قصه گویی پیکسار - چگونه صحنه آغازین WALL-E داستانی را بدون کلمات بیان می کند

WALL-E  نه تنها یکی از بهترین فیلم های پیکسار  تا به امروز ، بلکه یک کلاس پیشرفته در داستان سرایی تصویری است. در اکثریت فیلم ، ما هیچ دیالوگی نمی شنویم و با این وجود داستانی پیچیده و جذاب پیش روی ما قرار دارد. این کار غیرممکن نیست و تا دهه ها قبل از ورود صدا به تصاویر متحرک انجام شده بود. WALL-E انقلابی به نظر می رسد زیرا ما آنقدر به گفتگو وابسته شده ایم که قدرت قصه گویی بصری را فراموش کرده ایم.

در این جستار ویدئویی پیکسار ، می خواهیم اولین دقایق WALL-E را بررسی کنیم تا ببینیم که چقدر به طراحی صدا ، موسیقی ، ویرایش صدا و طراحی شخصیت برای بازگو کردن یک داستان کامل و دقیق نیاز داریم
یکی از چشمگیرترین شاهکارهای دقایق ابتدایی WALL-E نحوه ترکیب صدا و تعادل صدا است. اولین تصاویری که به دست می آوریم عظمت و شگفتی جهان را به ما نشان می دهد. هنگامی که موسیقی متن با لحن سرحال و پرهیجان پخش می شود ("لباس یکشنبه خود را بپوش") ، لحن آن واضح و سازگار است. این یک دعوت خوش بینانه و ماجراجویانه به عمل است.

اما پس از آن ما از جو زمین به سطح زمین سقوط می کنیم و تصاویر پیامی کاملاً متفاوت می گیرند ... با این حال موسیقی بدون تغییر باقی مانده است. اکنون ما ویرانی یک سیاره متروکه را داریم که در کنار موسیقی خوش بینانه و بی نظیر قرار گرفته است. لحن ، اکنون پیچیده است.

و سپس ، موسیقی محو می شود ، مثل اینکه حل شده و به گذشته منتقل شده است. ما فقط صدای باد توخالی را داریم که از یک منظر آخرالزمانی می گذرد. لحن بار دیگر بین صدا و تصویر منطبق، متعادل می شود ، گرچه در انتهای بدبینانه طیف است. در 90 ثانیه ، ما سه بار تغییر صدا را داریم که همگی به دلیل قصه گویی شنیداری و بصری است. این یک فیلم سازی استادانه و اقتصادی است - و با این وجود در "فیلم بچه ها"!

در اینجا درس این است که گفتگو مهم است و می تواند با هدف و استراتژی عالی مورد استفاده قرار گیرد. اما با نزدیک شدن به پروژه بعدی خود ، فراموش نکنید که قصه گویی بصری ، زبان فیلم ، طراحی صدا ، طراحی شخصیت و ویرایش صدا نیز به همان اندازه از ابزارهای مهم ارتباطی هستند. هرکسی می تواند با گفتگو داستانی را تعریف کند ، اما آیا می توانید داستانی را با تصاویر و صدا به تنهایی بیان کنید؟ فرصتی به این قضیه بدهید و Pixar و WALL-E را به خاطر بسپارید.