سینما اسکولز

۵ نکته برای ساخت موسیقی متن فیلم از زبان جوزف تراپانزه

۵ نکته برای ساخت موسیقی متن فیلم از زبان جوزف تراپانزه

در این مقاله می‌خواهیم ۵ نکته کاربردی برای ساخت موسیقی متن فیلم از زبان «تراپامزه» برای آهنگسازان مشتاق و علاقمندان به آهنگسازی را عنوان کنیم. جوزف تراپانزه آهنگساز، تنظیم‌کننده و تهیه‌کننده اهل آمریکاست . او در آثار متعددی از جمله فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، تئاتر، کنسرت‌ها، بازی‌های ویدیویی و … همکاری داشته است.
از جمله فیلم‌هایی که او برای آن‌ها موسیقی ساخته می‌توان به  Tron: Legacy ،  Straight Outta Comption ،  The Divergent Series  و … اشاره کرد.

 

به فیلم گوش بسپارید

نظری که درباره فیلم «The Fog» داد: «به عنوان یک آهنگساز فیلم، گوش سپردن بسیار مهم است، مخصوصاً در فیلم‌های وحشت، برای اینکه بفهمید در چه لحظاتی به موسیقی احتیاج دارید و در چه جاهای موسیقی نیاز نیست».

 

خود را به ژانر گره نزنید

صحبتی که او درباره فیلم «Let the Right One In» کرد: « (کارگردان) نمی‌خواست موسیقی فیلم الزاماً موسیقی وحشت باشد و برای همین بود که فیلم به ویژه به دلیل موسیقی آن، به چیزی بیشتر از یک فیلم در ژانر وحشت تبدیل شد».

موسیقی متن در فیلم‌های مربوط به آینده محاسن و ایراداتی دارد

درباره فیلم «Escape from New York» گفت: « (موسیقی) فیلم مانند موسیقی دهه ۱۹۸۰ است؛ چون آن‌ها خیلی تلاش کردند که آن را فوق مدرن جلوه دهند، اما چیزی هست که باید از آن گرفته شود؛ این مثل یک کپسول زمان است».

 

چیزی در خلاء ایجاد نکنید

درباره فیلم «The Silence of the Lambs»: «موسیقی خود به تنهایی متمایز و برجسته نیست و برای همین باید همیشه به حرکت و رفتار بازیگران توجه کرد و اینکه دوربین در چه حالی است و چگونه حرکت می‌کند».

 

از اینکه خارج از سبک و الگو کار کنید نترسید

صحنه‌هایی وجود دارد که «جوزف تراپانزه» موسیقی را کاملاً خلاف تصور و انتظار بیننده ساخته است. مثلاً در یک صحنه دراماتیک با موسیقی شوخ‌طبعی ایجاد کرده و یا در یک صحنه طنز و کمدی، درام به وجود آورده است و این، تجربه پویا و قبول ساختارشکنی در امر فیلمسازی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

یازده + سه =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+