سینما اسکولز

ده فیلم برتر ساموئل ال جکسون

لیست ده فیلم برتر ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون ، بی شک یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ هالیووده. اولین موفقیت بزرگ جکسون ، با بازی در نقش گیتور ، در فیلم « تب جنگل » به کارگردانی اسپایک لی نصیبش شد ، بعد برای بازی در نقش جولز وینفیلد در فیلم «پالپ فیکشن» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو نامزد جایزه اسکار شد. از اون زمان، جکسون در بیش از ۱۰۰ فیلم ایفای نقش کرده و نقش شخصیت‌های بسیار مشهوری مثل میس ویندوی جنگ ستارگان و نیک فیوری فیلم انتقام‌جویان رو بازی کرده.
 ساموئل جکسون در این بخش ، بعضی از مهم ترین لحظات در روند ساخت بعضی از مشهورترین فیلم‌هاش رو تعریف می‌کنه، از انتخاب های بسیار سخت برای هر کاراکتر گرفته تا کار با کارگردانا سر صحنه فیلمبرداری.

 

فهرست مطالب  :

  •  داستان عامه پسند (۱۹۹۴)
  •  مذاکره کننده (۱۹۹۸)
  •  تب جنگل (۱۹۹۱)
  •  زمانی برای کشتن (۱۹۹۶)
  •  جکی براون (۱۹۹۷)
  • یک هشت هفت (۱۹۹۷)
  • جنگوی زنجیرگسسته (۲۰۱۲)
  • ۱۰ فیلم پرفروش ساموئل ال جکسون در باکس آفیس
  • فیلم شناسی کامل ساموئل ال جکسون
  • آیا میخواید بازیگر بهتری بشید؟

 

بیشتر بدانید : مستر کلاس ساموئل ال جکسون

 

 داستان عامه پسند (۱۹۹۴)

 جکسون در این فیلمِ مشهور کوئنتین تارانتینو ، نقش جولز وینفیلد ، یک آدمکش بسیار حرفه ای رو بر عهده داره و میگه  :
 “جولز مدت زمان زیادیه که آدم میکشه – از همون دوران بچگیش . اونو مارسلوس با هم تبهکار شدند . بنابراین مدت زمان زیادیه که برای مارسلوس آدم می کشه و احتمالاً مادرش بهش گفته بود: “دیدی بهت می‌گفتم با مارسلوس نگرد !!! “،اما اون همچنان به رفت و آمد با مارسلوس ادامه داده، چون اونم میخواست بره کلیسا !!!  و این دیگه توش نهادینه شده ، چون پدر و مادرش این بدی رو در وجودش گذاشتن ، میدونی چی میگم ؟ دیگه نمیتونه ازش دور بشه . باید همون جولزی که میخواد باشه” .

 مذاکره کننده (۱۹۹۸)

 نظر جکسون درمورد نقشش در فیلم « مذاکره کننده » که یک مذاکره کننده زبردست و سردرگُمه :
 آزار دهنده است. از اون اعصاب خرد کن ها  ” . اینطوری که میگی شاید به حرفم گوش کنه… اما یهو قلب لعنتیت رو میشکنه.”اینه عمق داغون بودنش .

 تب جنگل (۱۹۹۱)

 جکسون و نمایش انسانیت در نقش گیتر پیوریفای ، یک معتاد به کرک :
 اسپایک درمورد این که گیتور باید چجور آدمی باشه ، برداشت متفاوتی داشت .  وقتی رسیدم اونجا ، شروع کردیم به صحبت کردن با هم در مورد این که می‌خوام گیتور دقیقا چه آدمی باشه ، و این که چطور می‌خوام از پدر و مادر، برادر، و همه افراد اطرافش برای کمک به اعتیادش استفاده کنه یا فقط ازشون پول بگیره یا به هر شکلی سرشون رو شیره بماله . و میخواستم نقششو طوری بازی کنم که نسبتا نعشه باشه ولی نه اونقدر که همیشه هم داغون باشه . چون وقتی داغون و نعشه نیستی و داری تلاش میکنی یه چیزیو بدست بیاری ، نوع دیگری از درماندگی و حیله گری رو نشون میدی . من می خواستم گیتور رو اینطوری بازی کنم …. چون همه تو خانواده‌شون یک گیتور داشتند. و من این کار رو به خوبی انجام دادم.»

  زمانی برای کشتن (۱۹۹۶)

 جکسون و تلفیق یک بازی با تجربه زندگی واقعی :
 «زمانی برای کشتن، روایت پدربزرگان ما و برادرانشان بود . این آدمای پیر روستایی که سر زمین کار میکردن .اونا کار بسیار سختی دارن . پاهاشون کفتری میشه  ، کمی قوز کرده ، با بازوهای شل، خمیده که از این طرف به اون طرف تاب میخوره .

 جکی براون (۱۹۹۷)

 جکسون و همکاری با کوئنتین تارانتینو:
 «اگه دلتون میخواد تو هماهنگ ترین پروسه فیلمسازی دنیا کار کنید ، باید تو یکی از فیلمای تارانتینو بازی کنید . یکی از چیزایی که به نظر من در مورد صحنه های فیلمبرداری کوئنتین عالیه اینه که هیچ وسیله الکترونیکی تو صحنه وجود نداره. سر صحنه هیچ چیزی نداریم که کلید روشن/خاموش داشته باشه . بنابراین وقتی میگه  «کات»، هیچ‌کس گوشیشو نمیاره بیرون و شروع به ارسال پیامک و نگاه کردن به موبایلش نمیکنه. شما باید گوشیتون رو همون اول تحویل بخش نگهداری گوشی بدید و بعد وارد بشید . تو مجموعه بین عوض شدن صحنه ها موسیقی پخش میشه . افراد آواز میخونن، مردم می رقصن. شما با همه در مورد روزشون صحبت می‌کنید، یا در مورد هر چیزی که شد صحبت می‌کنید. این باعث میشه صحنه های فیلمبرداریش جای خیلی جذابی باشه.»

 یک هشت هفت (۱۹۹۷)

 جکسون و انجام انتخاب های بازیگری برای هر کاراکتر :
 «از اونجایی که این مرد ، خیلی درستکار و بچه مثبت طور بود ، تصمیم گرفتم مدل راه رفتنش یه جور خاصی باشه یعنی پاهاش به سمت بیرون باشه و موقع راه رفتن تلو تلو بخوره و عینکش رو هم زیادی روی صورتش فشار بده.»

 جنگوی زنجیرگسسته (۲۰۱۲)

 جکسون و دوری از قضاوت در مورد شخصیت هاش:
 وقتی کوئنتین با من تماس گرفت و بهم گفت که فیلمنامه رو بخونم، چیزی در موردش بهم نگفت. وقتی تموم شد و همشو خوندم  ، دوباره بهش زنگ زدم و گفتم: “پس می‌خوای من نفرت‌انگیزترین سیاهپوست تاریخ سینما رو بازی کنم؟” و اونم گفت: “خب، آره”. و منم گفتم ، “باشه، پایه ام .بیا انجامش بدیم.” پس من نمیتونم شخصیت هام رو قضاوت کنم. آدما برای هرکاری که انجام میدن دلایل خاص خودشونو دارن . من وقتی می‌نشینم و دنبال این میگردم که این کاراکتر چه آدمیه ، چیکار میکنه و چرا این کارو انجام می‌ده، دیگه هیچ قضاوت اخلاقی در موردش انجام نمیدم. میگم خب فقط یه کاریه که دارن انجام میدن دیگه . تو دنیا اینجوری زندگی میکنند .

 

 ۱۰ فیلم پرفروش ساموئل ال جکسون در باکس آفیس :

جکسون علاوه بر ایفای نقش‌های بسیار درخشان و برنده جوایز در فیلم‌های مهم، در بعضی از بزرگترین فیلم‌های پرفروش هالیوود چند دهه اخیر هم بازی کرده. اینجا فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های ساموئل ال جکسون رو اوردیم. این لیست به ترتیب فروش بلیت رتبه‌بندی و بر اساس تورم تنظیم شده است.
  1.  انتقام‌جویان مارول (۲۰۱۲)
  2.  شگفت‌انگیزان ۲ (۲۰۱۸)
  3.  جنگ ستارگان: قسمت سوم انتقام سیت (۲۰۰۵)
  4.  انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵)
  5.  شگفت‌انگیزان (۲۰۰۴)
  6.  مرد آهنی ۲ (۲۰۱۰)
  7.  کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (۲۰۱۴)
  8.  داستان عامه‌پسند (۱۹۹۴)
  9.  زمانی برای کشتن (۱۹۹۶)
  10.  تریپل ایکس (۲۰۰۲)

 

 آیا میخواید بازیگر بهتری بشید ؟

 چه در حال بازی در یک تئاتر باشید ، چه در حال آماده سازی نقش بزرگ خود در یک فیلم یا سریال تلویزیونی  ، موفقیت در عرصه بازیگری ،  تمرین و صبر فراوانی میخواد . اینو هیچ بازیگری بهتر از ساموئل ال جکسون اسطوره ای نمیدونه ، ساموئل جکسون تا به امروز در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرده ، از Pulp Fiction بگیر تا Avengers .  در مستر کلاس بازیگری ساموئل ال جکسون، نامزد جایزه اسکار ، با نحوه خلق شخصیت‌های به یاد ماندنی ، بازی‌های قدرتمند و ساختن یک شغل ماندگار آشنا می‌شید .

دیدگاه‌ها (0)

*
*

یک × سه =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+