سینما اسکولز

۷ نکته صداپیشگی از ساموئل ال. جکسون

۷ نکته صداپیشگی از ساموئل ال. جکسون

« ساموئل ال. جکسون » در طول زندگی حرفه‌ای خود علاوه بر نقش‌های مشهوری که در فیلم‌های لایو اکشن بازی کرده، در نقش‌های متعددی هم به عنوان صداپیشه ایفای نقش کرده است. در این مقاله با بهترین نکات صداپیشگی از ساموئل ال. جکسون آشنا خواهید شد .

 

فهرست مطالب :

  • صداپیشگی چیست؟
  • ۷ نکته صداپیشگی ساموئل ال. جکسون
آموزش بازیگری توسط ساموئل جکسون

 

صداپیشگی چیست؟

صداپیشگی ، هر نوع ایفای نقشی است که به صورت صوتی ضبط می‌شود و در آن فقط از صدای یک بازیگر در اثر نهایی استفاده می شود. صداپیشگی را می‌توان در فیلم‌های انیمیشن، بازی‌های ویدیویی، کتاب‌های صوتی، تبلیغات رادیویی یا در بخش‌های صداگذاری فیلم‌های لایو اکشن یافت. حرفه صداپیشگی می تواند شغلی بسیار پردرآمد و از لحاظ هنری بسیار پر ارزش باشد.

 

۷ نکته صداپیشگی ساموئل ال. جکسون:

ساموئل ال. جکسون از تجربه خود به عنوان یک صداپیشه حرفه ای استفاده کرده و فهرستی از نکات مفید صداپیشگی را برای بازیگران مشتاق صداپیشگی که به دنبال ورود به این صنعت هستند جمع آوری کرده است ، با این نکات آشنا شوید:
  1. همیشه صدای خود را گرم کنید : بخش مهمی از آماده شدن برای کار صداپیشگی یا تست صدا، گرم کردن صدای خود از طریق تمرینات مخصوص صدا است. همینطور که ساموئل توضیح می دهد، اکثر بازیگران بخاطر سابقه خود در تئاتر ، با گرم کردن صدا آشنا هستند. گرم کردن صدا و تمرینات تنفسی ، ابزارهای مفیدی برای آماده شدن برای هر نوع اجرا هستند، خصوصاً هنگام آماده شدن برای انجام کار دوبله . صدای شما تنها ابزار اجرایی است که در کار صداپیشگی دارید . گرم کردن صدا و انجام تمرینات بیان و تلفظ می تواند به شما کمک کند تا به یک “صدای گرم” که دارای پشتیبانی تنفسی و وضوح مناسب برای ضبط صدا است برسید .
  2. موقع خلق شخصیت ها در مورد نقش تحقیق کنید: بخش مهمی از خلق شخصیت های منحصر بفرد با الگوهای صوتی خاص، انجام تمام تحقیقات و کاوش های مورد نیازی است که برای یک نقش در فیلم اکشن سینمایی یا اجرای تئاتر انجام می دهید. زمانی که شخصیت خود را به خوبی درک کردید، می توانید تمرین کنید که دیالوگ هایتان را ادا کنید و احساس کنید که چطور می توانید به نحوه بیان دیالوگ ها بپردازید . قبل از اینکه زمان ضبط فرا برسد، بسیار مهم است که با متن خیلی عمیق کلنجار بروید. تمرین بخش بزرگی از خلق شخصیت های متمایز و به یاد ماندنی است. ضبط کتاب‌های صوتی برای ساموئل تمرینی در خلق شخصیت‌های متعدد و جابجایی بین آن ها بوده است.
  3. ویژگی های صدایی بخصوص کاراکتر را پیدا کنید: یکی از راه های متمایز کردن هر کاراکتر به عنوان یک صداپیشه، یافتن ویژگی های صوتی خاص هر شخصیت است. داشتن صدای خوب و تلفظ مناسب، شروعی عالی برای تبدیل شدن به یک هنرمند صداپیشه است، اما صداپیشگان حرفه‌ای باید روش هایی را امتحان کنند که ریزه کاری ها و ظرافت های مختلفی که انسان‌ها با آن ارتباط برقرار می‌کنند را پیدا کنند. گاهی اوقات این تفاوت شامل تیک های صوتی یا موانع خاصی در صحبت کردن است.
  4. با سطوح مختلف انرژی بازی کنید: بسیاری از کارهای صداپیشگی شامل ضبط صدا برای بازی های ویدیویی یا فیلم های انیمیشنی است که برای مخاطبان جوان تر طراحی شده اند. ساموئل می گوید که قابلیت تغییر دادن و هدایت انرژی در صدا می تواند به ارائه اجراهای صوتی جذاب برای مخاطبان جوان تر کمک کند.
  5. بر موانع گفتاری خود غلبه کنید: خیلی از افراد ساموئل جکسون را به خاطر صدای قوی و کوبنده‌اش می‌شناسند، اما همیشه اینطور نبوده. ساموئل از کودکی از لکنت زبان رنج می برد، اما با تمرینات مداوم بر نقص گفتاری خود غلبه کرد. خیلی از صداپیشگان حرفه ای هم هستند که ناهنجاری های گفتاری جزئی دارند که بر آنها غلبه کرده اند. خبر خوب این است که با ممارست ، انجام تمرینات صوتی و تنفسی، و گفتار درمانی حرفه ای، اکثر اختلالات گفتاری قابل درمان هستند و نباید مانع تبدیل شدن شما به یک صداپیشه حرفه ای و موفق شوند.
  6. یک صدای تمام و کمال پیدا کنید: گاهی اوقات به عنوان یک صداپیشه از شما خواسته می شود که جای یک شخصیت واقعی و شناخته شده بازی کنید. اگرچه یادگیری لحن ها و الگوهای گفتاری کاراکتر های شما می تواند مفید باشد، ساموئل توضیح می‌دهد که ترجیح می‌دهد رویکردی عمیق تر از یک تقلید سطحی و سرسری را پیش بگیرد . او به جای تقلید از یک شخصیت واقعی، سعی می‌کند با کلمات و جملاتشان ارتباط عمیق تری برقرار کند و صدایی را پیدا کند که برای مخاطبان مناسب و قابل درک باشد.
  7. تمرین کنید : حتی زمانی که در یک استودیوی ضبط حرفه ای نیستید، تمرین کردن بسیار اهمیت دارد. خیلی از صداپیشگان حرفه ای یک استودیوی خانگی برای ضبط نمونه های کار خود در صداپیشگی و تقویت مهارت های خود در ضبط صدا دارند. راه اندازی یک استودیوی خانگی آسان است و تنها تجهیزات مورد نیاز یک میکروفون، هدفون و کامپیوتر با نرم افزار ضبط صداست . پس از اینکه یک استودیوی کامل راه اندازی کردید، با خواندن از روی متن های مختلف و گوش دادن به صداهای ضبط شده خود تمرین کنید. این به شما در پرورش صدایتان کمک می‌کند و صدایی گرم و حرفه ای می‌سازید که برای مدیران انتخاب بازیگر و مخاطبان جذاب خواهد بود. اگر به جای تست دادن در یک استودیوی حرفه ی قرار است در استودیوی خانگی خودتان نمونه صدای خود را برای استفاده در تست های صدا ضبط کنید، حتماً حواستان باشد که تجهیزاتتان صدایی حرفه ای تولید می کند و هیچ صدای پس زمینه مزاحمی وجود ندارد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

ده + 12 =

تخفیف ویژه : 50 درصد تخفیف برای سفارش های بالای 1/5 میلیون تومانکلیک کنید
+