سینما اسکولز

۵ راه آسان برای شروع یادگیری عکاسی

۵ راه آسان برای شروع یادگیری عکاسی

 

برای یادگیری عکاسی از کجا باید شروع کنیم

بسیاری از افرادی که می خواهند عکاسی را یاد بگیرند نمی دانند از کجا باید شروع کنند. بدون داشتن کمی دانش بعنوان پیش زمینه ، درک تمام اصطلاحات و مفاهیم مرتبط با عکاسی دشوار است، و این می تواند منحنی یادگیری شما را کاهش دهد.
با کاوش در مقالات، آموزش ها، فیلم ها و عکاسی عملی، به زودی درک کاملی از اصول اولیه عکاسی خواهید داشت.

 

آیا می توانید عکاسی را خودتان یاد بگیرید ؟

عکاسی یک سرگرمی است که کاملاً می توانید خودتان آنرا فرا بگیرید.
آزمون و خطا و تمرین مکرر به شما کمک می کند تا با مفاهیمی مانند نوردهی، دیافراگم، سرعت شاتر و موارد دیگر آشنا شوید و راحت‌تر با آن‌ها کار کنید.
اولین گام برای رشد مهارت های خود خرید یک دوربین و چند لوازم جانبی و استفاده از آنها است .
برخلاف تصور رایج، عکاسی همیشه یک سرگرمی گران قیمت نیست. می توانید با هر دوربینی که در اختیار دارید و بدون نیاز به صرف هزینه اضافه ، این هنر را یاد بگیرید.
البته، درس‌های پیشرفته تر هزینه دارند، اما جایگزین‌های زیادی برای یادگیری عکاسی و بهبود مهارت‌های خود بدون نیاز به هزینه‌های زیاد وجود دارد.
  • نحوه کار با دوربین حودتان را بیاموزید
  • در یک کارگاه عکاسی ثبت نام کنید
  • در دوره های آنلاین رایگان شرکت کنید
  • به گروه‌ها ، انجمن ها یا باشگاه های عکاسی بپیوندید
  • در جایی کارآموز شوید
  • آموزش های ویدئویی را تماشا کنید
  • دوربین خود را همه جا همراه خود داشته باشید
  • خودتان را  به چالش بکشید

تست کنید و یاد بگیرید که چگونه با دوربین شخصی تان  کار کنید

یکی از اولین قدم ها برای ورود به عکاسی این است که کار کردن با دوربین خودرا یاد بگیرید.
بسته به ابزاری که انتخاب می‌کنید ، آن همه دکمه ، منو ، تنظیمات و … به راحتی شما رو گیج می‌کند ، اما اساساً در ارائه تصاویری با نوردهی خوب به شما یکسان عمل می‌کنند.

اصطلاحات اولیه دوربین را یاد بگیرید

وقتی نوبت به یادگیری اصطلاحات اولیه دوربین می رسد، همه چیز با سرعت شاتر، دیافراگم و فاصله کانونی شروع می شود.
همانطور که پیش می روید، نحوه عملکرد مثلث نوردهی را نیز درک می‌کنید ،  تا بتوانید درک بسیار بهتری از نحوه عملکرد دوربین ها به دست آورید.

 

اما بیایید این سه اصطلاح مهم عکاسی را بررسی کنیم :

 

دیافراگم (Aperture – اپرچر)

دیافراگم به دریچه ای در لنز گفته می شود که نور را به بدنه دوربین انتقال می دهد.
تنظیمات دیافراگم به عنوان f/stop (معروف به f-stop) گفته می شود. دیافراگم بزرگتر یا دهانه بازتر دارای عدد f/stop کوچکتر است. دیافراگم کوچکتر یا دهانه باریکتر دارای عدد f/stop بزرگتر است.

 

شاتر/سرعت + ISO

سرعت شاتر به مدت زمانی که شاتر باز می ماند اشاره دارد. سرعت شاتر مهم است زیرا هرچه شاتر بیشتر باز باشد، نور بیشتری وارد دوربین می شود.
سرعت شاتر در ثانیه یا کسری از ثانیه اندازه گیری می شود. ISO به حساسیت سنسور دوربین به نور اشاره دارد.

 

با فاصله کانونی آشنا شوید: لنزهای پرایم در مقابل زوم

فاصله کانونی اندازه گیری است که برای توصیف لنزهای مختلف و قابلیت های آنها از نظر زاویه دید و فاصله استفاده می شود.
لنزهای واید فواصل کانونی کوتاه تری مانند ۸ یا ۲۲ میلی متر دارند. لنزهای تله فوتو فواصل کانونی طولانی تری مانند ۶۰۰ میلی متر دارند و می توانند اجسام دور را در معرض دید قرار دهند.
یک لنز زوم می تواند چندین فاصله کانونی داشته باشد، در حالی که یک لنز پرایم دارای یک فاصله کانونی ثابت است.

در یک دوره آموزشی ، انجمن یا گروه عکاسی ثبت نام کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری در مورد عکاسی، بهره بردن از سایر علاقه‌مندان به عکاسی است. سعی کنید به یک انجمن یا  گروه عکاسی بپیوندید یا در یک کلاس عکاسی مقدماتی ثبت نام  کنید .

 

کارگاه های عکاسی ( ورکشاپ عکاسی )

راه های زیادی وجود دارد که می‌توانید در دوره های آموزش عکاسی شرکت کنید. یک جستجوی سریع انجام دهید یا درباره مراکزی که در شهر محل زندگی شما کارگاه‌های عکاسی برگزار می‌کنند پرس و جو کنید.
آنها نه تنها در زمینه عکاسی به عنوان یک هنر، بلکه در جنبه های فنی دوربین ها و سایر تجهیزات عکاسی مانند لنزها و تجهیزات نورپردازی، منابع عالی بابت دریافت اطلاعات و افزایش دانش هستند.
برخی از کارگاه‌ها به صورت رایگان دروس را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر در ازای دریافت گواهینامه یا جلسات مشاوره درون کلاسی با یک متخصص، به پرداخت هزینه ثبت‌نام نیاز دارند.
پس از شرکت دردوره یا کارگاه پایه و مقدماتی ، می‌توانید آموزش را ادامه دهید و کلاس‌های متوسطی داشته باشید که به شما کمک می‌کند هنر خود را ارتقا دهید.

 

برای این منظور میتوانید به منابع زیر مراجعه کنید :

برای کسانی که زمان یا منابع لازم برای ثبت نام در یک کارگاه را ندارند، تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که می توانید برای دوره های آنلاین رایگان یا پولی عکاسی از آنها دیدن کنید.
ممکن است یافتن درس های پیشرفته بدون پرداخت هزینه کمی مشکل باشد، اما دوره های پایه باید بتوانند تمام آنچه را که برای شروع عکاسی باید بدانید را به شما آموزش دهند.

 

انجمن یا باشگاه های عکاسی

برای بسیاری از متخصصان، تجربه بهترین معلم آنها بود. به محض اینکه دوربین خود را تهیه کردید ، به دنبال یک گروه  از عکاسان مشتاق بگردید که می‌توانید برای تمرین عکس‌برداری و کسب تجربه به آنها ملحق شوید.
یا، می توانید گروه خود را تشکیل دهید، زیرا مطمئناً افراد دیگری وجود خواهند داشت که به دنبال افراد همفکری هستند که بتوانند با آنها دنیای عکاسی را کشف کنند.
بودن در کنار عکاسان دیگر شما را تشویق می کند تا نکات، ترفندها و دانش را با یکدیگر به اشتراک بگذارید، بنابراین مطمئناً یک تجربه یادگیری خوب و فرصتی عالی برای شما خواهد بود تا سبک خود در عکاسی را پیدا کرده و توسعه دهید.

آموزش های ویدئویی در شبکه های اجتماعی را تماشا کنید

بسیاری از عکاسان آموزش های رایگان را از طریق شبکه های اجتماعی ارائه می‌دهند ، همچنین از پشت صحنه عکاسی نیز تصاویر و ویدیوهایی در اختیار کاربران قرار می‌دهند که میتواند کاربردی و دارای اهمیت زیاد باشند .
با دنبال کردن عکاسانی که کارشان را تحسین می کنید، می توانید مفاهیم کلیدی را یاد بگیرید و ایده های جدیدی برای کار خود پیدا کنید.
سعی کنید هنرمندانی را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید که هر کجا می‌روند عکس‌های مختلف می‌گیرند. همچنین افرادی را که کارهای مختلفی از غذا و مسافرت گرفته تا ورزش و پرتره انجام می دهند را دنبال کنید.
علاقه خود را دنبال کنید و با تماشای آموزش های ویدیویی در سایت های مانند آپارات و یوتیوب ، سینما اسکولز به طور مداوم ، موارد جدیدتری  را یاد بگیرید.
مطمئناً همه چیزهایی را که نیاز دارید، از عملکردهای دوربین و تنظیمات نور گرفته تا نکات ترکیب بندی که به شما کمک می کند تصاویری با ظاهر بهتر ثبت کنید، پیدا می کنید.
جدا از داشتن هزاران ویدیو برای انتخاب، رایگان و به راحتی قابل دسترسی است. با اینترنت که در دسترس شماست ، تقریباً چیزی وجود ندارد که نتوانید یاد بگیرید.

دوربین خود را همه جا همراه داشته باشید

می توانید در چندین کلاس ثبت نام کنید، به بیش از یک گروه عکاسی بپیوندید، و عکاسی را به صورت آنلاین یاد بگیرید، اما اگر آن را به دفعات انجام ندهید، نمی توانید از آنچه آموخته اید استفاده کنید.
جدای از وقت گذاشتن برای تقویت مهارت های خود، این را به یک عادت تبدیل کنید که هر زمان که خانه را ترک می کنید، یک دوربین همراه خود داشته باشید.
شما هرگز نخواهید فهمید که چه زمانی فرصتی برای یک لحظه عالی برای تصویر ایجاد می شود، و البته ممکن است این شانس را داشته باشید که چند عکس شگفت انگیز بگیرید.

خودتو به چالش بکش

حتی پس از ماه ها یا سال ها تسلط بر عکاسی، همیشه جایی برای پیشرفت وجود خواهد داشت. پس از درک و تسلط بر کارهای سطح حرفه ای، مانند ثبت آسمان پرستاره شب یا عکاسی با سرعت بالا در یادگیری متوقف نشوید .
روند یادگیری را ادامه دهید و راه هایی برای به چالش کشیدن خود برای بهتر شدن پیدا کنید. خود را به چالش بکشید تا موقعیت های مختلف عکاسی را امتحان کنید، مانند عکاسی ماکرو ( عکاسی از نمای نزدیک ) و عکاسی از رویدادها، تا دانش خود را گسترش دهید و مرزهای خلاقانه خود را افزایش دهید.

 

چرا در مورد عکاسی یاد بگیریم

با ظهور دوربین‌های دیجیتال مقرون‌به‌صرفه‌تر با مشخصات چشم‌گیر، به غیر از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری عکس، نسل کنونی علاقه مند به گرفتن عکس شده و برایشان رضایت‌بخش و خوشحال کننده است که مورد تشویق بابت آن عکس‌ها قرار بگیرند .
برای برخی از افراد، این امر به آنها الهام می‌شود که واقعاً این هنر را تمرین کنند و برای توسعه مهارت‌های جدی عکاسی وقت بگذارند و سفر عکاسی خود از مبتدی بودن تا حرفه‌ای شدن را آغاز کنند.

چگونه اولین دوربین خود را انتخاب کنید

دوربین‌های DSLR، دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های فیلم بیشترین کنترل را با انواع تنظیمات دستی دوربین ارائه می‌کنند، در حالی که دوربین‌های پایین‌رده – مانند دوربین‌های دیجیتال جمع‌وجور و دوربین تلفن‌های همراه  کنترل‌های بسیار ابتدایی و خودکار را ارائه می‌کنند.
قبل از کار کردن با دوربین خود در مورد امکانات ،مشخصات ، ویژگی‌ها و محدودیت‌های آن اطلاعات کسب کنید . شما می توانید این کار را با مطالعه کامل دفترچه راهنمای دوربین ، تماشای آموزش های ویدئویی، خواندن مقالات اطلاعاتی آنلاین و موارد دیگر انجام دهید.

حرف پایانی

یادگیری و تمرین عکاسی می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید برای خود انجام دهید. مانند سایر اشکال هنر، ابزاری عالی برای سلامت روحی و ذهنی است.
نه تنها می تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند و چندین درس و مهارت عمیق زندگی مانند صبر و استقامت را به شما بیاموزد، بلکه به شما کمک می کند تا استرس را از بین ببرید .
شما را به مکان هایی می برد (گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه) و از طریق منظره یک دنیای کاملاً جدید را برای شما باز می کند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

5 × 1 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+