سینما اسکولز

چگونه طراح استوری برد شویم؟

چگونه طراح استوری برد شویم؟

در این مقاله یاد میگیرید که چطور یک هنرمند طراح استوری بورد شوید و طراحی های بصری برای پروژه های رسانه ای انجام دهید.

 

فهرست مطالب:

  • استوری بورد آرتیست کیست؟
  • طراحی استوری برد به چه معناست؟
  • ۴ مهارت مهم برای طراحان استوری برد
  • چطور در ۳ مرحله ، طراح استوری بورد شویم؟

 

استوری بورد آرتیست کیست؟

طراح استوری‌برد یا استوری بورد آرتیست ، یک سری تصاویر متوالی از فیلمنامه و متن در فرآیند پیش‌ تولید فیلم‌های بلند، سریال های تلویزیونی، انیمیشن، بازی‌های ویدیویی، موزیک ویدیوها و سایر تولیدات رسانه‌ای طراحی می‌کند. هنرمندان استوری بورد از نزدیک با کارگردانان، تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان همکاری می کنند تا به تجسم هر فریم از پروژه کمک کنند.

 

طراحی استوری برد به چه معناست؟

طراحی استوری بورد، فرآیند به تصویر کشیدن خط داستانی فیلم به صورت نما به نما روی کاغذ یا به صورت دیجیتال است، مثل یک کتاب کمیک. این نوع هنر کانسپت محور، به سازندگان رسانه کمک میکند تا شخصیت ها و کنش های داستان را بصری کنند. استوری بوردها به کارگردان ها کمک می کنند تا نحوه فیلمبرداری یک سکانس را برنامه ریزی کنند. برای فیلم‌های انیمیشنی، انیماتورها از استوری‌برد استفاده می‌کنند تا بدانند چگونه یک سکانس را به بهترین شکل متحرک کنند. استوری‌بردها برای فرآیند پیش‌تولید ضروری هستند و به تیم‌های خلاق اجازه می‌دهند قبل از فیلمبرداری برنامه‌ریزی کنند و در نهایت در زمان تیم‌های تولید صرفه‌جویی کنند.

 

۴ مهارت مهم برای طراحان استوری برد:

طراحان استوری برد باید مهارت های فنی طراحی ، توانایی برقراری ارتباط و همکاری موثر با اعضای تیم سازنده را داشته باشند. این چهار مهارت لازم برای هنرمندان استوری‌برد را به خاطر داشته باشید:

طراحی: طراح استوری برد باید مهارت‌های قوی در طراحی فیگور داشته باشد و بتواند محیط‌ها و چیزهای مختلف را نقاشی کند. استوری‌بورد آرتیست ها این توانایی را دارند که طراحی های سریع با قلم و جوهر بکشند، به‌ویژه زمانی که نظر کارگردان در مورد اینکه یک صحنه چگونه باید به نظر برسد تغییر میکند. همچنین برای هنرمندان استوری بورد بسیار مهم است که در طراحی دیجیتال با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مانند Photoshop، Illustrator و InDesign مهارت داشته باشند.

 

فیلم‌برداری: طراحان استوری‌برد باید با نحوه عملکرد دوربین‌ها در تولید فیلم آشنا باشند تا به بهترین شکل بتوانند آنچه دوربین میبیند و زوایای مختلف دوربین را تصور کنند.

 

مهارت های ارتباطی: علاوه بر مهارت های فنی، مهارت های نرم – به ویژه مهارت های ارتباطی – برای طراحان بسیار ضروری اند. کار یک استوری برد آرتیست کمک به تحقق ایده های کارگردان، تهیه کننده و نویسنده است. بنابراین باید با تیم تولید در مورد نیازهای خود ارتباط برقرار کنند، این نیازها را بر روی تابلوی طراحی مجسم کنند و به طور موثر بر اساس بازخورد تغییرات ایجاد کنند.

 

داستان گویی: آگاهی از نحوه داستان گویی بصری برای هنرمندان استوری بورد ضروری است. این هنرمندان چند رسانه ای باید بدانند که چگونه یک فیلمنامه را بخوانند و تفسیر کنند و تصاویر داستان را جوری تصور کنند که داستان به جلو حرکت کند.

 

چطور در ۳ مرحله ، طراح استوری بورد شویم؟

هنرمندان استوری‌بورد معمولاً به‌عنوان هنرمندان مفهومی یا انیماتور شروع به کار می‌کنند و می‌توانند به مدیر پروژه و کارگردان هنری ارتقا پیدا کنند. برای تبدیل شدن به یک طراح استوری بورد مراحل زیر را دنبال کنید:

تحصیلات کسب کنید : بسیاری از طراحان استوری برد دارای مدرک لیسانس در رشته های انیمیشن سازی، طراحی گرافیک، رسانه های دیجیتال یا هنرهای زیبا هستند. یا میتوانید در یک مدرسه هنری که دارای رشته انیمیشن یا تصویرسازی است ثبت نام کنید تا مهارت های لازم را کسب کنید.

 

تجربه کسب کنید: دوره های کارآموزی می توانند تجربیات ارزشمندی را برای تکمیل آموزش های شما فراهم کنند. مشاغل ابتدایی برای طراحان استوری بورد شامل کار به عنوان انیماتور، هنرمند مفهومی یا ویرایشگر استوری بورد است. معمولاً قبل از پیدا کردن کارهای تمام وقت در شرکت های تولید فیلم یا سریال های تلویزیونی، باید به صورت پروژه ای کار کنید.

 

شبکه سازی انجام دهید: آژانس های تبلیغاتی و استودیوهای انیمیشن سازی، مانند دیزنی و پیکسار، هنرمندان استوری بورد را به صورت تمام وقت استخدام می کنند. با این حال، بسیاری از هنرمندان استوری‌برد به عنوان فریلنسر کار می‌کنند. شبکه سازی و ایجاد ارتباط با دیگر هنرمندان و کارفرمایان بالقوه حیاتی است. یک نمونه کار (پورتفولیو) برای کار خود ایجاد کنید و در رویدادهای حضوری صنعت سرگرمی شرکت کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

پنج × سه =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+