سینما اسکولز

هِیر استایلیست کیست ؟ چگونه به هِیر استایلیست سینما و تلویزیون تبدیل شوید ؟

هِیر استایلیست کیست ؟ چگونه میتوانید به یک هِیر استایلیست سینما و تلویزیون تبدیل شوید ؟

مدل موی پرنسس لیا یا مدل موهای دوروتی که آن را می بافت و پایینش را فر می کرد به خاطر دارید؟ مدل های مو ، از به یاد ماندنی ترین و نمادین ترین عناصر سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی هستند . هیر استایلیست های حرفه ای فیلم ، هنرمندان با استعدادی هستند که مسئول ایجاد این مدل موهای چشمگیرند. آن ها مسئول موی بازیگرند و بر طبق آنچه سرپرست بخش مو در نظر دارد ، موی بازیگر را کوتاه کرده ، به سرش موی مصنوعی اضافه میکنند یا موی خودِ بازیگر را حالت می‌دهند .

 

فهرست مطالب :

  • هیر استایلیست یا مو آرای فیلم کیست ؟
  • مدل موهای کاراکترها چگونه طراحی میشوند ؟
  • وظایف سرپرست دپارتمان مو چیست ؟
  • هیر استایلیست های فیلم دقیقا چه می‌کنند ؟
  • شرایط مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک هیراستایلیست فیلم
بیشتر بخوانید : مستر کلاس جودی فاستر

 

هیر استایلیست یا مو آرای فیلم کیست ؟

 هیر استایلیست فیلم یا موآرا ، مسئول طراحی مدل موی کاراکترها  و حالت دادن به موهای بازیگران در صحنه فیلمبرداری است. هیر استایلیست های فیلم هم در سینما و هم در تلویزیون کار می کنند و بخش جدایی ناپذیری از صنعت سرگرمی هستند.

 

مدل موهای کاراکترها چگونه طراحی میشوند ؟

 کار یک هیر استایلیست برجسته هالیوود در پیش تولید، با ایجاد و طراحی مدل موی کاراکترها برای فیلم شروع می شود. سرپرست دپارتمان مو ، با کارگردان، طراح تولید و سرپرست گروه چهره پردازی همکاری می‌کند تا طرح‌های مبتکرانه ای خلق کنند  و با زیبایی شناسی بصری فیلم مطابقت داشته باشد.
  •  خواندن فیلمنامه :  فیلمنامه جزئیات مهمی مانند دوره زمانی و مکانی فیلم را نشان می دهد و علاوه بر آن ، اطلاعاتی از ظاهر و شخصیت کاراکتر ها ارائه می دهد که می تواند انتخاب های بعدی طراحی ها را شکل دهد.
  •  تماشای تصاویر مرجع : هنگامی که یک هیر استایلیست متن را به طور کامل از ابتدا تا انتها مطالعه کرد، شروع میکند به بررسی و تماشای تصاویر مرجع ، از مدل موهای مربوط به دوره تاریخی و جغرافیایی  فیلم . و حتی مثلا اگر فیلم در ژانری مثل ژانر علمی تخیلی یا فانتزی باشد، ممکن است فیلم‌های دیگری در این ژانر را تماشا کند تا از انتخاب های رایج مو در این ژانر ها ایده بگیرد .
  •  خلق طرح های نو:  وقتی مطالعه و پژوهش های او به اتمام رسید ، زمان آن است که طرح های جدید و مبتکرانه خودش را خلق کند . شما در این مرحله به عنوان یک مو آرا ، باید به تصاویر بازیگران فیلم رجوع کنید تا مطمئن شوید که مدل موی طراحی شده شما  با ساختار صورت و رنگ‌ پوست صورت بازیگران هماهنگی دارد .

 

وظایف سرپرست دپارتمان مو چیست ؟

 سرپرست دپارتمان مو ( هیر استایلیست اصلی )  مسئول کل دپارتمان مو است و مستقیماً به طراح تولید گزارش کار می دهد.  هیر استایلیست اصلی ، مدت‌ها قبل از اینکه دیگر آرایشگران به گروه عوامل ملحق شوند ، کار تمام وقت روی طرح‌ها و مدل موها را شروع می‌کند و هر روز در طول مدت فیلمبرداری سر صحنه حضور دارد . وقتی کار طراحی خود در پیش تولید را به پایان رساند ، وظایف او سر صحنه فیلمبرداری شروع میشود . که عبارتند از:
  • بر تیم آرایشگران مو نظارت میکنند و وظیفه هرکدام از آنان را بهشان واگذار میکنند .
  • خودشان مدل موی یک یا دو بازیگر اصلی پروژه را اجرا می‌کنند .
  • با سرپرست گروه چهره پردازی همکاری میکنند تا اتاق مو و گریم را بسیار منظم و حرفه ای نگه دارند .

 

هیر استایلیست های فیلم دقیقا چه می‌کنند ؟

 سرپرست دپارتمان مو ،  مسئولیت نظارت بر بخش مو را برعهده دارد  و مسئولیت های مختلفی را به هر کدام از هیر استایلیست ها محول می کند. وظایف دیگر هیر استایلیست های دپارتمان مو عبارتند از:
  • با سرپرست بخش مو گفتگو می‌کنند تا از همه مدل موهای لازم قبل از فیلمبرداری مطلع شوند .
  • موهای بازیگران را در روزهای فیلمبرداری کوتاه کرده و به آن ها حالت می‌دهند .
  • تمام کلاه گیس ها و کلاه های طاسی ( کلاه طاسی مخصوص جمع کردن موی زیر کلاه گیس است ) را در اتاق مو و گریم نگهداری می‌کنند .
  • اطمینان حاصل می کنند که هیچ محصول، کلاه گیس یا کلاه مصنوعی به مو یا پوست طبیعی بازیگران آسیب نمی رساند.
  • یک سری نکات مراقبت از مو یا مراقبت از پوست به بازیگران میدهند که ممکن است در طول فیلمبرداری به آن ها کمک کند.

 

شرایط مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک هیر استایلیست فیلم :

مانند بسیاری از مشاغل صنعت سینما ، راه های زیادی برای ورود به دنیای آرایش موی فیلم وجود دارد. با این حال ، اکثر آرایشگران حرفه ای فیلم دارای برخی یا همه شرایط زیر هستند :
  •  مجوز آرایشگری :  اکثر ایالت ها برای کوتاه کردن، رنگ کردن و حالت دادن به مو به مجوز نیاز دارند.  شما میتوانید با شرکت در یک آموزشگاه آرایشی یا زیبایی دارای مجوز، مهارت‌های فنی مورد نیاز مانند نحوه صحیح شامپو کردن و درست سشوار کردن مو را یاد بگیرید تا به راحتی در آزمون‌های صدور مجوز دولتی شرکت کنید و مجوز بگیرید تا بتوانید در صنعت مو فعالیت کنید. به خاطر داشته باشید که شرایط اخذ مجوز از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، بنابراین برای تبدیل شدن به یک آرایشگر فیلم دریافت مجوز در کالیفرنیا یا نیویورک، جایی که اکثر فیلم ها تولید می شوند،  بسیار مهم است.
  •  تجربه تولید :  بسیاری از افراد حرفه ای گریم و طراحی مو در سینما و تلویزیون ، اولین تجربه حرفه ای خود را در فیلم های کم بودجه یا حتی فیلم های دانشجویی کسب می کنند. شما می‌توانید برای به دست آوردن تجربه بیشتر حضور و کار سر صحنه فیلمبرداری ،  به‌عنوان دستیار تولید در فیلم‌های بزرگ‌تر شروع به کار کنید .
  •  پورتفولیو (آلبوم نمونه کار) : یک هیر استایلیست باهوش و آینده دار باید یک پورتفولیوی قوی برای خودش درست کند و در آن ، طیف وسیعی از عکس‌ و کلیپ‌ از مدل موهایی که برای انواع فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های بلند یا سریال‌های تلویزیونی طراحی کرده قرار دهد ! پورتفولیوی او باید دائماً به روز شود تا کارهای جدیدش را در آن به نمایش بگذارد. بسیاری از آرایشگران فیلم به صورت پاره وقت در آرایشگاه ها هم کار می کنند تا مهارت های خود را در زمانی که سر صحنه نیستند حفظ کنند.
  •  ارتباطات : دپارتمان گریم و آرایش مو در تولید یک فیلم ، بخش بسیار اجتماعی و مفرحی است – جایی که بازیگران قبل از گریم شدن و درست شدن موهایشان ، جمع می شوند و با هم معاشرت می کنند. داشتن رفتاری دوستانه و دلپذیر در صحنه فیلمبرداری ، برای اینکه یک هیر استایلیست فیلم موفق و خوبی باشید اهمیت فراوانی دارد . این رفتار به حفظ روحیه کمک می کند و باعث برقراری ارتباط با بقیه افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت میکنند میشود. و همین اتفاق ممکن است باعث شود که آن ها بخواهند دوباره با شما همکاری کنند ، یا شما را به سایر تهیه کنندگان مسئول استخدام عوامل یک فیلم دیگر پیشنهاد کنند .
 
درباره نقش ها و مسئولیت های گروه فیلم در مسترکلاس جودی فاستر بیشتر بدانید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

5 × 5 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+