سینما اسکولز

کارگردانی فیلم : ۶ درس بزرگ برای فیلمسازان مستقل

کارگردانی فیلم : ۶ درس بزرگ برای فیلمسازان مستقل

توماس جان مالوی ” هنرپیشه و کارگردان ” که تجربیات زیادی در پروژه های مختلف داشته به این نتیجه می‌رسد که باید کارگردانی فیلم را به تجربیات خودش اضافه کند. در نهایت او اولین کارگردانی خودش را انجام می دهد و تجربیاتش را در مقاله‌ای با عنوان ۶ درس بزرگ برای فیلمسازان مستقل که از کارگردانی اولین فیلم خود آموخته بیان می‌کند .
شما می‌توانید برای آشنایی با این تجربیات ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید :

 

درس ۱ – برای فیلم خود چشم انداز دقیقی داشته باشید

شما نمی توانید کارگردانی کنید مگر اینکه دید یا چشم انداز دقیقی برای فیلم خود داشته باشید. شما باید کاپیتان کشتی باشید.
شما باید یک چشم انداز برای فیلم خود داشته باشید و از همه برای تحقق این دیدگاه کمک بگیرید .
اگر چشم اندازی ندارید، در بهترین حالت در وضعیت خود بدون پیشرفت می مانید و فیلمی متوسط خلق می کنید.

 

درس ۲ – برای همه چیز آماده باشید

لازم به تاکید بیشتر نیست ،  برای همه چیز آماده باشید. هرچه بیشتر بتوانید در موراد مختلف آمادگی داشته باشید وضعیت بهتری خواهید داشت.
فهرست نماها ، استوری‌بردها، مکان‌یابی‌ها، تمرین با بازیگران  و هر کاری دیگری را که می‌توانید  انجام دهید تا فیلمبرداری روان پیش برود .

 

درس ۳ – مانند یک ویرایشگر فکر کنید

در طول سال‌ها، متوجه شده‌ام که بسیاری از کارگردانان جدید ، بیش از حد از همه چیز فیلمبرداری می‌کنند. در نتیجه، بخش زیادی از فیلم‌ها در نهایت از فیلم‌ها بریده می‌شود.
من می دانم که برخی از کارگردانان معتقدند، “بهتر است بیش از اندازه  فیلمبرداری شود تا فیلمبرداری کمتر”، که تا حدی درست است. اما اگر مانند یک ویرایشگر فکر کنید، بهره وری در کل فرایند تولید بالا می‌رود و این چیزی است که گروه، بازیگران و نفرات دیگر را بسیار شادتر و آماده به کار نگه می دارد.

 

درس ۴ – استخدام یک مدیر فیلمبرداری مناسب

به عنوان یک کارگردان، شما به تنهایی برای نماهای خود برنامه ریزی نمی کنید. این به این دلیل است که یک مدیر فیلمبرداری مناسب نظرات شما را اعمال می کند و انرژی خود را صرف پیدا کردن نمای عالی می کند.
اگر برای پیدا کردن یک مدیر فیلمبرداری خوب وقت بگذارید، احتمال اینکه فیلم عالی به نظر برسد را افزایش خواهید داد. و این زمان را برای تمرکز بر بازی بازیگران و ریتم کلی فیلم آزاد می کند.

درس ۵ – یک دستیار اول کارگردان عالی استخدام کنید

یک دستیار اول کارگردان عالی همه چیز را پیش می برد. با در نظر گرفتن این موضوع، می خواهید مطمئن شوید که اولین دستیار کارگردان شما حضورش آرام بخش است.
من دستیاران اول را دیده ام که به کارگردان استرس وارد می کنند، زیرا آنها خودشان را تحت فشار قرار می دهند، که هرگز برای کسی خوب نیست.
بهترین دستیاران کارگردان اول ، همه چیز را رو به جلو حفظ می‌کنند . و در این روند ، کار را آسان می‌کنند.

 

درس ۶ – بازیگران بزرگ را استخدام کنید

هنگام کارگردانی یک فیلم، زمان سرمایه است. و هر بار که باید یک برداشت را دوباره انجام دهید، زمان بیشتری به کار تحمیل می‌شود . اگر بازیگران فوق‌العاده‌ای دارید، هرگز نباید نگران اجراها باشید.
برداشتهای دیگر  معمولاً برای زوایای مختلف دوربین یا  تغییرات جزئی در صحنه خواهد بود. بنابراین بازیگران بزرگ نیز به روان شدن همه چیز و افزایش  بهره وری در تولید فیلم کمک می کنند!

دیدگاه‌ها (0)

*
*

پنج × 5 =

جشنواره نوروزی تمدید شد : 35 درصد تخفیف بر روی تمامی محصولات + 50 درصد تخفیف بیشترکلیک کنید
+