سینما اسکولز

چطور کالریست شویم ؟ ۴ نکته برای کار به عنوان یک کالریست

چطور کالریست شویم ؟ ۴ نکته برای کار به عنوان یک کالریست

هنر یک کالریست خفن می تواند هر فیلم کوتاه، فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی را به شدت جلا ببخشد.

 

فهرست مطالب :

  • کالریست کیست ؟
  • وظیفه کالریست در یک فیلم چیست؟
  • ۴ نکته برای تبدیل شدن به یک کالریست فیلم

 

کالریست کیست ؟

«کالریست» یکی از تکنسین های پس تولید فیلم است که مسئولیت طراحی الگوی رنگی فیلم به منظور دستیابی به یک سبک یا حال و هوای خاص در فیلم را بر عهده دارد. پس از اتمام مراحل فیلمبرداری و تدوین ، فیلم به کالریست فرستاده می‌شود. کالریست با کارگردان و فیلمبردار فیلم همکاری می‌کند و تضمین می‌کند که اثر نهایی دقیقاً همانطور که در نظر گرفته شده و در ذهن خالق اثر بوده به نظر می‌رسد. کالریست خطاهای فنی رنگ را هم تصحیح می‌کند و در صورت لزوم، رنگ‌ها را تغییر می‌دهد تا ظاهری طبیعی به تصاویر ببخشد.

 

کالریست های حرفه‌ای ،در یک محیط کنترل‌شده به اسم اتاق مخصوص رنگ (Color suite) کار می‌کنند. اتاق‌ های مخصوص کالریست ها ، دیوارهای خاکستری خنثی و نورپردازی مناسب دارند تا بتوانند هنگام مشاهده رنگ ها قضاوت دقیقی داشته باشند. کالریست ها در آغاز پیدایش فیلم رنگی ، با استفاده از پردازش های فتوشیمیایی،رنگ خودِ فیلم خام را تغییر می‌دادند، اما در هالیوود مدرن، کالریست های دیجیتال از نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای دستیابی به نتیجه مشابه استفاده می‌کنند.

 

وظیفه کالریست در یک فیلم چیست؟

وظایف یک کالریست در فیلم معمولاً به دو دسته تقسیم می شود: درجه بندی رنگ و تصحیح رنگ:

  • درجه بندی رنگ (کالر گریدینگ) : این فرآیند شامل تنظیم شکل و ظاهر فیلم و ویدئو برای اهداف خلاقانه یا فنی است. بعضی از ویژگی هایی که کالریست ها از طریق فرآیند درجه بندی رنگ تنظیم و اصلاح می کنند عبارتند از کنتراست، رنگ، تعادل رنگ سفید، سطح سیاهی، اشباع رنگ و درخشندگی. کالریست ها  از درجه‌بندی رنگ برای اهداف هنری استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که پالت رنگی فیلم فضا ، سبک یا احساس مد نظر و بخصوصی را منتقل می‌کند. برای مثال، در «ماتریکس»، تمام صحنه‌هایی که در دنیای کامپیوتری اتفاق می‌افتند، در طیف رنگی سبز درجه بندی شده اند تا با حس مانیتورهای تک رنگ قدیمی مطابقت داشته باشند. این به بیننده اجازه می دهد تا دنیایی که هر صحنه در آن اتفاق می افتد را شناسایی کند.

 

  • کالر کارکشن (اصلاح یا تصحیح رنگ) : این فرآیند که زیرمجموعه ای از درجه بندی رنگ محسوب می‌شود ، به طور خاص روی اصلاح اشتباهات فنی تمرکز می کند تا کاری کند که فیلم و ویدئو تا حد امکان واقعی و طبیعی به نظر برسند. اصلاح رنگ کار ضروری است چون دوربین ها نمی توانند نور را دقیقاً مثل چشم انسان ثبت کنند. علاوه بر این، هنگام فیلم‌برداری از صحنه‌های طولانی خارجی در نور طبیعی، خورشید به مرور زمان حرکت می‌کند که همین امر باعث تغییر نور می‌شود. یک مثال رایج از اصلاح رنگ، “تنظیم نور” است تا در صحنه ثابت به نظر برسد. اصلاح رنگ هم برای بهینه سازی فیلم استفاده می شود تا جلوه های بصری اضافه شده (VFX) تا حد امکان یکپارچه با هم ترکیب شوند.

 

یک کالریست فیلم بیشتر کارهای خود را در مراحل پس تولید انجام می‌دهد، اما چند استثنا هم وجود دارد. بعضی وقت ها پیش می‌آید که یک کالریست در حین پیش‌تولید با فیلمبردار همکاری می‌کند تا جداول جستجو (LUTs)  ایجاد کنند و یک زیبایی‌شناسی پیش فرض برای فیلم ایجاد کنند. کالریست ها گهگاه در طول فیلمبرداری هم کمک می‌کنند تا راش های درجه‌بندی شده را به تهیه کنندگان تحویل دهند.

 

۴ نکته برای تبدیل شدن به یک کالریست فیلم :

برای تبدیل شدن به یک کالریست ، نیازی به رفتن به دانشکده فیلمسازی نیست، اما حتماً باید مهارت‌های لازم را بیاموزید تا بتوانید در بازار کار کالریست ها مسیر خودتان را پیدا کنید :

  1. به دنبال کار در یک استودیوی پس تولید باشید: استودیوهای پس تولید فیلم ، استودیوهای کاملی هستند که به طور خاص روی مرحله پس تولید یک فیلم تمرکز می کنند. این مکان‌ها بهترین جا برای جستجوی یک شغل مبتدی و بدون نیاز به تجربه، مثل دستیار پس تولید هستند. از آنجایی که سرمایه‌گذاری روی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای گران قیمت مخصوص درجه‌بندی رنگ گزینه زیاد مناسبی نیست، کار در یک استودیوی پس تولید به شما این امکان را می‌دهد که به تجهیزات پیشرفته‌ای که برای یادگیری فوت و فن و اصول اولیه نیاز دارید دسترسی داشته باشید. پس از اینکه آنجا استخدام شدید، در مورد امکان کمک به کالریست های حرفه ای فیلم پرس و جو کنید. هدف شما این است که نه تنها از کالریست ها بیاموزید، بلکه زمانی که به دستیار کالریست نیاز دارند، شما گزینه اول استخدام آن ها باشید .
  2. درباره این هنر مطالعه داشته باشید: قبل از اینکه بتوانید به پتانسیل خلاقانه خود برسید، باید مطمئن شوید که درک فنی از الزامات این شغل را دارید. کتاب های تئوری رنگ را بخوانید و کتابچه راهنمای ابزارهای درجه بندی رنگ استاندارد سینما را مطالعه کنید. با تماشای فیلم های آموزشی یا شرکت در کلاس ها، مهارت های خود را تقویت کنید. در اوقات فراغت، مهارت های خود را تمرین کنید و تکنیک های جدید را امتحان کنید.
  3. همینطور که تجربه کسب می‌کنید ، برای خودتان یک دمو ریل بسازید: یک راه آسان برای کسب تجربه، جستجوی فرصت های شغلی در فیلم‌های مستقل یا فیلم‌های کوتاهی است که در منطقه شما تولید می‌شوند.فیلمسازان مستقل معمولا انقدر بودجه کمی برای اختصاص دادن به کالریست فیلم دارند (یا اصلاً بودجه ندارند) که مایلند شانس خود را با یک کالریست کم تجربه تر امتحان کنند. بعداً زمانی که کار رنگ آمیزی چند پروژه را انجام دادید، گام بعدی شما این است که یک دمو ریل از رزومه خود بسازید تا برای کارگردانان ارسال کنید که بتوانند مهارت ها و سبک منحصر به فرد شما را ببینند.
  4. با کارگردانان و فیلمبرداران با استعداد آشنا شوید: حتی اگر به یک کالریست چیره دست هم تبدیل شوید، کار شما به اندازه تصویری که درجه‌بندی رنگی می‌کنید خوب خواهد بود. این بدان معناست که ملاقات و آشنایی با فیلمسازان با استعدادی که بتوانید با آنها ارتباط کاری برقرار کنید، بسیار حیاتی است. هدف شما این است که شبکه ای از کارگردانان و فیلمبرداران با استعداد و موفق داشته باشید که در صورت نیاز به یک کالریست به شما مراجعه کنند. این نه تنها به شما کمک می کند تا از داخل شبکه خودتان شغل پیدا کنید، بلکه باعث بهبود وضعیت رزومه شما هم می شود که همین امر ، استخدام شدن شما توسط افراد خارج از شبکه را هم آسان تر می کند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

پانزده + نه =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+