سینما اسکولز

آشنایی با تجهیزات گویندگی : ابزار ضروری صداپیشگان

آشنایی با تجهیزات گویندگی : ابزار ضروری صداپیشگان

چه در حال ضبط صدا برای یک سریال تلویزیونی، سینمایی، تبلیغات و پادکست باشید ، چه یک کتاب صوتی،داشتن تجهیزات صوتی عالی می تواند صدای شما را درخشان کند—و نیاز به هزینه بسیار زیاد هم ندارد. ظهور فناوری های صوتی پیشرفته (و مقرون به صرفه) بازار را مردمی کرده است، و شما هم می توانید بدون اینکه خانه خود را ترک کنید ، تمرین کنید، دمو ضبط کنید و در این رقابت بزرگ بین مشاغل ، به سرعت صدا تولید کنید. امروزه، بسیاری از هنرمندان صداپیشه ، به سادگی از استودیوهای خانگی خودشان کار می‌کنند، هم راحت‌تر است و هم می‌توانند ساعات و تولیدات خود را کنترل کنند.
 مسترکلاس آموزش صداپیشگی توسط نانسی کارترایت

 

ده نوع از تجهیزات ضبط صدا :

چه یک صداپیشه کارکشته باشید ، چه یک تازه کار بدون مدیر برنامه، ایجاد پلتفرم ضبط صدای خانگی یک سرمایه گذاری ارزشمند برای حرفه شما است. با تجهیزات اصلی ضبط صدا شروع کنید، سپس زمانی که خودتان را خوب معرفی کردید به تدریج آنها را ارتقا دهید.
  1.  کامپیوتر: اولین وسیله ای که به آن نیاز دارید ، کامپیوتر است . کامپیوتر به شما امکان ذخیره و ارسال فایل های صوتی برای مشتریان را می دهد. اگر کامپیوتر ندارید، رایانه‌های مک و کامپیوترهای شخصی مدل‌های بازسازی شده را نگاه کنید ، آن ها می‌توانند کارهایی که می‌خواهید انجام دهید را پشتیبانی کنند. همچنین برای پشتیبان‌گیری (بک‌آپ‌گیری) از فایل‌های خود و جلوگیری از اشغال تمام فضای رایانه‌تان، ارزش آن را دارد که برای تهیه فضای ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive، iCloud، یا Dropbox، یا یک هارد دیسک خارجی جانبی هزینه کنید.
  2.  نرم افزار ضبط و ویرایش صدا: هر استودیوی خانگی به نرم افزاری نیاز دارد که به آن «ایستگاه کاری صوتی دیجیتال» یا «DAW» گفته می شود. این به شما امکان می‌دهد تا صدا ضبط کنید و صداهای ضبط شده را ویرایش و تقویت کنید تا ضبط‌ های تمام‌شده شما بی عیب و نقص به نظر برسند. برای مبتدیان، اول از  Audacity  یا Pro Tools استفاده کنید . GarageBand که در اکثر مک‌ها به صورت از پیش بارگذاری شده موجود است، امکانات اولیه میکس صدا را در اختیار شما قرار می‌دهد، البته پیچیدگی آن از آنچه در نهایت برای صداپیشگی حرفه‌ای نیاز دارید کمتر است .برای قابلیت های میکس و ویرایش صوتی پیشرفته تر، Adobe   Audition  را امتحان کنید. از آنجا، آپگرید بعدی Pro Tools است، نرم افزار ضبط صدا با کیفیت بالا که توسط اکثر استودیوهای ضبط و صداپیشگان استفاده می شود.
  3.  میکروفون: میکروفون‌های USB قابل حمل هستند و مستقیماً به رایانه وصل می‌شوند، همین ویژگی آن‌ها را به انتخابی مناسب و ارزان برای میکروفون ضبط صدا تبدیل می‌کند، اما بهترین نوع میکروفون برای گویندگی، میکروفون (XLR) است. میکروفون‌های استودیوی خانگی XLR به کابل XLR نیاز دارند و به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: میکروفون‌های خازنی کاردیوئید و میکروفون‌های شاتگان. میکروفون‌های خازنی کاردیوئید ، نویز پس‌زمینه را به حداقل می‌رسانند و صدای روشن و کاملی دریافت می‌کنند، حتی اگر با زاویه در آن ها صحبت کنید. میکروفون Rode NT1-A یک گزینه خوب و دوست داشتنی در سطح متوسط ​​است، البته یک صداپیشه شناخته شده تر ممکن است یک میکروفون خازنی دیافراگمی بزرگ مثل Neumann TLM-103 بخرد . میکروفون‌های شاتگان در درجه اول صدا را مستقیماً دریافت می‌کنند و به شما امکان می‌دهند برای حرکت سر و دست عقب تر بروید و باز هم صدای با کیفیتی ضبط کنید. Rode NTG4 یک میکروفون شاتگان با کیفیت است و Sennheiser MKH 416 هم گزینه بسیار رده بالایی‌ست که در حذف نویزهای اضافی و ضبط صدای با کیفیت عالی عمل میکند . .
  4.  رابط صوتی: رابط صوتی سخت افزاری است که سیگنال را از میکروفون شما به کامپیوتر کنترل و منتقل می کند و صدای شما را تقویت می کند. رابط‌های صوتی مرغوب ، یک سیستم پیش تقویت‌کننده میکروفون داخلی قوی هم دارند – پیش تقویت‌کننده میکروفون، مختصر بگوییم -چیزی است که صدا را تقویت می‌کند و قدرت سیگنال میکروفون را افزایش می‌دهد.  پیش تقویت کننده میکروفون همچنین برق فانتوم (فانتوم پاور-ولتاژ جریان مستقیمی که میکروفون های خازنی را به حرکت در می آورد) را فراهم می کند، بنابراین با هر میکروفونی سازگار است. یک انتخاب مقرون به صرفه در این لیست ، Behringer Q802USB است، و اگر می‌خواهید آن را ارتقا دهید، Apollo Twin شرکت یونیورسال آدیو را امتحان کنید.
  5.  هدفون یا مانیتور: هدفون ها و مانیتورهای استودیویی ، پخش صدای ضبط شده اصلی را بدون فیلترهایی که سیگنال را از طریق تقویت صدای بم ، فشرده سازی یا سایر محدودیت های صدا تغییر می دهند، ممکن می سازند. هدفون های MDR7506 سونی بسیار بادوام هستند و پخش صدای واقعی را ارائه می کنند، به علاوه راحت هستند که برای جلسات طولانی ضبط بسیار مهم است. کمپانی OneOdio هدفون های قوی و ارزان استودیویی DJ را تولید می کند. در مورد مانیتورها هم ،سیستم ایستاده KRK Classic 5 به دلیل صدای پویا و قدرت محضش ، یک سیستم رایج در استودیوهای حرفه ای است.
  6.  پاپ فیلتر : pop filter (که پاپ اسکرین هم نامیده می شود)، محافظی است که به جلوی میکروفون خود وصل می کنید و برای ضبط صدا ضروری است. این وسیله ، هوای خارج شده از دهان شما حین گفتن صامت‌هایی که با مسدود کردن جریان هوا با لب‌ها، دندان‌ها یا کام تولید می‌شوند را مسدود می‌کند – گروهی از صداها که در مجموع به عنوان آواهای انفجاری شناخته می‌شوند. این فیلتر صداهای خشن پاپ را به حداقل می رساند، بنابراین صدای تمیزتر و دلپذیرتری دریافت می کنید. بدون این ابزار، گفتن حروف “پ” یا “ب” باعث تولید یک صدای فوت مانند می شود، و درجه آنالوگ صدا سنج به رنگ قرمز می پرد.  پاپ فیلترها به دو صورت نایلونی معمولی (ارزان تر، اما مستعد پارگی) یا به صورت فلزی (گران قیمت، بادوام، تمیز کردنش آسان است) عرضه می شوند. Nady MPF-6 یک پاپ فیلتر پلاستیکی معمولی و مقرون به صرفه برای تشکیلات اولیه استودیوهای خانگی است، اما می‌توانید از فیلتر فلزی لوکسی مثل Blue The Pop هم استفاده کنید .
  7.  پایه میکروفون یا بازوی بوم: بسته به تشکیلات شما، ممکن است به یک پایه میکروفون یا بازوی بوم نیاز داشته باشید تا میکروفون خود را در جایش نگه دارید که برای ضبط صدای خانگی بسیار مهم است، حتی اگر بدن خود را کمی برای رسیدن به صدا حرکت دهید. بوم حرفه‌ای میکروفون PSA1 InnoGear موقع ضبط و ویرایش صدا به خوبی به میز وصل می شود. اگر یک مکان ضبط صدای مجزا از سیستم ویرایش خود دارید، یک پایه میکروفون ایستاده نتیجه مطلوبی می‌دهد .
  8.  لرزه گیر یا شاک مانت : شاک مانت با استفاده از یک سیستم تعلیق، نویزهای ناخواسته منتقل شده مکانیکی را از صداهای ضبط‌ شده شما حذف می‌کند. به عنوان مثال، از ثبت لرزش‌هایی که هنگام حرکت پاهایتان روی زمین ، از پایه میکروفون به میکروفون منتقل می‌شود، جلوگیری می‌کند. اگر هم از بازوی بوم متصل به میز استفاده کنید، شاک مانت از دریافت لرزش‌های ناشی از لمس میز توسط شما در میکروفون جلوگیری می‌کند.
  9.  پایه نت : بعضی از کارها هنوز به شکل خواندن از روی فیلمنامه های چاپی انجام می‌گیرند. بنابراین خیلی خوب است یک پایه نت یا استند داشته باشید، تا بتوانید حین خواندن متن ، بدون ایجاد صدای خش‌خش کاغذ، بدن خود را حرکت دهید . استند Kasonic 2 in 1 Dual-Use روی زمین یا رومیزی قرار می‌گیرد اما احتمالاً می‌توانید با وسایلی که در خانه دارید هم یک استند بسازید .
  10.  عایق صدا: پس از فراهم کردن تجهیزات لازم، زمان استفاده از عایق صدا و آکوستیک کردن فضاست تا استودیوی ضبط خانگی یا اتاق آوازتان را از شر صداهای ناخواسته خلاص کنید. یاد بگیرید که چگونه یک فضا را عایق صدا کنید و با استفاده از فوم آکوستیک روی دیوارها و مهر و موم کردن شکاف های هوای زیر درها، صدای بیرون را مسدود کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

17 + چهار =

جشنواره نوروزی تمدید شد : 35 درصد تخفیف بر روی تمامی محصولات + 50 درصد تخفیف بیشترکلیک کنید
+