سینما اسکولز

توضیحات مارتین اسکورسیزی در مورد اهمیت تاریخ سینما

توضیحات مارتین اسکورسیزی در مورد اهمیت تاریخ سینما

اگر دوست دارید بدانید که چطور می‌توانید فیلمسازی را یاد بگیرید ، با فیلم هایی شروع کنید که الهام بخش بسیاری از کارگردانان، نویسندگان و تهیه کنندگان بوده اند. در این مقاله، «مارتین اسکورسیزی» برنده جایزه اسکار توضیح می‌دهد که مطالعه در مورد استادان تاریخ سینما و دیدن فیلم هایشان، چطور می تواند به شما بیاموزد که فیلم بسازید.

 

فهرست مطالب:

  • چرا باید در مورد تاریخ سینما مطالعه کنیم؟
  • سه نکته مهم در مورد یادگیری از استادان سینما
  • چطور از بزرگان سینما بیاموزیم ؟

 

آموزش فیلمسازی توسط مارتین اسکورسیزی

 

چرا باید در مورد تاریخ سینما مطالعه کنیم؟

هیچ مسیر واحدی در فیلمسازی وجود ندارد، هیچ کتاب درسی مشخصی هم نیست که بتوان از آن پیروی کرد . در عوض، فیلمسازان اغلب به دنبال راهنمایی و الهام گرفتن از فیلم های دیگر هستند. با اینکه می توانید با مطالعه و بررسی خودِ فیلم ها ، در مورد تکنیک ها و هنر فیلمسازی چیزهای زیادی بیاموزید، اما برای مارتین در این موضوع چیزهای اساسی تری هم اهمیت دارد : یافتن هنرمندان و آثار هنری دیگری که با آن‌ها ارتباط برقرار می کنید.

 

در عین حال، باید از تاریخچه این رسانه ای که می خواهید در آن اثر تولید کنید آگاه باشید و مارتین تاکید می‌کند که برای دسترسی به این تاریخچه ، محافظت از فیلم ها خیلی اهمیت دارد. او بنیانگذار و رئیس «بنیاد فیلم»، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در ایالات متحده است که به حفظ و حفاظت از تاریخ سینما اختصاص دارد. در سال ۲۰۰۷، اسکورسیزی پروژه سینمای جهان را برای حفظ، بازیابی و انتشار فیلم های نادیده گرفته شده از سراسر جهان راه اندازی کرد.

 

سه نکته مهم در مورد یادگیری از استادان سینما:

برای مارتین، یک بُعد معنوی در فیلمسازی وجود دارد که ریشه در نگاه او به جهان دارد. مارتین جوان در کودکی آرزو داشت کشیش شود. درواقع مارتین ،هم فیلمسازی و هم روحانیت را تعهد به شیوه های خاص زندگی می داند. تضادهای اخلاقی و معنوی (و ایمان و تردیدی که همراه آنهاست) برای مارتین از سنین پایین شروع شد و همچنان نقش مهمی در فیلم های او بازی می کنند.

  1. به دنبال فیلم هایی باشید که از بُعد فردی با شما ارتباط برقرار می کنند : مارتین در دوران کودکی در اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۱۹۵۰، اغلب به همراه والدین و برادرش به سینما می رفت. مارتین شما را تشویق می‌کند که فیلم های شاهکار استادان قدیمی سینما را تماشا کنید – فیلم هایی که او با تماشای آن در سینماها بزرگ شده است. او می گوید شما می توانید چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرید، اما لزوماً نباید با این هدف به آنها نزدیک شوید. در عوض، ببینید آیا این فیلم ها با شما صحبت می کنند یا حس کنجکاوی یا علاقه شما را برمی انگیزند یا نه.
  2. از بازنگری یا حتی کنار گذاشتن آنچه مفید نیست نترسید : در نهایت، برای مارتین، این مهم است که از فیلم‌هایی که پیش از شما آمده‌اند آگاه باشید و آن‌ها را دوباره تفسیر کنید، حتی تا جایی که اگر الهام‌بخش شما نبودند یا تأثیری بر شما نگذاشتند، آن‌ها را کنار بگذارید.
  3. فیلم‌ها را هرجایی که پیدا کردید تماشا کنید: در حالی که مارتین شما را تشویق می‌کند که به دنبال تماشای فیلم های استادان قدیمی سینمای روی یک پرده بزرگ باشید، میگوید تماشای فیلم ها در خانه هم همچنان گزینه مناسبی است. مارتین در کودکی فیلم‌های مایکل پاول و امریک پرسبرگر را در تلویزیون در نسخه‌های کوتاه سیاه و سفید تماشا می‌کرد. ولی باز هم این نسخه های کوتاه شده را جذاب و حتی رهایی بخش می دانست. تصمیم مارتین برای کارگردان شدن بخاطر صادق بودن با خودش بود و از شما می خواهد کاری را که برای انجام آن فراخوانده اید انجام دهید.

 

چطور از بزرگان سینما بیاموزیم ؟

برای اینکه یاد بگیرید چطور فیلم های خوبی بسازید، نیازی به گرفتن یک مدرک تحصیلی در رشته سینما ندارید. خود فیلم ها می توانند راهنما و معلم شما باشند. در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می توانید با دقت در فیلم هایی که تماشا می کنید، هنر فیلمسازی را بیاموزید:

  • به دنبال تماشای فیلم های استادان بزرگ سینما باشید : در یک سرویس پخش آنلاین یا کانال تلویزیونی که به سینمای کلاسیک اختصاص دارد مشترک شوید. یا با اینکه کیفیت تصاویر سایت های رایگان از خدمات اشتراکی پولی پایین‌تر است، اما می‌توانید به گنجینه های اینترنتی آرشیو فیلم مثل Internet Archive مراجعه کنید که دارای بیش از ۵۰۰۰ فیلم از سراسر جهان است. سایت Classic Cinema Online هم دیگر از گزینه های رایگان قابل استفاده است.
  • خیلی از فیلمسازان و هنرمندان از تابلوی ایده ها برای ایجاد یک ارتباط درونی و فوری با تصاویر و داستان دنیاهای دوردست استفاده می کنند. با استفاده از یک تخته چوبی یا وایت برد، یک دیوار خالی در محل کار یا یک دفترچه یادداشت، یک تابلو ایده درست کنید. شروع کنید به جمع‌آوری عکس های فیلم‌های مورد علاقه خود، عکس‌ لباس‌ها و صحنه‌هایی که می‌خواهید در فیلم‌های خود داشته باشید، یا شخصیت‌هایی که برایتان جالب هستند. تابلو های ایده تغییرپذیر هستند، بنابراین همچنان که پروژه خود را توسعه می دهید ، می‌توانید به تابلوی خود متریال اضافه کنید.
  • یکی از فیلم های مورد علاقه خود را دوباره تماشا کنید: سه صحنه از فیلم را برای تجزیه تحلیل نما به نما انتخاب کنید. این ها می توانند صحنه هایی از فیلم باشند که دوستشان دارید، یا صحنه هایی که از ازشان متنفرید، یا صحنه هایی که می خواهید بهتر درک کنید. زمانی که صحنه های خود را انتخاب کردید، آن ها را چند بار تماشا کنید. سپس، آماده باشید که انگشت خود را روی دکمه pause بگذارید و شرح هر نما (یعنی وقایعی که در دو لحظه بین دو نقطه کات اتفاق می‌افتند) را با جزئیات یادداشت کنید. کنش های صحنه، کادربندی، حرکات دوربین،آنچه در فوکوس و خارج از آن است – هر چیزی که مشاهده می کنید را توصیف کنید. زمانی که این تمرین را کامل کردید، درک بیشتری از نقشی که هر نما برای ساختن یک صحنه جذاب بازی می کند، خواهید داشت.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

یک × 3 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+