سینما اسکولز

چطور در ۵ مرحله برای فیلم بعدی خود انیماتیک بسازید؟

چطور در ۵ مرحله برای فیلم بعدی خود انیماتیک بسازید؟

فیلمسازان از استوری‌بوردهای متحرک که « انیماتیک » نامیده می‌شود برای کمک به شبیه‌سازی نماها، جریان و شیوه تدوین یک فیلم قبل از شروع فیلمبرداری استفاده می‌کنند که به عنوان یک پیش نویس کلی برای کمک به تعیین جهت بصری داستان عمل می‌کنند.

 

فهرست مطالب :

  • انیماتیک چیست؟
  • هدف از استفاده از انیماتیک چیست؟
  • چطور یک انیماتیک بسازیم؟

 

انیماتیک چیست؟

انیماتیک یک استوری بورد متحرک است – نمایش اسلایدی از تصاویر که نحوه حرکت را نشان می دهند. برای ساختن یک انیماتیک، تصاویر استوری‌بورد به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک انیمیشن ساده و کلی، معمولاً با جلوه‌های صوتی یا موسیقی ایجاد کنند، و به فیلمسازان نشان دهند که انیمیشن نهایی یا فلان سکانس لایو اکشن در نهایت چگونه خواهد شد . انیماتیک ها اغلب نحوه حرکات کاراکترها و حرکات دوربین و همچنین ترنزیشن ها را شامل می‌شوند.

 

هدف از استفاده از انیماتیک چیست؟

انیماتیک یک ابزار مفید در پیش تولید است که برای انتقال زمان بندی و نشان دادن نحوه پخش یک سکانس از داستان با موسیقی، جلوه های صوتی یا دیالوگ استفاده می شوند. این مجموعه تصاویر متحرک ، استوری‌بورد را در قالب یک ویدیو زنده می‌کنند و به فیلمسازان کمک می‌کنند تا دید بصری بهتری از ریتم صحنه‌های خود داشته باشند و هرگونه تغییر در زمان‌بندی یا تنظیمات مورد نیاز را نشان می‌دهد .

 

ساختن فیلم، به ویژه فیلم های انیمیشنی، فرآیند بسیار زمان بری است و انیماتیک ها می توانند به کاهش مدت زمان لازم برای رسیدن به یک محصول نهایی شسته و رفته کمک کنند. انیماتیک ها عمدتاً در ساخت فیلم‌های انیمیشن استفاده می‌شوند، اگرچه فیلمسازان لایو اکشن هم از این ابزار برای ترسیم صحنه‌های پیچیده استفاده می‌کنند.

 

چطور یک انیماتیک بسازیم؟

انیماتیک ها تصاویر ثابت استوری بورد را به تصاویر متحرک تبدیل می کنند. برای ساختن انیماتیک می‌توانید این کارها را انجام دهید:

  1. استوری بورد خود را آپلود کنید : برای شروع فرآیند ساخت انیماتیک، باید استوری‌بردهای خود را در نرم‌افزار ویرایش ویدیو آپلود کنید.
  2. یک تایم لاین ایجاد کنید : در مرحله بعد، باید مدت زمان هر انیماتیک را مطابق با فیلم خود تعیین کنید. اگر فیلم شما ۹۰ دقیقه است، می توانید از انیماتیک ها برای ترسیم زمان بندی هر صحنه استفاده کنید تا در زمان شروع فیلمبرداری از مدت زمان دلخواه فیلم خود جلوتر نروید .
  3. صدا اضافه کنید : افزودن دیالوگ و صدا به انیماتیک به شما کمک می‌کند تا صحنه‌های خود را بهتر تجسم کنید،ضربات غیرضروری را ویرایش کنید، و قبل از شروع تولید فیلم ، زمان و ریتم بهتری را برای فیلم خود مشخص کنید.
  4. حرکت کاراکتر ها را مورد تاکید قرار دهید : انیماتیک همان سکانس های انیمیشنی صاف و تمیز و پرداخت شده‌ای که در تلویزیون یا سینما می‌بینید نیست – انیماتیک از تصاویر استوری‌بورد گرفته می‌شود، به سرعت تولید می‌شود و اغلب با وضوح پایین و به صورت ناهموار است. برای نشان دادن حرکت کاراکتر روی صفحه، باید فِلِش هایی را به انیماتیک خود اضافه کنید.
  5. حرکت دوربین را مورد تاکید قرار دهید : انیماتیک ها می توانند نحوه حرکت دوربین در طول یک صحنه را هم نشان دهند. برای نشان دادن نماهای کارگردانی شده بخصوص، مثلاً حرکت دوربین روی دالی یا جلوه های انتقالی،فلش هایی را به انیماتیک خود اضافه کنید تا تصور دقیق تری از نحوه نمایش محصول نهایی ارائه دهید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

14 − چهارده =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+