سینما اسکولز

نکات مارتین اسکورسیزی برای ساخت یک فیلم کم‌ هزینه

نکات مارتین اسکورسیزی برای ساخت یک فیلم کم‌هزینه

مارتین اسکورسیزی، کارگردان برنده جایزه، به خاطر فیلم های گنگستری حماسی و آثار تاریخی شیک و پیکش مشهور است، اما او چند فیلم کم‌هزینه هم در کارنامه چند دهه‌ای خود دارد! فیلمسازان مشتاق می توانند از توصیه های این فیلمساز کهنه کار استفاده کنند تا آگاهی بیشتری در مورد چگونگی ساخت یک فیلم با بودجه کم به دست آورند.

 

توصیه های مارتین اسکورسیزی برای ساخت یک فیلم کم‌هزینه

در این بخش، با برخی از بینش‌ها و نکات مارتین اسکورسیزی برای ساخت یک فیلم با بودجه کم اشنا خواهید شد:

  • از سرعت و سادگی پروسه ساخت یک فیلم کم بودجه به نفع خود استفاده کنید: با اینکه بسیاری از فیلمسازان تازه کار از روی ناچاری با بودجه کم فیلم میسازند، اما گاهی اوقات بودجه کم میتواند به زیبایی شناسی فیلم کمک کند. اسکورسیزی فیلم پوچ‌گرایانه‌اش «آخر شب» را با یک برنامه فشرده با بودجه‌ای کم فیلمبرداری کرد. او توضیح میدهد که چقدر این فرآیند تولید با زیبایی‌شناسی و روایت کل فیلم مطابقت داشت: «می‌خواستم اثری کوتاه‌ و سریع‌ تهیه کنم، منظورم را متوجه می شوید؟ بنابراین احساس کردم باید به فیلمسازی به سبک مستقل برگردم. ما این فیلم را در ۴۰ شب و به طور متوسط با ​​۲۶ تنظیم دوربین در هر روز فیلمبرداری کردیم.

 

  • اکثر کارها را در پیش تولید انجام دهید: یکی از مهم ترین مراحل در ساخت فیلم های کم هزینه، پیش تولید است. از آنجایی که شما با زمان و منابع محدودی سر و کار دارید، داشتن یک برنامه ریزی دقیق از نحوه کار موقع تولید در هر روز تصویربرداری بسیار مهم است. برنامه ریزی حرکات دوربین و زوایای دوربین در استوری بورد بخش بسیار مهمی از روند کار اسکورسیزی است. او توضیح می‌دهد که فرآیند استوری‌بورد در ساخت درام کتاب مقدسی‌اش «آخرین وسوسه مسیح» چقدر مهم بود: «کل فیلم روی کاغذ طراحی شده بود… چون می‌دانستم که اگر فرصتی برای ساختن این فیلم داشته باشم، بسیار بسیار کم بودجه خواهد بود. و باید خیلی سریع فیلمبرداری میشد ، بنابراین باید می‌دانستم که دقیقاً میخواهم چه مدل کادربندی، حرکات دوربین، تدوین و این چیزها داشته باشم.»

 

  • بیش از حد توان خود برنامه ریزی نکنید : وقتی دارید یاد میگیرید که چطور با بودجه کم فیلم بسازید، خیلی مهم است که در برنامه ریزی های خود و میزان کاری که می توانید در هر روز انجام دهید واقع بیانه عمل کنید! چه در حال ساخت یک فیلم کوتاه باشید چه فیلم بلند ، مهم است که روزهای تولید خود را بیش از حد شلوغ برنامه ریزی نکنید. اگر مدت زمانی که برای تولید دارید کوتاه است، شاید لازم باشد یک سری از کارهای مربوط به دوربین را ساده کنید. باید به طور عینی ارزیابی کنید که آیا فلان نمای نزدیک یا وایدشات واقعاً ضروری است یا اینکه می‌توانید به آنچه دارید بسنده کنید! در اینجا اسکورسیزی درباره نحوه رسیدگی و مدیریت کارها در یک برنامه ریزی فشرده در فیلم آخرین وسوسه مسیح صحبت میکند: «ما تحت فشار وحشتناکی بودیم، به ویژه به این دلیل که روزها از برنامه ریزی گذشته بودیم و پولمان داشت تمام میشد. یادم هست که… همه نماها را مرور کردم و گفتم: «خب، به جای سه روز برای این ۷۵ نما، ما دو روز وقت داریم.» چه چیزی را حذف کنیم؟ و این شد ۵۰ نما، ۲۵ نما در هر روز. و همه آن ها را گرفتیم.”

دیدگاه‌ها (0)

*
*

پنج − سه =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+