سینما اسکولز

۱۰ نکته طلایی تست بازیگری از ساموئل ال جکسون

۱۰ نکته طلایی تست بازیگری از ساموئل ال جکسون برای بازیگران مشتاق

ساموئل ال جکسون به لطف نقش‌هایی مثل گیتور در فیلم تب جنگل اسپایک لی، جولز وینفیلد در فیلم داستانی پالپ فیکشن، میس ویندو در جنگ ستارگان و نیک فیوری در فیلم انتقام‌جویان مارول، یکی از اسطوره های هالیوود است. جکسون از فراخوان های بازیگری گرفته تا تماس برای انتخاب شدن و تست‌های بخصوص، نکات بسیاری در زمینه تست بازیگری دارد که می‌تواند با بازیگران مشتاق تئاتر، تئاتر موزیکال، برادوی، فیلم و سریال های تلویزیونی به اشتراک بگذارد.

 

فهرست مطالب:

  • ۶ قانون اساسی ساموئل ال. جکسون برای تست بازیگری
  • ۱۰ نکته طلایی تست بازیگری از ساموئل ال جکسون برای بازیگران مشتاق
آموزش بازیگری توسط ساموئل جکسون

 

۶ قانون اساسی ساموئل ال. جکسون برای تست بازیگری:

وقتی صحبت از تست بازیگری باشد،تأثیر اولیه خوب روی افراد بسیار حیاتی می‌شود. حواستان باشد که به تماس چشمی، زبان بدن و نحوه رفتار خود توجه کنید. این ها را که در نظر داشته باشید، دیگر قوانین جکسون برای تست بازیگری ساده می‌شوند!
  1. دیالوگ های خود را حفظ باشید و تغییرشان ندهید.
  2. در اعماق احساسات خود غوطه ور شوید و قوس شخصیتی داشته باشید – بدانید از کجا شروع می کنید، از کجا آمده اید و به کجا می رسید.
  3. بیان درستی داشته باشید و کلمات را به وضوح ادا کنید.
  4. در مقابل میل به بداهه پردازی مقاومت کنید، مگر اینکه از شما خواسته شود.
  5. با لباس کاراکتر ظاهر نشوید، اما چیزی بپوشید که نشان دهنده شخصیتی باشد که در آن بازی می کنید.
  6. همیشه با یک برنامه ریزی که می‌خواهید شخصیت‌تان چه کسی باشد، وارد اتاق تست بازیگری شوید. شما می خواهید در سفر خود در صحنه، همه افراد اتاق را با خود همراه کنید.
مهمترین هدف این است که تأثیر ماندگاری ایجاد کنید تا مسئول انتخاب بازیگر بخواهد بعد از خروج شما از اتاق هم شخصیت شما را دنبال کند. به یاد داشته باشید که شما یک بازیگر هستید و این یک صنعت «به من نگاه کن» است، بنابراین آنها را مجبور کنید به شما نگاه کنند—البته با در نظر گرفتن شرایط خاص صحنه و شخصیت. بهترین خودتان باشید.
به یاد داشته باشید که رفتن به تست بازیگری اولین قدم برای بازیگر شدن است. وب‌سایت‌های کمپانی های تئاتر منطقه خودتان را چک کنید و ببینید آیا آگهی هایی برای تست‌های آتی دارند یا خیر. به یاد داشته باشید: اشکالی ندارد اگر نقش را نگیرید، این تجربه است که مهم است.
گاهی اوقات نتیجه تست به عملکرد شما مربوط نمی شود. شما ممکن است آن تصوری که کارگردان در ذهن دارد را نداشته باشید. این یک حقیقت تلخ است، اما بپذیرید که شما برای تمام نقش ها مناسب نیستید. سعی کنید زیاد روی نقش هایی که به دست نمی آورید کلید نکنید.

 

۱۰ نکته طلایی تست بازیگری از ساموئل ال جکسون برای بازیگران مشتاق:

جکسون به بازیگران توصیه می‌کند که با دید «شغل گرفتن» به اتاق تست بازیگری نروند. «به آنجا بروید تا بهترین خود را به آن افراد نشان دهید، چون اگر آن نقش مال شما باشد، آن را به دست خواهید آورد. با آین تفکر به آنجا وارد شوید که: “چقدر عالی، یک روز عالی دیگر برای داشتن یک فرصت بازیگری.” من امروز قرار است مقابل چند تماشاگر بازی کنم – نه فقط در آینه یا در کلاس. واقعاً قرار است جلوی چند نفر که می توانند به من کمک کنند، نقش آفرینی کنم.»
با در نظر گرفتن این موضوع، جکسون این نکات را در اختیار بازیگران مشتاق و جویای نام قرار می دهد:
  1. همیشه دیالوگ ها را خوب حفظ باشید: «این کار یعنی وظیفه شناس بودن، یعنی حرفه‌ای بودن. این ثابت می‌کند که شما می توانید دیالوگ های خود را حفظ کنید . چون اگر الان که در تقلا برای گرفتن این نقش هستید دیالوگ ها را حفظ نباشید، چرا باید فکر می کنند که وقتی نقش را به دست آوردید آنها را حفظ خواهید کرد؟پس با حفظ کردن دیالوگ ها به آنها ثابت کنید که می توانید دیالوگ هایتان را حفظ کنید! پس حاضر و آماده ، با دیالوگ هایی که ملکه ذهن شما هستند حاضر شوید!
  2. با خودتان عمق و دامنه بیاورید: «وقتی وارد اتاق تست می‌شوید، عمق و دامنه احساسی وسیعی داشته باشید. حتی اگر قرار باشد با صدای بلند، خشمگین و توهین آمیز یک نقش را بازی کنید – آن هم عمق دارد ، ابعاد مختلف دارد، و روش هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد جذابیت و اجرایی فراتر از فریاد زدن و پرخاشگری محض استفاده کنید. آن را دریابید.»
  3. قوس عاطفی داشته باشید: «نقطه ای برای شروع داشته باشید. نقطه ای برای بودن در میانه داستان داشته باشید که این درمیانه بودن را نشان دهد و یک پایان خوب هم برای آن داشته باشید. بدانید چگونه می خواهید به آن نقطه برسید. کاری کنید که بخواهند آن اتاق را با شما ترک کنند چون وقتی کار را تمام کردید، قرار است آنجا را ترک کنید. و آنها ممکن است بخواهند با شما همراه شوند چون شما بسیار جالب هستید.”
  4. با توجه به مدیومی که برای آن تست می‌دهید بازی کنید: «قاعده کلی در تئاتر این است که شما با فرد ردیف آخر صحبت می‌کنید. و باز هم باید بتوانید با آن تماشاچی ردیف آخر با گستره متنوع احساسات، بالا و پائین های صدا ، و همه این مهارت ها صحبت کنید،در بازی برای فیلم چیزی وجود دارد به اسم : «بیش از حد ساکت بودن». من با بازیگرانی کار کرده‌ام که مجبور بودم به سمت آنها خم شوم تا سعی کنم حرف‌هایشان را بشنوم یا باید منتظر می‌ماندم تا دیگر لب‌هایشان را تکان ندهند و بدانم وقت آن است که صحبت کنم. آن بازیگر نباشید.»
  5. بیان درستی داشته باشید: “همیشه طوری صحبت کنید که آنچه می گویید را بشنوند. درست و واضح صحبت کنید. حروف را نخورید یا زیر لب حرف نزنید! بعضی از بازیگران هستند که با زیر لب حرف زدن حرفه‌شان را ساخته اند. اگر در حال تست بازیگری هستید، این مدلی نباشید! همیشه بیان واضح و شفافی داشته باشید.
  6. هدایت پذیر باشید: «مودب باشید و خوب گوش کنید. اگر کارگردان شما را به یک جهت هدایت کرد ، سعی کنید آن را بپذیرید و با توجه به آن بازی کنید، حتی اگر فکر می کنید اشتباه است. سعی کنید آن را خوب متوجه شوید و انجامش دهید. انجامش دهید و کاری کنید که قابل درک شود. نباید در لحظه غافلگیر شوید. بنابراین قبل از وارد شدن به اتاق، در مورد راه های مختلفی که می توانید آن را انجام دهید فکر کنید. همه آن راه‌ها را امتحان کنید و یا با صدای بلند، (اگر روشتان این است)، یا در ذهنتان، یا جلوی آینه یا هر جا که این کار را انجام می‌دهید، تا وقتی از شما درخواست کردند، به آن درخواست فکر کرده باشید و بتوانید مسیر را در دست بگیرید و در بازی خود بگنجانید. به آنها نگویید: «فکر نمی‌کنم شخصیت من این کار را بکند.» چون حق با شماست. می‌دانید چرا حق با شماست؟شخصیت شما این کار را نخواهد کرد، چون شما استخدام نخواهید شد و نقش مال شما نخواهد شد. پس این کار را نکنید و هرگز نگویید، “فکر نمی کنم این کار را انجام دهم”، چون انجامش نخواهید داد. چیز مهمی نیست.»
  7. با لباس کاراکتر ظاهر نشوید: «من طرفدار پوشیدن لباس برای رفتن به تست بازیگری نیستم. آن ها خودشان یک طراح لباس دارند و اگر نقش را گرفتید، آن شخص شما را در لباس می پوشاند. پس سعی نکنید به آنها ثابت کنید که می‌دانید قضیه از چه قرار است. چون که از قبل لباس آن را پوشیده‌اید!! آنها قرار نیست از شما بخواهند که لباس های کاراکتر را بپوشید.»
  8. تأثیری ماندگاری داشته باشید: «وقتی به اتاق تست وارد می‌شوید، کاری که باید انجام دهید این است که تأثیر ماندگاری روی افراد بگذارید. که فارغ از کاری که انجام می‌دهید، وقتی وارد آنجا شدید، با یک انتقام جویی هنری وارد شوید .
  9. بداهه پردازی نکنید مگر اینکه از شما خواسته شود: «فقط در صورتی که در تست از شما خواسته شود بداهه پردازی کنید اشکالی ندارد. نیازی به تغییر نوشته های نویسنده نیست. آنها آنچه را که می خواستند بشنوند به شما دادند. فرصت شما برای بداهه پردازی یا تغییر در یک چیز، پس از شروع کار است. سعی نکنید مردم را با ورود به آنجا غافلگیر کنید و به آنها ثابت کنید که “من نه تنها یک بازیگر بزرگ هستم، بلکه یک نویسنده درخشان هستم.” من متن مزخرفت رو عوض کردم که بهتر بشه !!!
  10. آن تایم باشید: همیشه زود برسید. این خودش گویای همه چیز است! زود رسیدن نشان می دهد که شما فرد قابل اعتمادی هستید و می توان روی شما حساب کرد و به شما اعتماد کرد. هیچ کس نمی خواهد بازیگری را استخدام کند که وقت مردم را سر صحنه فیلمبرداری تلف کند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

سه × چهار =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+