نمای نقطه نظر  ( POV  شات ) - هنر دوربین سوبژکتیو و "نمای از نقطه نظر"
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

نمای نقطه نظر  ( POV  شات ) - هنر دوربین سوبژکتیو و "نمای از نقطه نظر"

نمای نقطه نظر  که به آنPOV  نیز گفته می شود چیزی فراتر از فقط یکی از نماهای اساسی دوربین برای فیلم سازی است ، بلکه این یک ارتباط مستقیم با شخصیت های روی صفحه است. با نگاه کردن به چشمان شخصیت ، یک قدم به همدلی با آنها نزدیک می شویم. این که آیا ما قصد داریم ترس ، سو ظن یا عشق آنها را به اشتراک بگذاریم - ثابت شده است که نمای نقطه نظر  ابزاری اساسی در ساخت فیلم و کارگردانی است. در این جستار ویدیویی ، ما نمونه هایی از بسیاری از ژانرها ، دوره ها و دیدگاه ها را جمع آوری کرده ایم تا روشن کنیم که نمای نقطه نظر واقعاً چفدر متنوع است.

یکی از رایج ترین کاربردهای نمای نفطه نظر در فیلم های ترسناک و هیجان انگیز بوده است ، مخصوصاً هنگام پرداختن به دیدگاه قاتل. می تواند تعلیق و دوز زیادی از کنایه دراماتیک را برای این لحظات به ارمغان بیاورد - هیجان تماشای فیلم و ترس از تماشای آن. اما این تازه آغاز چگونگی استفاده یک فیلمساز از نمای نقطه نظر است.

به یک فیلم عاشقانه فکر کنید ، وقتی اولین بار نقش اول ما عشقش را می بیند. ما فقط عاشق شدن کسی را مشاهده نمی کنیم ، در عین حال فرصتی داریم که عاشق شویم. فکر کنید که چه مقدار تنش به ژانر فیلم های پیدا شده با نمای نقطه نظر اضافه می شود - هنگامی که غیرقابل پیش بینی بودن دوربین فیلمبرداری آنچه را مشاهده خواهیم کرد ... یا نمی بینیم تعیین می کند.

در داستان های علمی ، و قلمرو بیگانگان و روبات های قاتل ، ما فرصتی برای پی بردن به نفطه نظری کاملاً بیگانه داریم. این یک تکنیک هوشمندانه است که به ما امکان می دهد بفهمیم این شخصیت ها چقدر عجیب و ناشناخته هستند. ژانر جاسوسی کاملاً مناسب نمای نقطه نظر است - وقتی تماشای شخصیت ها از راه دور به سادگی بخشی از کار است. در کنار لنزهای تله ، دوربین های امنیتی و دوربین شکاری ، نمای نقطه نظر یک انتخاب طبیعی است.

سرانجام ، نمای نقطه نظر شاید تنها راه تجسم و تجربه وضعیت روانی یک شخصیت باشد. اعم از مواد مخدر ، الکل ، سم یا جنون ، پی بردن به دیدگاه به خطر افتاده شخصیت یک روش معمول فیلم سازی است. همچنین می تواند برای نتایج مختلفی - برای درام ، وحشت ، شوخ طبعی یا مواردی از این دست استفاده شود. در حال حاضر ، باید مشخص شود که نمای نقطه نظر ، ابزاری است که هر فیلمساز تقریباً در هر شرایطی می تواند استفاده کند.