سینما اسکولز

چگونه یک کاراکتر طراحی کنیم؟ ۶ نکته برای طراحی کاراکتر

چگونه یک کاراکتر طراحی کنیم؟ ۶ نکته برای طراحی کاراکتر

قبل از ترسیم یک کاراکتر، ابتدا باید یک «کانسپت» برای طراحی کاراکتر داشته باشید، که بخش اساسی طراحی یک کاراکتر است.

 

فهرست مطالب:

  • کانپست در طراحی کاراکتر به چه معناست؟
  • چطور یک کاراکتر طراحی کنیم؟
  • ۶ نکته برای طراحی کاراکتر

 

کانپست در طراحی کاراکتر به چه معناست؟

کانپست یا مفهوم اولیه در طراحی کاراکتر، اولین گام در فرآیند طراحی شخصیت است. در هنر مفهومی یا کانسپچوال، هنرمندان مفهومی سبک‌ها (یا مفاهیم) متفاوتی از یک دنیای تخیلی را طراحی می‌کنند و طراحی‌های کاراکتر و مناظر منحصربه‌فردی را خلق می‌کنند. داشتن مفهوم به انیماتورها این امکان را می دهد که قبل از انتخاب طرح نهایی، ماکت هایی را به مدیر هنری و دیگر خلاقان نشان دهند.

 

چه کار خلق شخصیت های کارتونی باشد، یا شخصیت های کتاب های مصور، شخصیت های مانگا، شخصیت های بازی های ویدیویی، شانس‌بیار ها یا شخصیت های انیمه، هنرمندان معمولاً یک کانپست برای طراحی کاراکتر ایجاد می کنند تا از طریق ظاهر کاراکتر ها، داستان آن ها و شخصیت کاراکتر ها را کشف کنند. طراحی عالی یک کاراکتر باعث می شود کاراکتری به یاد ماندنی خلق شود و به جذب بینندگان و پیشبرد داستان کمک میکند.

 

چطور یک کاراکتر طراحی کنیم؟

طراحان کاراکتر باید کاراکتر و داستانی که کاراکتر در آن زندگی می‌کند را کاملاً درک کنند. برای خلق یک کاراکتر، حتما تحقیق کنید و به دنبال بازخورد از بقیه افراد باشید.

 

  • دنیای واقعی را خوب مشاهده کنید: آگاهی از نحوه حرکت انسان ها و حیوانات و نحوه ابراز احساسات، به شما کمک میکند تا شخصیت های قابل لمس با حالات چهره باورپذیر خلق کنید.

 

  • طراحی کاراکترهای معروف را بررسی کنید: برای کشف علت جذابیت بصری و کمک طراحی شخصیت به داستان، شخصیت های مورد علاقه خود را بررسی کنید. هنگامی که درک کردید طراحی کاراکتر های مورد علاقه شما چگونه کار میکند، برای ساختن شخصیت های خود مجهزتر خواهید شد.

 

بازخورد دریافت کنید: از کانپست اثر گرفته تا طرح اولیه و طراحی شخصیت ها و تصویر نهایی کاراکتر، ضروری است اطمینان حاصل کنید که طراحی شخصیت شما کاراکتری مطابق و متناسب با فیلمنامه را نشان میدهد. در طول فرآیند از بینندگان بازخورد دریافت کنید و نظر بپرسید.

 

۶ نکته برای طراحی کاراکتر:

طراحان کاراکتر از طریق تصاویر، نقاشی های دیجیتال و موارد دیگر برای طراحی کاراکتر خود یک کانپست ایجاد می کنند. شما هم بهتر است قبل از قرار دادن مداد روی کاغذ یا باز کردن Adobe Illustrator یا Photoshop برای خلق هنر دیجیتال، موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

مخاطب هدف خود را بشناسید: شناخت مخاطبان هر پروژه به تعیین سادگی یا پیچیدگی طراحی شخصیت کمک میکند. برای مثال، طرح‌های کتاب‌ها و فیلم‌های کودکان ممکن است دارای شخصیت‌هایی با رنگ روشن وبا اشکال ساده باشند. شخصیت‌های بازی ویدیویی برای افرادی که سن بالاتری دارند ممکن است به جزئیات و سایه‌های بیشتری نیاز داشته باشند.

 

جهان سازی را تمرین کنید: به دنیایی که شخصیت در آن زندگی میکند فکر کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید شخصیت چگونه به نظر میرسد و چه لباسی می پوشد. به عنوان مثال، اگر شخصیت در یک محیط علمی تخیلی زندگی میکند، طراحی آن ها ممکن است بیشتر رباتیک و فلزی باشد نسبت به شخصیتی که در محیطی فانتزی یا روستایی زندگی میکند.

 

زبان اشکال را بلد باشید: یکی از اصول اساسی طراحی کاراکتر، استفاده از اشکال اولیه برای ساخت یک کاراکتر است. اشکال مختلف بدن می توانند به انتقال درونیات و مدل شخصیت و زبان بدن شخصیت کمک کنند. به عنوان مثال، در ژاپن، فرهنگ کاوائی (کیوت) دارای طرح‌های ساده و گرد است.

 

شخصیت کاراکتر را کندوکاو کنید: دانستن اینکه کاراکتر شما چه کسی است و چه نوع درونیات، امیدها، رویاها و پیشینه ای دارد به شما کمک میکند یک شخصیت منحصر به فرد طراحی کنید. کاراکتری با ویژگی های شخصیتی خوش بین ممکن است پالت رنگ روشن تری نسبت به شخصیتی که بدبین است داشته باشد. شما همچنین می توانید شخصیت خود را از طریق ژست های مختلف به تصویر بکشید.

 

با رنگ های مختلف بازی کنید پالت رنگی یک کاراکتر هم میتواند به نشان دادن شخصیتش کمک کند.

 

آن را ساده نگه دارید: یک طراحی کاراکتر خوب به بینندگان کمک میکند تا سریع با نگاه کردن به آن ها بفهمند کاراکتر شما چگونه است. هنگام خلق یک شخصیت انیمیشنی، سادگی هم بسیار مهم است. چون انیماتورها باید چندین بار کاراکترها را رندر کنند، برای همین طراحی ساده‌تر برای کاراکتر باعث کاهش زمان و هزینه تولید می‌شود. به عنوان مثال، میکی ماوس برای کاهش زمان تولید، یک دست سه انگشتی دارد!

دیدگاه‌ها (0)

*
*

20 − 5 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+