربین تا لحظه مورد نظر جلوگیری می کند. با عبور فیلم ، شاتر برای مدت زمان مشخصی باز می ماند که معمولاً فقط کسری از ثانیه است. هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری ، نقش سرعت شاتر دو تاست: برای تنظیم میزان قرار گرفتن در معرض نور و میزان تاری حرکت. همراه با نرخ فریم ، سرعت شاتر را می توان کاهش داد تا تاری بیشتری در تصویر ایجاد شود ، یا افزایش داد تا کدر شدن حرکت از بین برود. برای مثال ، برای ایجاد فیلم سینمایی ، چیزی به نام قانون شاتر 180 درجه وجود دارد که بیان می کند سرعت شاتر باید دو برابر نرخ فریم شما باشد. بنابراین ، اگر از سرعت 24 فریم در ثانیه عکس می گیرید ، سرعت شاتر شما 48/1 ثانیه خواهد بود. به این دلیل که این همان چیزی است که تصاویر متحرک دهه هاست از آن استفاده می کنند و این نسبت به شما سطح ایده آل تاری حرکت را که برای فیلم های سینمایی مورد نیاز است ، می دهد.

ما همچنین زاویه شاتر در مقابل سرعت شاتر را پوشش خواهیم داد ، که کمی اشتباه است زیرا آنها در واقع یک چیز هستند ، فقط متفاوت اندازه گیری شده اند. سرعت شاتر در زمان و زاویه شاتر در درجه اندازه گیری می شود که معمولاً بیشتر فیلمبرداری اختصاص دارد تا عکسبرداری.

یکی دیگر از موضوعات رایج که در این مقاله آموزش سرعت شاتر مورد بررسی قرار گرفته است ، شاتر غلتنده در برابر شاتر کروی است. اسامی هر نوع کمی گمراه کننده است این شامل سنسور دوربین می شود در عوض شاتر مکانیکی دوربین. مهم است که درک کنید دوربین شما از چه نوعی برخوردار است زیرا نحوه عکس گرفتنتان را تعیین می کند.

وقتی سرعت شاتر ، تاری حرکت ، زاویه شاتر ، قانون شاتر 180 درجه و تنظیمات مشابه دوربین را درک کردید ، بسیار به تسلط بر هنر ساخت تصویر نزدیکتر خواهید بود.