نحوه نوشتن قوس شخصیت - قوس شخصیتی و تغییر مثبت فوق العاده نوشته شده در فیلم مرد بارانی
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

نحوه نوشتن قوس شخصیت - قوس شخصیتی و تغییر مثبت فوق العاده نوشته شده در فیلم مرد بارانی

نحوه نوشتن قوس شخصیتی - موضوعی در فیلمنامه نویسی است که دائما پیگیری میشود و به شدت مورد نیاز است. تقریبا تمام شخصیتها در تقریبا تمام داستانها به شکلی تغییر میکنند و منظور ما از “قوس شخصیتی چی است؟” همین است. بدون توجه به خصوصیات یا داستانشان که میتواند خاص و منحصر به فرد باشد راههای اساسی و جهانی برای تغییر یک شخصیت وجود دارد. و در واقع وقتی این فوت و فنهای قوسهای شخصیتی را بفهمید،  نوشتن قوسهای شخصیتی میتواند همانند فرایند آفریدگری درونی شود.

در این جستار ویدئویی تکنیکهای فیلمنامهنویسی؛ به طور ویژه به فیلمنامه برنده اسکار مرد بارانی و اینکه تغییر مثبت قوس شخصیتی چگونه استادانه انجام شد نگاه میکنیم. این قسمت سوم به عنوان بخشی از مجموعه ادامه دار چهار راه برای پایان دادن به فیلم؛ بر روی قوس شخصیتی تمرکز میکند - چگونه ساخته میشوند و در داستان تحول مییابند. همچنین به اینکه چگونه نیاز در مقابل خواست برای متاثر و متعادل کردن قوس شخصیتی به کار گرفته میشود میپردازیم.

چارلی بابیت ( تام کروز) شخصیتی مستعد برای تغییر مثبت است. اولین بار به عنوان واردکنندهی مشکوک ماشینهای خارجی؛ تا خرخره در قرض و یک دروغگوی سریالی میبینیماش. تمام آنچه چارلی میخواهد وقتی خبر مرگ پدرش به او میرسد؛ ارثیهاش است. متاسفانه تمام ارثیه به یک امانتدار اعطا شده است؛ برادر چارلی که تا پیش از این ناشناخته بود؛ ریموند. چارلی ضرورتا ریموند را برای گرفتن سرپرستیاش؛ نه به این خاطر که میخواهد از برادرش مراقبت کند بلکه به این خاطر که میتواند به ارثیه دسترسی پیدا کند؛ میدزدد. در سفر جادهای بازگشت به کالیفرنیا چارلی درسهای ارزشمندی راجع به گذشته و خانوادهاش میآموزد و به انحایی دوباره به ریموند متصل میشود که تمام و کمال تغییرش میدهد.

کیام وایلند در کتاب خود، ایجاد قوسهای شخصیتی، چند روش اصلی فیلم نامه نویسی را به ما ارائه می دهد که می توانیم از آنها برای تجزیه و تحلیل خود از مرد بارانی استفاده کنیم. اول ، ما چیزی را داریم که او آن را "شبح شخصیت" می نامد ، که همان عنصری در گذشته است که آنها را آزار می دهد. این از نظر چارلی، رابطه ناخوشایند و حل نشده اش با پدرش است. برای عبور از قوس شخصیتی خود، چارلی باید با آن شبح مقابله و آن را ریشه کن کند.

کلید دیگر نوشتن قوسهای شخصیتی چیزی است که ویلند آن را "شخصیت تأثیرگذار" می نامد. شخصیت تاثیرگذار کسی است که "به شخصیت اصلی شما انتقاد می کند، تغییرش را سرعت میبخشد و تأثیر عمده ای بر زندگی او دارد." مشخصا، ریموند شخصیت تأثیرگذار چارلی است و حتی بدون تلاش او را به سمت قوس شخصیتیاش هل میدهد.

قوس شخصیتی چارلی او را در حال حل کردن عصبانیتی عمیق، از  فردی خودخواه به ایثارگر تبدیل کرد. چارلی با یافتن "نیاز" خود (بهبود درونی) "خواست" (پول) خود را رها کرد و همین امر باعث می شود مرد بارانی نمونه ای عالی از چگونه نوشتن قوس شخصیتی باشد.