نولان و زمان - 6 طریقی که کریستوفر نولان شما را وادار به دیدن ، شنیدن و حس کردن زمان میکند

کریستوفر نولان و زمان - یک مقاله ویدیویی درباره زمان به عنوان موتیف غالب در فیلم های کریستوفر نولان.

زمان ، هسته اصلی بسیاری از فیلم های کریستوفر نولان است. این موتیف غالب در سطوح متنی و زیر متنی است.  اما این رابطه بین نولان و زمان تا چه حد چقدر عمیق است؟ در آخرین مقاله ویدئویی ما با موضوع کریستوفر نولان ، هدف ما این است که همه عناصر مختلف فیلمسازی نولان را مشخص کنیم که در آن زمان نقش مهمی ایفا می کند و این تلاشها همه بر آن می افزاید. از فیلمنامه ، تصاویر و حتی موسیقی متن فیلم ، بیایید دریابیم که چگونه کریستوفر نولان باعث می شود زمان را ببینیم ، بشنویم و احساس کنیم.

می توانید شیفتگی نولان در زمان را در فیلمنامه هایش بیابید ، هم در طرح ها و هم در ساختار آنها.  بسیاری از فیلمنامه های نولان چه به صورت جداگانه و چه به صورت مشترک نوشته شده باشند ، در هر دوی این سطوح کار می کنند.  «یادگاری» به طور همزمان به صورت عقب و جلو روایت می شود . « پرستیژ » از یک ساختار غیر خطی برای بافتن داستانی از گذشته و حال استفاده می کند. « دانکرک» سه سیر زمانی مختلف را در یک سیر ترکیب می کند.

ما همچنین می توانیم بازنمایی زمان را در خود تصویر سازی پیدا کنیم . استفاده گسترده از حرکت آهسته ( اسلوموشن ) در «تلقین» را در نظر بگیرید که به مای مخاطب این امکان را می دهد تا زمان را در سطوح مختلف رویا مشخص کنیم . یا ترکیب حیرت انگیز حرکت رو به جلو و معکوس در انگاشته ( تِنِت ).

و سرانجام ، موسیقی متن ، محلی دیگر برای نمایش رابطه بین نولان و زمان است. در فیلم تلقین (Inception) ، نولان و آهنگساز قدیمی او « هانس زیمر » ، قطعه(Non, je ne regrette rien)" ادیت پیاف را گرفتند و آن را به چیزی بسیار جذاب تبدیل کردند. با کند شدن زمان در سطوح مختلف رویا ، خود آهنگ به چیزی تقریباً غیرقابل تشخیص تبدیل می شود.  سپس زیمر بیشتر موسیقی متن خود برای فیلم را حول محور این نسخه آهسته خلق میکند. در دانکرک ، همراه با حضور دائمی صدای تیک تاک ساعت در موسیقی متن ، نولان و زیمر از «تن شپرد » استفاده کردند.  تن شپرد یک توهم صوتی است که در آن به نظر می رسد گام صعودی یا نزولی بی وقفه بالا یا پایین می رود.

کریستوفر نولان و زمان به عنوان یکی از سازگارترین و پیچیده ترین زوج های هنرمند و موتیف در تاریخ ثبت خواهند شد. این بدان معنا نیست که همه فیلمسازان باید روی زمان تمرکز کنند ، اما درسی است که شما هم موتیفی را پیدا کنید که گویای فیلم باشد و آن را تا حد امکان به لایه های مختلف تزریق کنید.