سینما اسکولز

چگونه یک تریلر فیلم بسازیم؟ ۶ نکته برای ساختن تریلر فیلم

چگونه یک تریلر فیلم بسازیم؟ ۶ نکته برای ساختن تریلر فیلم

«تریلر فیلم» یک ابزار تبلیغاتی است که ویژگی های برجسته یک فیلم را به نمایش می گذارد تا تماشاگران را متقاعد به دیدن فیلم کند. یک تریلر عالی باید بینندگان را در یک بازه زمانی فشرده مجذوب خود کند.

 

فهرست مطالب:

  • تریلر فیلم چیست؟
  • چرا پیش نمایش ها “تریلر” نامیده می شوند؟
  • مدت زمان پخش یک تریلر چقدر است؟
  • چگونه یک تریلر فیلم بسازیم؟

 

تریلر فیلم چیست؟

“تریلر فیلم” یک جور تبلیغات برای یک فیلم بلند است که قرار است در آینده اکران شود و هدف آن جذب مخاطبان و ایجاد هیجان برای فیلم است. یک تریلر، پیش نمایشی از فیلم را بدون فاش کردن و اسپویل شدن داستان ارائه می‌دهد و عوامل اصلی بخش خلاق فیلم (بازیگران اصلی و کارگردان، نویسندگان یا تهیه کنندگان) را معرفی می‌کند و تاریخ اکران را هم شامل می‌شود.

 

چرا پیش نمایش ها “تریلر” نامیده می شوند؟

تریلر ها به این دلیل اینگونه نامیده می شوند چون در آغاز پس از پایان فیلم در سینماها نمایش داده شدند. استودیو های فیلمسازی در نهایت متوجه شدند که تماشاگران اغلب بدون تماشای تریلر ها سالن را ترک می کنند، برای همین تصمیم گرفتند که تریلر ها قبل از نمایش فیلم ها نمایش داده شوند تا اطمینان حاصل شود که تماشاگران آن ها را دیده اند. امروزه تریلر ها به عنوان “پیش نمایش” یا “برنامه های آینده” هم شناخته می شوند.

 

مدت زمان پخش یک تریلر چقدر است؟

تریلرهای سینمایی که برای نمایش در سالن های سینما در نظر گرفته می‌شوند معمولاً بین یک و نیم تا دو و نیم دقیقه طول می‌کشند. تریلر های تیزری زودتر منتشر می شوند تا برای تریلر اصلی تبلیغات ایجاد کنند و عموماً حدود یک دقیقه طول می کشند. آن ها معمولاً اطلاعات مربوط به پلات داستان را فاش نمی کنند و اکثراً در آن ها ویدئوهای واقعی از خود فیلم گنجانده نشده چون پس تولید فیلم هنوز به پایان نرسیده است. تریلر های تلویزیونی (که به عنوان آگهی یا تبلیغات تلویزیونی هم شناخته می شوند) از این هم کوتاه تر هستند و بین ۱۵ تا ۶۰ ثانیه طول می کشند.

 

چگونه یک تریلر فیلم بسازیم؟

به منظور اینکه برای فیلم خود تریلر بسازید ، به برش هایی از فیلم و یک نرم افزار ویرایش فیلم و ویدیو نیاز دارید. هر نرم‌افزار تدوین این کار را انجام می‌دهد، اما یک سری نرم افزار های تخصصی تریلر فیلم موجود هستند که قالب‌های مخصوص ژانر های مختلف تریلر را شامل می‌شوند تا فرآیند ساخت تریلر را آسان‌تر کنند!

 

به این چند نکته برای ساخت یک تریلر خفن توجه کنید :

تریلر خود را با استفاده از ساختار سه پرده ای بسازید : تریلرهای عالی ، یک داستان جذاب را روایت می‌کنند که مخاطب را از نظر احساسی به خود جذب کند – و یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، استفاده از ساختار داستانی سه‌پرده‌ای است. در شروع تریلر باید کاراکتر های اصلی، موقعیت صحنه و موضوع فیلم را معرفی کنید. در میانه تریلر باید کشمکش و تنش ها تشدید شود و در انتهای آن باید یک نقطه اوج وجود داشته باشد. موقعی که دارید ساختار تریلر خود را سر و سامان می‌دهید ، طراحی یک استوری‌برد از صحنه‌هایتان به شما کمک میکند که مسیر درست را در تدوین پیدا کنید .

 

به یاد ماندنی ترین صحنه ها را نشان دهید: یک تریلر خوب، صحنه های بصری زیبا و خیره کننده و صحنه های عاطفی جذاب فیلم را بدون اسپویل کردن بخش های اصلی داستان به نمایش می گذارد. این یکی از سخت‌ترین جنبه‌های فرآیند ساخت تریلر برای یک فیلم است، اما خیلی مهم است که ویدئوهایی را در تریلر خود قرار دهید که شانس زیادی برای متقاعد کردن مخاطب برای دیدن فیلم داشته باشند. برای مثال، یک تریلر برای یک فیلم اکشن پرفروش ممکن است صحنه های فیلم را با نشان دادن جلوه های ویژه خفن درخشان جلوه دهد. تریلر یک فیلم کمدی ممکن است برخی از خنده دارترین جوک های فیلم را استفاده کند ، چیزهایی که روی اسپویل شدن داستان تأثیری ندارند.

 

از وویس اُور یا گذاشتن متن برای کمک به بیان داستان استفاده کنید: از آنجایی که تریلرهای فیلم در مقایسه با فیلم کامل بسیار کوتاه هستند، نوشتن یک سری متن روی تصویر می‌تواند ابزار مفیدی برای شرح توضیحات لازم باشد. یا اینکه می‌توانید یک سری دیالوگ‌های جدید برای تریلر بنویسید و صدا ضبط کنید یا از دیالوگ‌هایی که در فیلم گفته می‌شود استفاده کنید و آن را به عنوان وویس اُور روی تریلر قرار دهید.

 

موسیقی را انتخاب کنید که فضای فیلم را  را مشخص می‌کند: تاثیرگذار ترین تریلرها آن هایی هستند که با استفاده از موسیقی درست ، چند پله از بقیه بالاتر می‌روند. به عنوان مثال، ممکن است برای یک فیلم هیجانی از یک موسیقی پرتعلیق استفاده کنید یا برای یک کمدی رمانتیک ،یک آهنگ پاپ سرزنده را انتخاب کنید. مثلاً در فیلم های درام، در نقطه اوج پرده سوم تریلر اغلب یک قطعه ارکسترال قوی روی صحنه های احساسی مونتاژ می‌شود. شما می‌توانید به جای اینکه به صورت اختصاصی برای تریلر خود آهنگ بسازید ، موسیقی تریلر را از سایت های موسیقی خریداری کنید.

 

از تکنیک‌های تدوین برای کنترل ریتم استفاده کنید: جلوه‌های صوتی اضافه کنید تا انتقال بین صحنه ها را هیجان انگیزتر کنید، از برش‌های سریع برای صحنه های اکشن استفاده کنید، سرعت را با فید این و فید اوت کردن صحنه‌ها کنترل کنید و ضرب های موسیقی را با لحظات خاص همگام کنید.

 

ستاره های فیلم را برجسته کنید: ستارگان فیلم ، بازیگران معروف و عوامل مشهوری هستند که در فیلم حضور دارند، یعنی کارگردانان، تهیه‌کنندگان یا نویسندگان مشهوری که حضورشان می‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند. گروه بازیگران اغلب در پیش‌نمایش فیلم در آخرین مرحله تریلر ظاهر می‌شود، همینطور که تریلر دارد به اوج خود می‌رسد .

دیدگاه‌ها (0)

*
*

سه + 15 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+