سینما اسکولز

چطور یک Demo Reel بسازیم ؟ راهنمای بازیگران برای ساختن دمو ریل

چطور یک Demo Reel بسازیم ؟راهنمای بازیگران برای ساختن دمو ریل

اکثر بازیگران – از فارغ التحصیلان دانشکده هنرهای نمایشی گرفته تا بازیگران آماتور و تازه کار و حرفه ای ها و کهنه کارها -همه یک «دمو ریل» دارند تا خودشان را به مسئولان انتخاب بازیگر نشان دهند. انتخاب صحنه های درست برای قرار دادن در دمو ریل و مونتاژ صحیح آن ها می تواند به شما کمک کند تا یک تست بازیگری پرفکت و موفق داشته باشید.

 

فهرست مطالب :

  • دمو ریل چیست ؟
  • چطور یک دمو ریل بسازیم؟

 

 آموزش بازیگری توسط ساموئل جکسون

 

دمو ریل چیست ؟

دمو ریل (Demo reel) برای بازیگر (که با اسم های “ShowReel”  یا “Sizzle Reel”  هم شناخته می شود) یک ویدئوی ویرایش شده‌ی یک تا دو دقیقه ای از بهترین بازی های یک بازیگر است. عوامل استعدادیابی، مدیران، مسئول انتخاب بازیگران و کارفرمایان هنگام جستجوی استعدادهای جدید بازیگری برای کار خود، دمو ریل های افراد را تماشا می‌کنند.

 

مدیربرنامه ها و مسئولان کمپانی های استعدادیابی وقتی می‌خواهند درباره اینکه مدیربرنامه چه کسی بشوند یا چه کسی را معرفی کنند ، دمو ریل بازیگر را تماشا می‌کنند و همان دمو ریل های مشتریان خود را برای تهیه کنندگان ارسال می‌کنند تا برای آن ها نقش بگیرند . مسئول انتخاب بازیگر ازدمو ریل استفاده می‌کند تا یک تصور از توانایی‌های بازیگر پیدا کند و کاریزمای آن‌ها در مقابل دوربین را ارزیابی کند. یک دمو ریل عالی می تواند مسئول انتخاب بازیگر را متقاعد کند که فلان بازیگر را به تست بازیگری برای یک نقش دعوت کند.

 

چطور یک دمو ریل بسازیم؟

موقع درست کردن دمو ریل به یاد داشته باشید که این فایل ، مجموعه ای از بهترین کارهای شماست. اطمینان حاصل کنید که فیلم از کیفیت بالایی برخوردار است و فقط شامل اجراهایی است که توانایی های شما را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارند. در اینجا چند توصیه برای گرفتن دمو ریل آورده شده :

 

برای هر نقشی که می توانید اقدام کنید : فیلمی که خودتان از بازی خودتان در یک صحنه ضبط می‌کنید برای استفاده در دمو ریل قابل قبول است، اما داشتن ویدئو از کارهای حرفه ای خیلی بهتر است . به دنبال فرصت هایی برای انتخاب شدن در یک سریال اینترنتی، فیلم های دانشجویی یا فیلم های کوتاه مستقل باشید. ممکن است برای این نوع کارها دستمزد زیادی دریافت نکنید، اما همین که با بازی در این نقش ها ، ویدئو های کیفیت بالایی برای دمو ریل خود به دست می‌آورید باعث ارزشمند شدن همین نقش های ابتدایی می‌شود .

 

فیلم بازی خود را دریافت کنید :  هنگامی که فیلمبرداری یک پروژه را به پایان می رسانید، به کارگردان یا تهیه‌کننده بگویید که دوست دارید یک کپی از صحنه بازی خودتان برای اضافه کردن به دمو ریل دریافت کنید و راه ارتباطی با آن ها را بپرسید. از آنجایی که فرآیند پس تولید زمان بر است، چند ماه صبر کنید تا به طور رسمی با آن ها تماس بگیرید و ازشان بخواهید یک فایل ویدیویی از صحنه بازی شما را برای شما ارسال کنند.

 

یک تدوینگر استخدام کنید یا استفاده از نرم افزار های تدوین را یاد بگیرید : نیازی نیست که دمو ریل شما بسیار شیک و تجملی به نظر برسد، ولی به هر حال باید بی عیب و نقص و شسته و رفته باشد . اگر نمی‌دانید چگونه از نرم‌افزار های تدوین استفاده کنید، فردی را استخدام کنید که در کار ویرایش دمو ریل تخصص دارد، یا از یک دوست با مهارت‌های اولیه تدوین ویدیو بخواهید که به شما کمک کند. ولی خیلی خوب است اگر بتوانید یاد بگیرید که خودتان ویدئو ها را ویرایش کنید.

 

مدت زمان دمو ریل را کوتاه نگه دارید : یک تا دو دقیقه زمان خوبی برای یک دمو ریل مناسب است. سعی کنید سه تا پنج صحنه را بگنجانید که هم کارهای کمدی و هم دراماتیک شما را به نمایش بگذارد.

 

با چشمگیرترین بازی های خود شروع کنید : شما هیچوقت نمی دانید که بیننده چه زمانی تماشای دمو ریل شما را متوقف می کند، بنابراین اول شاخص ترین آثار خود را قرار دهید. این بدان معناست که فیلم‌ها و سریال های تلویزیونی که بازی کردید را در قسمت اول قرار دهید و فیلم‌های کوتاه، سریال‌های اینترنتی، فیلم‌های دانشجویی و صحنه‌های ضبط‌ شده توسط خودتان را بعدا از آنها اضافه کنید.

 

تمرکز ویدئو را روی بازی های خودتان نگه دارید : بخش اعظم دمو ریل شما باید به جای دیگر بازیگران صحنه هایتان، کانون توجه را روی شما نگه دارد. صحنه هایی را انتخاب کنید که در آن ها ، قسمت اعظم دیالوگ را خودتان بیان می کنید.

 

حتماً اطلاعات تماس خود را قرار دهید : در پایان دمو ریل خود، اطلاعات تماستان را اضافه کنید: نام، آدرس ایمیل، وب سایت و مدیربرنامه (در صورتی که مدیربرنامه دارید).

 

به تکمیل دمو ریل خود ادامه دهید : همینطور که نقش های بیشتری به دست می آورید و حرفه شما شکوفا می شود، دمو ریل آثارتان را با فیلم های جدیدی که بازی می‌کنید به روز کنید تا همیشه بهترینِ خودتان باشید .

 

دمو ریل خود را به راحتی به صورت آنلاین در دسترس قرار دهید : دمو ریل خودتان را به صورت آنلاین در وب سایت شخصی و وب سایت های انتخاب بازیگر پست کنید تا هر کسی که دنبال شما می‌گردد به راحتی دمو ریل شما را پیدا کند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

بیست − 5 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+