سینما اسکولز

چطور ارتباط بهتری با افراد برقرار کنیم؟ ۵ نکته از لوار بارتون

چطور ارتباط بهتری با افراد برقرار کنیم؟ ۵ نکته از لوار بارتون

لوار بارتون، بازیگر، کارگردان و نویسنده ای است که از طریق برقراری ارتباط با مخاطبان پیر و جوان، حرفه ای موفق برای خود ایجاد کرده است. او در این مقاله، توصیه هایی در مورد چگونگی ارتباط بهتر ارائه میدهد.

 

فهرست مطالب:

  • مهارت ارتباطی چیست؟
  • ۴ نوع مهارت ارتباطی
  • ۵ نکته از لوار بارتون برای برقراری ارتباط موثر

 

مهارت ارتباطی چیست؟

مهارت‌های ارتباطی، تاکتیک‌های کلامی و غیرکلامی هستند که برای بهبود اثربخشی ارتباطات استفاده می‌شوند. مهارت های ارتباطی شامل گوش دادن فعال، توانایی درک و سازش متقابل و دریافت بازخورد، همدلی و استفاده آگاهانه از زبان بدن است. ارتباط موثر یک “مهارت نرم” است که برای مصاحبه های شغلی، ارتباط با همکاران و برای سخنرانی در جمع مفید است.

 

تاکتیک‌های ارتباطی مؤثر در بسیاری از موقعیت‌ها کار می‌کنند، اما تقویت مهارت‌های ارتباطی در یک محیط تجاری بسیار مهم است. برخی از مهارت های ارتباطی، مانند ارتباط نوشتاری، به ویژه در زمینه کسب و کار مفید است. مهارت‌های ارتباطی چهره به چهره مثلاً برقراری تماس چشمی مناسب هم برای بسیاری از جنبه‌های زندگی ضروری است، چون یادگیری روش‌های موثر ارتباط از طریق رسانه‌های اجتماعی، تماس‌های تلفنی یا کنفرانس های ویدیویی برای حرفه‌ای‌ها اهمیت فزاینده‌ای دارد. دانستن تفاوت بین برقراری ارتباط و گفتگو هنگام توسعه مهارت های ارتباط موثر بسیار ضروری است. به گفته لوار بارتون، برقراری ارتباط نشان دهنده تمایل به تعامل است، در حالی که گفتگو زیاد عمدی و حساب شده نیست.

 

۴ نوع مهارت ارتباطی:

موقعیت‌های مختلف، به روش‌های مختلف برقراری ارتباط نیاز دارند، البته مهارت‌های ارتباطی زیر به طور گسترده مفید هستند:

ارتباط کلامی: این شکل از ارتباط بین فردی، بر «کلام گفتاری» متمرکز است و به ویژه برای انتقال پیام یا وظایف مهم است. واضح صحبت کردن، انتخاب کلمات آگاهانه و ارائه با اعتماد به نفس، همه مهارت های مهم ارتباط کلامی هستند. یک ارتباط گیرنده کلامی ماهر بر لحن و آهنگ صدایش تسلط دارند. مهارت گوش دادن یک جنبه مهم دیگر از ارتباط کلامی است که میتواند از طریق کار گروهی تقویت شود.

 

ارتباطات کتبی: این شکل از ارتباطات شامل ارسال نامه، ایمیل و حتی پیام‌رسانی در رسانه‌های اجتماعی است. در ارتباط کتبی ، کنترل کمتری بر انتقال لحن و آهنگ صدا داریم، بنابراین باید بتوانیم از ارتباط نادرست و بیان ناواضح پیام خود جلوگیری کنیم پس درست نوشتن یک مهارت ضروری در تجارت و زندگی شخصی شماست. هنگام درخواست برای یک شغل، مهارت‌های ارتباطی نوشتاری یکی از اولین چیزهایی است که کارفرما در نامه پوششی بررسی میکند.

 

ارتباط غیرکلامی: این نوع ارتباطات از طریق نشانه های غیرکلامی برقرار می شوند و احساسات را منتقل می کنند و پیام های کلامی را تکمیل می کنند. ارتباط غیرکلامی میتواند آگاهانه یا ناخودآگاه باشد – برای مثال، تکان دادن سر یک اقدام تأیید کننده آگاهانه است در حالی که یک حالت چهره یا لحن صدای شما میتواند ناخواسته، احساس عصبی بودن را منتقل کند. یادگیری مهارت مدیریت زبان بدن و رمزگشایی نشانه های غیرکلامی دیگران، یک ویژگی ظریف و مهم در بین ارتباط گیرندگان ماهر است.

 

ارتباط بصری: تصاویری مانند اینفوگرافیک ها یا نمودارها هم می توانند برای نشان دادن یک مفهوم یا انتقال پیام مفید باشند. یک ارتباط بصری ماهرانه، تصویر خاصی را در ذهن افراد قرار میدهد، از تصاویری استفاده میکند که به راحتی قابل درک هستند و فقط در صورت لزوم از وسایل کمک آموزشی بصری استفاده می کنند.

 

برقراری ارتباط خوب، یک مهارت حرفه ای ضروری است که نشان دهنده هوش هیجانی شخص است. هر شخص سبک ارتباطی منحصر به فردی دارد، بنابراین سخنوران عالی باید از تفاوت های ظریف بین فرهنگی آگاه باشند، مهارت های بین فردی پیشرفته داشته باشند و ذهن خود را نسبت به روش های جدید تعامل، به ویژه در محل کار، باز نگه دارند.

 

۵ نکته از لوار بارتون برای برقراری ارتباط موثر:

گفتگو و برقراری ارتباط ممکن است شباهت هایی داشته باشند، اما یکسان نیستند. به گفته لوار بارتون، «ارتباط» عمدی و آگاهانه است، در حالی که مکالمه یا گفتگو، زیاد ساختارمند نیست. لوار به عنوان یک بازیگر و داستان گو، از مهارت های ارتباطی خود برای رساندن پیام مورد نظر استفاده میکند. در این قسمت، توصیه های او برای تبدیل شدن به یک ارتباط گیرنده موثر را یاد میگیرید:

 

آگاه باشید: قبل از برقراری ارتباط، مهم است که بدانید چرا میخواهید ارتباط برقرار کنید و چه پیامی را میخواهید منتقل کنید. ببینید “آیا من فقط به صحبت کردن در اینجا علاقه مندم یا واقعاً سعی دارم ارتباط برقرار کنم؟” لوار می گوید. “آیا هدف عمیق تری دارید؟ آیا دلیلی وجود دارد که باید با این شخص ارتباط برقرار کنید؟ چه چیزی را میتوانید به این لحظه وارد کنید؟ چه چیزی میتوانید بگویید و در نتیجه چه چیزی دریافت کنید؟ این تلاش برای آگاهی، آگاهی از دلایلی که در حال برقراری ارتباط هستیم و نحوه برقراری ارتباط مهم است.»

 

به نشانه های غیرکلامی تکیه کنید: در مجموعه تلویزیونی «پیشتازان فضا: نسل بعدی»، شخصیت لوار بارتون چشمانش را پوشانده بود، بنابراین نمی توانست با بازیگران دیگر ارتباط چشمی برقرار کند. او برای ارتباط غیرکلامی، شروع به استفاده از زبان بدن کرد. لوار می‌گوید: «بدن من دارد همراه با من داستانی را تعریف می‌کند و می‌خواهم از آنچه بدنم به عنوان بخشی از این ارتباط می‌گوید آگاه باشم. ما اغلب آنقدر روی ارائه کلمات متمرکز می شویم که از میزان ارتباطی که ناخودآگاه انجام می دهیم غافلیم.

 

درک مشترک ایجاد کنید: ایجاد صمیمیت و درک مشترک، راهی است که دو یا چند نفر یا یک گروه میتوانند با هم همدلی کنند. لوار پیشنهاد می کند از «رفتار آینه ای» به عنوان راهی برای ایجاد درک مشترک استفاده کنید. «فرض کنید که می‌خواهید با کسی ارتباط برقرار کنید که پا روی پا انداخته است. لوار می‌گوید، به راحتی می شود ماهرانه‌ این زبان بدن را تقلید کرد و از این طریق ارتباط برقرار کرد. “اگر در این کار مهارت داشته باشید، ممکن است پیشرفت کنید و پس از رفتار آینه ای شروع به برقراری ارتباط کنید.”

 

فعالانه گوش دادن را تمرین کنید: با اینکه شما هم می‌خواهید پیامی را منتقل کنید، ولی ارتباط سالم یک طرفه نیست. شما باید شنونده خوبی باشید و به دیدگاه‌های دیگران خوب توجه کنید و به فردی که در حال ارتباط با او هستید کمال توجه را داشته باشید. لوار می‌گوید: «یک بخش واقعاً کلیدی از یک ارتباط درست، گوش دادن است». “آنچه باید هنگام گوش دادن به خاطر داشته باشیم این است که باید حرف خود را برای لحظه ای کنار بگذاریم… توانایی ما برای یک لحظه کنار گذاشتن آنچه فکر می کنیم مهم است، به ایجاد اعتماد با شما با اشخاص کمک میکند و تجربه گوش داده شدن به آن ها میدهد.

 

درست تنفس کنید: لوار بارتون در پادکست خود، «LeVar Burton Reads»، هر داستان را با دعوت از شنوندگان به تنفس عمیق شروع میکند، چون قبل و بعد از به اشتراک گذاشتن یک پیام، احساس جدا بودن دارد. لوار می‌گوید: «آن تنفس، در آن لحظه جوری است که انگار چیزی قبلا جریان داشت و حالا چیز دیگری جریان دارد»، این نوع وقفه ها برای انسان‌ها واقعاً مهم اند. همیشه اینطوری درگیر می شویم. همه ما نظم را دوست داریم. در این فرآیند پیشرفت می کنیم. وقتی که درگیر این نوع فعالیت‌ها شویم، به انسانیت خود رجوع می کنیم. چون این ها کارهایی هستند که ما کاملاً طبیعی انجام می‌دهیم.»

دیدگاه‌ها (0)

*
*

16 − 8 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+