نرخ فریم ( فریم ریت ) چیست؟ - راهنمایی کامل فریم بر ثانیه
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

نرخ فریم ( فریم ریت ) چیست؟ - راهنمایی کامل فریم بر ثانیه

نرخ فریم مهم است و هر کسی به شما چیز دیگری بگوید توجه نمی کند. از جنبه های خلاقانه مانند حرکت آهسته ، تا عوامل کاربردی مانند امکان مخلوط کردن نرخ فریم در ویرایش - میزان فریم در ثانیه مهم است. در این ویدئو ، ما به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد: نرخ فریم چیست؟ آیا نرخ فریم مهم است؟ و از چه نرخ فریمی برای فیلم استفاده کنم؟ این راهنمای نهایی توضیح نرخ فریم است.

توضیح فریم در ثانیه: نرخ فریم به عنوان فریم در ثانیه (fps) یا تعداد عکسهای ثابت گرفته شده توسط دوربین یا ارائه شده توسط پروژکتور در هر ثانیه اندازه گیری می شود. برای دهه ها ، نرخ فریم استاندارد (چیزی که برخی آن را درجه فریم سینمایی می نامند) 24 فریم در ثانیه بوده است. از زمان ورود دوربین های دیجیتال به تصویر ، نرخ فریم ها معمولاً با 30 فریم در ثانیه ، 60 فریم در ثانیه یا حتی 120 فریم در ثانیه اجرا می شوند. از آنجا که تعداد فریمها در ثانیه با "صاف بودن" حرکت رابطه مستقیم دارد ، ممکن است فرض کنید که نرخ فریم بالا همیشه بهتر است. اما همه چیز به ظاهری که می خواهید بستگی دارد.

آنها 24 فریم در ثانیه را نرخ فریم سینمایی صدا می زنند زیرا مانند فیلم ها "به نظر می رسد". میزان تاری حرکت مربوط به آن نرخ فریم خاص را می توان در قالب های دیجیتالی بدست آورد ، که یک انتخاب زیبایی شناسانه بسیاری از فیلم برداران است. پیتر جکسون کارگردان ، با فیلم The Hobbit تصمیم به فیلمبرداری و ارائه فیلم ها با سرعت 48 فریم در ثانیه گرفته تا تجربه ای سه بعدی جذاب تر ایجاد کند. اخیراً کارگردان آنگ لی با فیلم هایی مانند پیاده روی طولانی نیمه وقت بیلی لین و مرد ماه جوزا با سرعت 120 فریم در ثانیه در جایگاه نخست قرار گرفت.

برخی از فیلمسازان مسیر دیگری را، به دور از حرکت "صاف و کامل" به چیزی که کاملاً ناهموار و لکه دار شده طی کرده اند. کارگردانانی مانند وونگ کار وای ، تونی اسکات و کوئنتین تارانتینو از فرایندی به نام چاپ گام استفاده کرده اند که در آن با سرعت به کمی  6 فریم در ثانیه و 4 بار "کپی / چسباندن" هر کپی برای ایجاد 24 فریم در ثانیه عکس می گیرند. همراه با یک شاتر باز ، سرعت حرکت عادی داریم اما با نگاه و احساس حرکت آهسته.

فرقی نمی کند که در فیلمپردازی یا فیلمبرداری کار می کنید ، نرخ فریم مهم است. وقتی لیست شات و استوری بورد خود را تهیه می کنید ، این عوامل و نحوه عملکرد نرخ فریم را به خاطر بسپارید. نرخ فریم مانند هر تصمیم خلاقانه دیگری تأثیر مستقیم بر روی محصول نهایی دارد. نرخ فریم چیست؟ فرصتی برای استفاده از ابزاری که در اختیار دارید برای بیان داستانهای بصری چشم گیر و به یاد ماندنی تر.