سینما اسکولز

راهنمای پیش تولید فیلم: هفت بخش پیش تولید فیلم

راهنمای پیش تولید فیلم: هفت بخش پیش تولید فیلم

پنج مرحله در زمان پیش تولید فیلم وجود دارد که برای رسیدن به فیلمبرداری یک فیلم سینمایی انجام می شود. پیش‌تولید فرآیند جمع‌آوری همه چیزهایی است که قبل از شروع تولید فیلم به آن ها نیاز دارید، که آن را به مرحله‌ای ضروری در فرآیند ساخت یک فیلم تبدیل می‌کند.

 

فهرست مطالب :

  • پیش تولید به چه معناست ؟
  • چرا پیش تولید در فیلمسازی مهم است؟
  • ۷ بخش مهم در فرآیند پیش تولید فیلم

 

پیش تولید فیلم به چه معناست ؟

پیش تولید در مراحل اولیه ساخت فیلم، پس از فرآیند ایده پردازی و نوشتن فیلمنامه و قبل از فیلمبرداری انجام می شود. این مرحله شامل نهایی کردن فیلمنامه، استخدام بازیگران و عوامل، پیدا کردن لوکیشن ها ، تامین تجهیزات مورد نیاز و مشخص کردن بودجه است. پیش تولید ، مرحله برنامه ریزی یک فیلم است که در آن شما تمام جزئیات پروژه خود را قبل از ساخت اثر تثبیت می کنید.

 

چرا پیش تولید در فیلمسازی مهم است؟

مرحله پیش تولید در هنگام ساخت یک فیلم به شما این امکان را می دهد که قبل از شروع کار دوربین ها، هر چیزی که نیاز دارید را سر و سامان ببخشید. پیش تولید زمانی است که شما محاسبه می‌کنید برای ساخت فیلم خود به چه چیزهایی نیاز دارید، هزینه ساخت چقدر است و چه کسانی را می توانید برای کمک به خود استخدام کنید. یک پیش تولید کارآمد می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و هزینه (دو منبع محدود در فیلمسازی) در هنگام فیلمبرداری پروژه کمک کند. بودجه مشخص به این معنی است که احتمال هدر دادن منابع (یا تمام شدن پول)، که ممکن است کل پروژه را از مسیر خارج کند، کمتر است. برنامه ریزی و چیدن جدول زمانی با جزئیات دقیق هم در فرآیند تولید بی دردسر نقش حیاتی دارد، چون برای عوامل مشخص میکند که چه زمانی را باید به یک فیلمبرداری کارآمد اختصاص دهند.

 

۷ بخش مهم در فرآیند پیش تولید فیلم

مراحل پیش تولید بسته به نوع پروژه ای که در حال فیلمبرداری هستید متفاوت اند (به عنوان مثال، زمان پیش تولید یک فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه ای نسبت به یک فیلم ۹۰ دقیقه ای به طور قابل توجهی کوتاه تر و غیرپیچیده تر خواهد بود). با این حال، فرآیند پیش تولید برای اکثر تولیدات فیلم، مراحل مشابهی را دنبال می کند که شامل این مراحل است:

  1. تجزیه و تقطیع فیلمنامه : پس از اینکه چراغ سبز تولید یک فیلم را دریافت کردید، باید نسخه‌ی نهایی فیلمنامه که آماده فیلمبرداری است را تکمیل کنید. پس از نهایی شدن فیلمنامه، دستیار اول کارگردان فیلمنامه را تقطیع می‌کند و تمام صحنه های روز، لوکیشن ها، شخصیت‌ها، بدل کاری‌ها، سیاهی لشکر ها، جلوه‌های ویژه، وسایل صحنه، وسایل نقلیه، حیوانات، جلوه‌های صوتی، موسیقی و لباس‌ها را آنالیز می‌کند . هر چیزی که در سطح تدارکاتی مهم باشد. هرچه آمادگی بیشتری داشته باشید، در طول فیلمبرداری یا پس تولید با غافلگیری های کمتری مواجه خواهید شد.
  2. بودجه : زمانی که عناصر تدارکاتی که باید حاضر کنید را شناسایی کردید، باید محاسبه کنید که چقدر هزینه دارند. چه بودجه کمی داشته باشید و چه بودجه بالا، اکنون زمان آن است که تعیین کنید چگونه می توانید با منابعی که در اختیار دارید به چشم انداز فیلم دست پیدا کنید. در مورد هزینه‌های هر چیزی که نیاز دارید تحقیق کنید تا بدانید کدام بودجه را به کجا اختصاص دهید.
  3. زمانبندی پروژه : جدول زمانی تولید (یا جدول زمانی تصویربرداری) به شما کمک می کند تا بدانید چه صحنه هایی را در چه زمانی می گیرید، کجا آن ها را می گیرید، و در هر روز چه تعداد صحنه فیلمبرداری می‌کنید .  زمان یک منبع ارزشمند است، به خصوص اگر مجبور باشید با عناصری مثل نور روز یا آب و هوا سر و کار داشته باشید.
  4. عوامل : اعضای عوامل و سرپرست هر بخش مهم اثر خود را مشخص و انتخاب کنید. قرار است یک کارگردان، دستیار اول کارگردان، یک مدیر تولید، یک فیلمبردار (که به عنوان مدیر فیلمبرداری هم شناخته می‌شود)، یک مسئول انتخاب بازیگر، یک طراح تولید و یک طراح لباس استخدام کنید. همانطور که پیش تولید جلو می رود، این دپارتمان ها گسترش می یابند و اعضای عوامل شما تکمیل می‌شوند.
  5. برنامه ریزی: هر دپارتمان با مجری طرح همکاری می کند تا آنچه برای تحقق پیدا کردن ایده های کارگردان به آن نیاز دارند را طبقه بندی کند. مرحله برنامه ریزی همچنین شامل جستجو و بررسی لوکشین و گرفتن مجوزها، ایجاد شات لیست ها و استوری برد، و یافتن وسایل و تجهیزات هم هست. هنگامی که این نیازها را مشخص کردید، مجری طرح (یا مدیر تولید) بودجه را بررسی و بازبینی می کند تا مطمئن شود همه چیز با پارامترهای تعیین شده مطابقت دارد. ممکن است نیاز داشته باشید برخی از صحنه ها یا لوازم صحنه را حذف کنید – یا حتی بعضی صحنه ها را بازنویسی کنید – تا با بودجه شما مطابقت داشته باشد.
  6. انتخاب بازیگران : در این مرحله مسئول انتخاب بازیگران با توجه به تجزیه تحلیل و دکوپاژ فیلمنامه و یادداشت های کارگردان ، برای همه نقش ها از استعداد ها تست میگیرد .
  7. تمرین : در پایان مرحله پیش‌تولید و قبل از شروع فیلمبرداری، احتمالاً می‌خواهید با بازیگران تمرین کنید و آمادگی های احساسی و فیزیکی هر صحنه را پیدا کنید. در همین حین ، سرپرست تمام دپارتمان ها وارد مراحل آماده سازی نهایی خود می شوند و با هماهنگ کننده تولید کار می کنند تا مطمئن شوند که همه قطعات در جای خود قرار دارند. وقتی همه چیز آماده شد، وقت آن است که برگه های آفیش را برای کل بازیگران و عوامل ارسال کنید، که برنامه هر روز فیلمبرداری در طول فیلمبرداری در شروع مرحله تولید را مشخص می‌کند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

شانزده − چهارده =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+