نمونه هایی از نورپردازی دارای انگیزه توسط راجر دیکینز
پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید

نمونه هایی از نورپردازی دارای انگیزه توسط راجر دیکینز

در این قسمت از تکنیک های فیلمبرداری ، راجر دیکینز صحبت خود را در مورد ارزش چراغ های کاربردی و روشنایی برانگیزاننده ادامه می دهد. به طور خاص ، او به چالش های نورپردازی در فیلم هایی مانند 1917 ، سیکاریو و جایی برای پیرمردها نیست می پردازد.

آیا نور کاربردی موجود در مجموعه به روایت داستان کمک می کند؟ آیا با نورپردازی فیلم می توان حد فاصل بیان هنری و عملکرد روایی را پیدا کرد؟ اینها سوالاتی است که هر فیلمبردار در هر پروژه ای در هر مکانی با انها مواجه است. بیایید دور هم جمع شویم و بگذاریم راجر دیکینز به معنای واقعی کلمه ، وقتی صحبت از استفاده از نور برانگیزاننده در فیلم است ، به ما نور را نشان دهد.

اولین مثال دیکینز مربوط به صحنه تیراندازی در فیلم هیچ جایی برای پیرمردها نیست است. در یک اتاق متل ، تصمیم گرفته شد که یک چراغ باید روی زمین بیفتد. به این ترتیب ، نور را یه سمت بالا به آنتون چیگور تابانده و او را تهدیدآمیز و مرموز جلوه دهد. این یک نمونه عالی از ترکیب نور کاربردی و برانگیزاننده با طراحی تولید به گونه ای است که باعث می شود انتخاب های کاملاً عمدی، طبیعی و تصادفی به نظر برسند.

راجر دیكینز توضیح می دهد كه در "1917" استفاده از نور براگیزاننده در صحنه پناهگاه در اوایل فیلم چقدر دشوار بود. مجموعه زیرزمینی فقط با چراغ های نفتی روشن می شود که از نظر تاریخی دقیق است، اما آیا فقط با وسایل کاربردی روشنایی کافی وجود دارد؟ راه حل این بود که دو لامپ را درون چراغ ها قرار دهیم - یک راه حل کاملاً ساده اما زیبا برای به دست اوردن نور سینمایی از چراغ های کاربردی 100 ساله.

سرانجام ، ما راجر دیكینز را در نورپردازی صحنه بازداشت مهاجران در سیكاریو داریم. نه مثل یک پناهگاه تنگ در 1917، اکنون چالش روشن کردن یک منطقه عظیم با ده ها مورد اضافی است. لامپهای جیوه سدیمی موجود کاری از پیش نمی بردند بنابراین دیکیمز درخواست داد که 50 چراغ مخروطی با لامپ های زرد2K  نصب شود. اینها به سقف انبار متصل بودند و به مجموعه بزرگ و چند تن از شخصیت ها نور کافی می بخشیدند.

گاهی اوقات ، نورپردازی کاربردی و نور برانگیزاننده نیاز دارد در شرایط روشنایی موجود کمی تعدیل شود. و بافی اوقات، مانند مثال سیکاریو ، به طراحی مجدد کامل روشنایی نیاز دارد. ممکن است بودجه یا منابعی که راجر دیکینز برای یک پروژه خاص در اختیار دارد نداشته باشیم اما دروس اینجا همگانی هستند - نورپردازی برانگیزاننده می تواند به موقعیت شحصیت ببخشد و به صحنه اصالت دهد.