سینما اسکولز

چگونه یک انیماتور استاپ موشن شویم ؟

چگونه یک انیماتور استاپ موشن شویم

انیماتور استاپ موشن – Stop Motion Animator  چیست؟

انیماتور استاپ موشن  – Stop Motion Animator  فردی است که از تکنیک فیلمسازی به نام استاپ موشن / Stop Motion استفاده می کند که در آن اشیاء در فواصل کوچک بین فریم های عکس گرفته شده به صورت فیزیکی و جداگانه تغییر حالت یا تغیر شکل داده می شوند.

 

کار استاپ موشن انیماتور چیست؟

نقش انیماتور استاپ موشن  شامل استفاده از مدل‌ها، عروسک‌ها یا اجسام دیگر برای ساخت فیلم‌های انیمیشن، تبلیغات تلویزیونی ، سرگرمی‌های و …  است. آنها هنر عکاسی را با مهارت روایی و همچنین توانایی مدیریت نور و محاسبه زوایا برای ایجاد انیمیشن استاپ موشن بدون تغییرات دیجیتالی ، ترکیب می کنند.

یک  انیماتور استاپ موشن با گرفتن عکس از اشیا و صحنه ها در موقعیت های مختلف، انیمیشن را می سازد. وقتی این تصاویر کنار هم قرار می گیرند، به نظر می رسد که جسم  در صحنه حرکت می کند.
این رویکرد خارق‌العاده  آن را به یک نوع انیمیشن جذاب تبدیل می کند، کاملاً متفاوت از یک کارتون طراحی شده با دست یا انیمیشن کامپیوتری، و این تکنیک در برخی از موفق ترین پروژه های انیمیشنی که تا کنون تولید شده استفاده شده است.
به‌عنوان یک انیماتور استاپ موشن، باید نور و زوایای هر نما را برای دراماتیک کردن صحنه‌ها، تشکیل یک خط داستانی جذاب، و استفاده از استاپ موشن به عنوان تکنیکی برای ایجاد واضح‌تر داستانی که می‌خواهید بگویید، درک کنید.

 

مهارت های کلیدی

  • درک خوب از اثرات نور و زوایای مختلف 
  • مهارت عکاسی خوب
  • خلاقیت
  • انعطاف پذیری برای جابجایی بین پروژه ها
  • چشم خوب برای جزئیات
  • تعامل با صنعت
  • توانایی کار با دیگران و کار بطور مستقل
  • استعداد هنری و مهارت های فنی
  • صبر!

چگونه یک انیماتور استاپ موشن شوید

برای تبدیل شدن به یک انیماتور استاپ موشن، مدرک با گرایش هنرهای زیبا، فیلم، انیمیشن یا موضوعات مرتبط دیگر می تواند مفید باشد زیرا مهارت های مربوطه را در اختیار شما قرار می دهد.
برخی از کارفرمایان علاوه بر این ، می توانند نیاز به چند سال تجربه تولید حرفه ای هم  داشته باشند، اما این موضوع همیشه ضروری نیست.
اگر می خواهید یک انیماتور استاپ موشن شوید و هیچ تجربه ای پیش از این ندارید، می تواند ایده خوبی باشد که با انجام کارهای شخصی، شغل پاره وقت، بصورت داوطلب یا حتی کارآموزی این تجربه را کسب کنید. هر تجربه ای بهتر از نداشتن تجربه است!

 

به چه میزان امکان پیشرفت دارید ؟

انتظار می رود که استخدام  انیماتور استاپ موشن برای سالهای آینده همراه با رشد باشد و این در نتیجه افزایش تقاضا برای انیمیشن و جلوه های بصری واقعی تر در بازی های ویدیویی، فیلم ها و تلویزیون است.
در حالی که محبوبیت انیمیشن های استاپ موشن با ظهور فناوری رایانه کاهش یافته است، هنوز هم تقاضای کمی برای این هنر وجود دارد زیرا حرکت استاپ موشن در منحصر به فرد بودن آن جذاب است.
بنابراین، به عنوان یک  انیماتور استاپ موشن ممکن است این فرصت را داشته باشید که روی پروژه های بسیار مهمی کار کنید که برای سایر انیماتورها در دسترس نیستند.

 

تبدیل شدن به یک انیماتور استاپ موشن

اگر برای گام بعدی در حرفه خود آماده هستید، چرا به دوره های آموزشی منتشر شده در سایت سینِما اسکولز سر نمی‌زنید :

 دوره آموزش انیمیشن سازی : ساخت استاپ موشن 

دیدگاه‌ها (0)

*
*

5 × پنج =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+